Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



HTML-kodning

15/11 -14 19:27 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

Tänkte starta en HTML tråd. Har webbutv som ämne i skolan och mitt mål är att bli bra på att skapa hemsidor via HTML och CSS. Håller på och gör uppgifter på codeacademy och antecknar och använder det jag lärt mig för att skapa hemsidor i Dreamweaver.



Ursprungligen medlem sedan 2009.

15/11 -14 19:36 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Jag skulle inte rekommendera Dreamweaver för någon, ev. någon som är 40+ och behöver hjälp med att lära sig. Jag känner till 3 program jag skulle kunna rekommendera

Notepad++ - Använder själv denna för webbutveckling, riktigt skön med ett mörkt tema.
Sublime Text - Har provat ett par gånger men inte riktigt fallit för. Många andra rekommenderar denna.
Brackets - Min broder använder den här på sin skola. Ser bra ut och fungerar bra. Rekommenderas för nybörjare.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

15/11 -14 19:49 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

Dreamweaver har funkat bra hittills. Vad menar du? Alla behöver väl hjälp med att lära sig. Ska dock kika på det du nämnde. Är notepad ++ samma Notepad som alla har på sin dator?

Ursprungligen medlem sedan 2009.

16/11 -14 00:21 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Perzzon97 skrev:
Dreamweaver har funkat bra hittills. Vad menar du? Alla behöver väl hjälp med att lära sig. Ska dock kika på det du nämnde. Är notepad ++ samma Notepad som alla har på sin dator?

Menar att Dreamweaver gör VÄLDIGT mycket jobb åt en och skulle därför rekommendera den för äldre som inte har det riktiga intresset eller tiden att lära sig koda webbsidor.

Notepad++ är inte som Notepad på ens dator. Det är av olika utvecklare och helt olika funktioner.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

16/11 -14 11:15 Markuz97

Markuz97

35946 XP 4200 inlägg

Har också Webbutveckling som ämne i skolan. Jobbar mycket i Codecademy, annars använder jag Brackets. Har testat att göra en egen hemsida ännu.
Men eftersom jag snart är färdig med grundkursen i HTML/CSS på Codecadmeny så lär jag sätta igång med att göra en egen hemsida snart.

Medlem sedan version 4.

12/09 -23 16:22 Yuriy19

Yuriy19

0 XP 4 inlägg

Plus för Notepad++, men nu finns det redan gott om andra lämpliga CMS, som WordPress. Om du inte behöver något specifikt, installera det, det räcker


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar