Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Vad för spel har den bästa loren?

23/05 -15 21:13 Wetterl

Wetterl

5725 XP 329 inlägg

Det är väl ganska allmänt accepterat att rpg:n har en tendens att ha starkare lore än andra genrer, men vilket/n spel/serie har den bästa loren enligt er?

Märk väl att det inte nödvändigtvis måste vara den djupaste, men helt enkelt den ni anser står starkast eller är mest underhållande.

Personligen skulle jag nog säga att Fallout-serien sitter närmast mitt eget hjärta, även om jag i så fall får ge en irriterad blick mot 3:an.



Meh.

23/05 -15 21:30 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Touhou

23/05 -15 21:33 Wetterl

Wetterl

5725 XP 329 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Touhou


Du kan ju inte bara komma in och deraila tråden med best answer ;~;

Meh.

23/05 -15 21:36 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Wetterl skrev:
Du kan ju inte bara komma in och deraila tråden med best answer ;~;


M-men Dark Souls isf ;_;

23/05 -15 21:42 Wetterl

Wetterl

5725 XP 329 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
M-men Dark Souls isf ;_;



Dark Souls har väldigt bra lore! Har inte spelat igenom hela av varken av spelen, men det jag själv märkte, plus vad jag läst utanför spelen, har varit riktigt intressant!

Meh.

23/05 -15 21:45 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Wetterl skrev:
Dark Souls har väldigt bra lore! Har inte spelat igenom hela av varken av spelen, men det jag själv märkte, plus vad jag läst utanför spelen, har varit riktigt intressant!


Du borde spela dem D: Dark Souls har bättre lore och är mer skoj att filura över, men Demon's har bättre handling som presenteras i själva spelet.

23/05 -15 21:47 Wetterl

Wetterl

5725 XP 329 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Du borde spela dem D: Dark Souls har bättre lore och är mer skoj att filura över, men Demon's har bättre handling som presenteras i själva spelet.



Har bara min skollaptop för stunden, och ligger ännu mer back när det gäller ekonomin än när det gäller datorer, så det får vänta, men om jag finner mig med pengar och lust att köpa nya spel så sitter de definitivt högt på listan!

Meh.

23/06 -15 18:07 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

BioWares Star Wars serie(kotor, SWTOR)

Witcher spelen

Assassin's Creed

Mass Effect

Ursprungligen medlem sedan 2009.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar