Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



EFTERLYSNING: Borttappat 3DS XL

23/05 -15 17:24 FaxiFlexi

FaxiFlexi

41 XP 1 inlägg

Hej, jag skriver detta till förmån för en vän som nyligen tappade bort sin bärbara spelkonsol i Stockholm, med många speltimmar och flera års sparad data. Vi är tacksamma för alla sorters upplysningar vi kan få.

Länk till det ursprungliga FB-inlägget (inloggning behövs ej): www.facebook.com/photo.php?fbid=10152...

"Hittelön: 10 000 kronor för MIN försvunna New Nintendo 3DS XL Monster Hunter 4 Ultimate Edition i svart läderfodral - 10 000 SEK reward for MY lost New Nintendo 3DS XL Monster Hunter 4 Ultimate Edition - No questions asked! (English at the bottom)

Kontaktuppgifter finns i slutet av meddelandet!

Min New 3DS XL försvann sent kvällen den 17 maj 2015. Hade precis anlänt till Centralstationen i Stockholm via X2000 då jag packade ner min New 3DS XL i min axelväska. 10-15 meter från tåget så får jag för mig att axelväskan inte är bylsig nog och öppnar direkt väskan för att kolla om allt var med. Till min stora fasa så fattades min New 3DS XL. Vi snackar många hundratals speltimmar av pågående projekt, och några fall till och med tusentals speltimmar som nu har försvunnit från mig. Drastiska problem kräver drastiska lösningar, så efter mycket om och men kom jag fram till detta sätt att försöka få hem min konsol. OBS! Jag är absolut inte ute efter att sätta dit någon, struntar fullständigt i hur min New 3DS XL försvann, jag är endast intresserad av att få tillbaka den. Till den grad att jag är redo att offra mitt sparkapital på just det!

Vad jag söker:

MIN New Nintendo 3DS XL Monster Hunter 4 Ultimate Edition i ett svart officiellt läderfodral med fickor för ett gäng spelkassetter. Den svarta läderväskan innehöll följande:

New Nintendo 3DS XL Monster Hunter 4 Ultimate Edition (Se bild) Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call (Spelet satt i konsolen.) Super Smash Bros. for Nintendo 3DS Fantasy Life Luigi's Mansion: Dark Moon Svart putsduk för glasskärmarna

Man kan identiera konsolen på flera sätt. Ett sätt är att gå in i spelet/applikationen StreetPass Mii Plaza och se vilken Mii man hittar där. Är det min New 3DS XL så hittar man en blond, långhårig grabb som kallas "Rockin'Joe". Hör gärna av dig om du tror att du har min New 3DS XL och vill få fler sätt att bekräfta detta på.

Vad jag INTE söker: Jag söker inte enbart en New Nintendo 3DS XL Monster Hunter 4 Ultimate Edition, jag eftersöker min egna konsol med alla mina sparfiler och spelminnen på. För hittelönen kan man köpa fyra nya likadana konsoller eller runt åtta begagnade, så hade jag velat det hade jag köpt själv på tradera/ebay.

Vad jag har gjort: Letat igenom tågvagnen extremt noggrant dels på plats och dels senare på tågdepån i Hagalund. Varit varje dag på SJ's hittegods på centralen och flertalet gånger på Stockholms City hittegods på Kungsholmsgatan. Kollat blocket, tradera och ebay uppskattningsvis fler än tio gånger dagligen för att se om den dykt upp där.

Vad jag inte har gjort: Har inte kollat alla pantbanker i Stockholmsområdet. Har inte heller kollat Gamestop-butiker då de formaterar och rensar maskinen på allt direkt då de köper en begagnad konsol. Har inte heller kollat alla eventuella spelbutiker, och annat som loppisar, som kan tänkas sälja sånt här. Utesluter absolut inte något av ovanstående så om du har hittat dem där så berättigar det dig självklart också till hittelönen, och då även om du är kund eller anställd!

Drastiska problem kräver drastiska lösningar. Är inte personen som ber om mycket från andra, men nu ser jag gärna att du gillar, delar och sprider denna post så mycket du bara kan! Allt för ge få uppmärksamhet till denna post från allmänheten (Och från facebook osv.)

Återigen, jag är inte ute efter att sätta dit någon, min enda prioritet är att få tillbaka min 3DS där jag har många pågående spelprojekt och annat som i förlängningen har varit en stor del av min vardag de senaste fyra åren. För att få hittelönen på 10 000 kr så måste man givetvis kunna visa upp att det faktiskt är min New 3DS XL man har, därefter utbetalas hittelönen givetvis med fördel kontant om så önskas.

Somewhat shorter information in english:

MY New Nintendo 3DS XL Monster Hunter 4 Ultimate Edition disappeared from me on the evening of sunday the 17th May 2015 on the Centralstation in Stockolm. Offering 10 000 SEK (Of course in cash if wanted!) to the one who can prove to me that it is my New 3DS XL they have, no questions asked. I am absolutely not out for framing anyone, I'm only looking for my 3DS. It got lost with a black leather pouch with some games in it. They are all listed above. One way of knowing it is my New 3DS XL is if you open the game/application StreetPass Mii Plaza. The mii you should find there is blond with long hair that calls himself "Rockin'Joe". For other ways of identifying that it is my New 3DS XL please do contact me.

Kontaktinformation / Contact information:

Skicka ett meddelande på facebook. Send a message on facebook.

Email: [email protected]

Telefonnummer/telephonenumber: 0735 422133 (I often work night so I might be asleep during the day and not answer. If that's the case do send me an sms or call back later.)

Varje tips är av intresse! Every tip is of interest!

Tack på förhand, thanks in advance."


Senast redigerat 23/05 -15 17:24
24/05 -15 23:56 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Väldigt tråkigt när någon tappar :(

Wii U PS4 XBone PC

31/05 -15 21:17 Markuz97

Markuz97

35964 XP 4201 inlägg

Någon som har hittat det ännu?

Medlem sedan version 4.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar