Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ny ledning & Önskemål

Svara
18/05 -15 07:51 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Mycket bättre!! Bilder gör hela grejen :)

Wii U PS4 XBone PC

18/05 -15 15:54 ingetnamn

ingetnamn

109 XP 14 inlägg

Jag skulle kunna tänka mig att bli aktiv här igen om det fanns fler som var aktiva helt enkelt. Det är nog det största problemet med denna onda cirkeln.

Skippa fusken helt, eller forumet helt. Tror ni måste börja välja antingen eller och satsa fullt ut på det ena för en gångs skull.

Något jag upplevt genom åren som jag gärna sett ändring på, det är att ni måste ändra målgrupp och anpassa reglerna därefter...flashback är ett bra exempel på detta, där är i stort sätt allt tillåtet att prata om. Här är väldigt mycket förbjudet och censurerat. Jag hade lätt kunnat tänka mig att hänga här istället för på flashback av anledningen att detta är mycket mindre och man lär känna folk här, och det största pluset är att här är "annat" att bry sig om än bara forumet, t.ex ens presentation, xp osv. man hade nog kunnat utveckla detta ännu mer.

Och för tusan gubbar, ändra designen, v4 var kanske inte lika "stilren", modern eller hade alla funktioner men ingen brydde sig ett skit om det.

Str8, Y pree? Why is it always me?

18/05 -15 17:15 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Tycker designen funkar bra. Den behövs inte skrotas på lång tid. Men aktiviteten är ju det som fått sidan att dö ut.

Gillar tanken om att sidan kanske borde bli mindre 'censurerad'


Senast redigerat 18/05 -15 17:16

Wii U PS4 XBone PC

18/05 -15 20:33 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

ingetnamn skrev:

Något jag upplevt genom åren som jag gärna sett ändring på, det är att ni måste ändra målgrupp och anpassa reglerna därefter...flashback är ett bra exempel på detta, där är i stort sätt allt tillåtet att prata om. Här är väldigt mycket förbjudet och censurerat. Jag hade lätt kunnat tänka mig att hänga här istället för på flashback av anledningen att detta är mycket mindre och man lär känna folk här, och det största pluset är att här är "annat" att bry sig om än bara forumet, t.ex ens presentation, xp osv. man hade nog kunnat utveckla detta ännu mer.

MartinMilk skrev:

Gillar tanken om att sidan kanske borde bli mindre 'censurerad'

Kanske att man satsar på en lite högre åldersgräns men inte allt för hög? Kanske 13? Och då lägger man även till vid registrering att sidan kan innehålla grovare språk osv. Tror faktiskt det kan hjälpa och sidan blir även mer seriös. Just nu är det i princip endast folk över 15 som är inne på sidan.


ingetnamn skrev:
Och för tusan gubbar, ändra designen, v4 var kanske inte lika "stilren", modern eller hade alla funktioner men ingen brydde sig ett skit om det.

Kommer inte direkt göra en helt ny design om det inte rakt av behövs men är öppen för ändringar som kan göra stor skillnad. Skriv gärna ner lite saker du anser bör förbättras.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

18/05 -15 23:29 ingetnamn

ingetnamn

109 XP 14 inlägg



ingetnamn skrev:
Och för tusan gubbar, ändra designen, v4 var kanske inte lika "stilren", modern eller hade alla funktioner men ingen brydde sig ett skit om det.

Kommer inte direkt göra en helt ny design om det inte rakt av behövs men är öppen för ändringar som kan göra stor skillnad. Skriv gärna ner lite saker du anser bör förbättras.

Inte en helt ny, men jag personligen stör mig på att sidan inte är helt centrerad eller använder 100% av skärmen (bredare body eller hur man ska förklara hade varit skönare), designen är för rund dessutom för min smak. Men det är ju inte säkert att alla tycker som mig.

Str8, Y pree? Why is it always me?

19/05 -15 19:29 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Tycker sidan som sagt ser bra ut. Känns modern och inte överdriven på något håll. Däremot så tycker jag att saker kunnat vara upplagt snyggare/bättre te.x startsidan med nyheterna. Men det problemet ska ju fixas =)


Senast redigerat 19/05 -15 19:29

Wii U PS4 XBone PC

20/05 -15 01:31 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Fixade precis till "Medlemstoppar" så den ser bättre ut samt la till "Topp 5 foruminlägg (ej klubbforum" samt "Topp 5 inloggningar".

Hoppas det blir bra!

Hälsningar,
Joakim Melin, administratör

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

20/05 -15 19:29 ImInzain

ImInzain

11 XP 9 inlägg

En sak jag såg som borde finnas nu med den nya konsol generationen, lägga till Xbox One iochmed att PS4 och Wii U står med bland konsolerna.

`Inzain´

20/05 -15 19:40 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

ImInzain skrev:
En sak jag såg som borde finnas nu med den nya konsol generationen, lägga till Xbox One iochmed att PS4 och Wii U står med bland konsolerna.

Är väl medveten om avsaknaden av Xbox One men finns inget lätt sätt som jag hittat än att lägga till konsoler. Ska höra med Michael hur man fixar det.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

22/05 -15 04:25 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Hej!
Först och främst vill jag gratulera DarknessSky till förtroendet.
Sen så får jag ursäkta att jag inte varit till en vidare hjälp på sistone.

DarknessSky, om du har några frågor gällande sidans minst sagt röriga kod så kan du slänga iväg ett mail, som admin borde du kunna hitta den under din adminmeny för mig.

/FIQ

EDIT: sen kanske du också vill ta över MoSMS-hanteringen? för den har jag just nu administratörbefogenhet över..


Senast redigerat 22/05 -15 04:29

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

30/05 -15 11:27 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Helt rätt gjort att slänga ut hela ledningen. Lycka till och hoppas det går bra för er!

30/05 -15 14:18 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

Verkar som ni tar allt i rätt riktning. Måste dock be er ändra designen på sidan, för den ser ärligt talat sjukt tråkig och simpel ut. Vad hände med blåa och bruna gamla designen som var full av liv? Denna ser ut som något en gymnasieelev skulle slänga ihop i HTML och CSS.

Ursprungligen medlem sedan 2009.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar