Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Valet 2014

08/09 -14 21:23 Markuz97

Markuz97

35946 XP 4200 inlägg

På Söndag är det dags för val. Alla som är över 18 år kommer att få rösta. Och dom flesta som går på högstadiet/gymnasiet(inklusive jag själv) kommer få rösta i skolvalet.
Hur går era tankar kring valet? Vad kommer ni att rösta på?

Jag har inte riktigt bestämt mig än. Men jag kommer antagligen rösta på Centerpartiet. Politiskt sätt så är jag höger. Dock så tycker jag ändå att inget part (Utom SD och C) verkar passa mig riktigt. Som jag ser det nu har jag 3 alternativ.

Centerpartiet - Dom visserligen en höger politisk version av miljöpartiet, men dom är det ändå partiet som bryr sig om landsbygden, vilket är den viktigaste frågan för mig. Hade jag fått rösta i kommunalvalet hade jag rösta på dom.

Blankt - För att alla partier har sina dåliga sidor…

Sverigedemokraterna - Visserligen säger valkompassen att jag är SDare. Men deras viktigaste fråga,  invandringen bryr jag mig inte så mycket om. Största anledningen till att jag inte vill rösta på dom är för att jag inte vill bli stämplad som rasist...



Medlem sedan version 4.

09/09 -14 21:38 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Jag har faktiskt inte bestämt mig helt själv än vad jag ska rösta på. Jag är dock helt säker på att det inte blir något utav F! eller SD, då båda partiernas politik i min åsikt är helt skrattretande.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

10/09 -14 17:42 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

SD och F!är oseriösa partier enligt min mening, jag ska själv rösta på moderaterna i skolvalet. Vem fan vill rösta på centern odlar du?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

10/09 -14 18:22 Unspoken

Unspoken

546 XP 61 inlägg

Blir SD för mig

10/09 -14 21:27 Markuz97

Markuz97

35946 XP 4200 inlägg

gosseN skrev:
SD och F!är oseriösa partier enligt min mening, jag ska själv rösta på moderaterna i skolvalet. Vem fan vill rösta på centern odlar du?


Viktigaste frågan för mig är Landsbygden, eftersom jag själv är bosatt här ute... Hade jag gått efter valkompasserna hade jag röstat på SD eller M, men deras viktigaste frågor är inte lika viktiga för mig.

Medlem sedan version 4.

15/09 -14 09:46 Markuz97

Markuz97

35946 XP 4200 inlägg

-SD Blev vågmästare.
-Dom rödgröna vann valet, men får ingen egen majoritet.
-Löfvén blir stadsminister.
-Reinfeldt avgår.
-F! kom inte in i riksdagen.

Hur går era tankar såhär efter valet?


Senast redigerat 15/09 -14 09:46

Medlem sedan version 4.

15/09 -14 17:43 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen sparris

Jag röstade på SD..  Ska bli intressant att se vad dem kan göra..  Behövs "röras om i grytan" lite  tycker jag :)

18/09 -14 14:04 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Tycker det är helt bedrövligt att folk röstade på SD. Känns verkligen som att ni inte riktigt kan tänka själva. Jag vet, de tar upp viktiga frågor som i princip alla partier försöker ducka för. Jag håller absolut med SD om att invandringspolitiken behöver ändras i Sverige. Däremot så är det skrämmande att väldigt många högt uppsatta SDare är f.d nazister. Många uttrycker sig extremt rasistiskt även idag på sociala medier och även ute bland folk.

SD själva blundar för detta och låter väldigt många få vara kvar trots upprepade fall av rasism.


Invandringspolitiken behövs ändras ja, men SD är inte rätt väg att gå.. långt ifrån.

Wii U PS4 XBone PC

18/09 -14 17:12 Unspoken

Unspoken

546 XP 61 inlägg

MartinMilk skrev:
Tycker det är helt bedrövligt att folk röstade på SD. Känns verkligen som att ni inte riktigt kan tänka själva. Jag vet, de tar upp viktiga frågor som i princip alla partier försöker ducka för. Jag håller absolut med SD om att invandringspolitiken behöver ändras i Sverige. Däremot så är det skrämmande att väldigt många högt uppsatta SDare är f.d nazister. Många uttrycker sig extremt rasistiskt även idag på sociala medier och även ute bland folk.

SD själva blundar för detta och låter väldigt många få vara kvar trots upprepade fall av rasism.


Invandringspolitiken behövs ändras ja, men SD är inte rätt väg att gå.. långt ifrån.

Kanske inte rätt väg, men enda vägen. Tar hellre en smutsig väg som leder åt rätt håll än E4an ner i avgrunden.

18/09 -14 17:44 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Unspoken skrev:
MartinMilk skrev:
Tycker det är helt bedrövligt att folk röstade på SD. Känns verkligen som att ni inte riktigt kan tänka själva. Jag vet, de tar upp viktiga frågor som i princip alla partier försöker ducka för. Jag håller absolut med SD om att invandringspolitiken behöver ändras i Sverige. Däremot så är det skrämmande att väldigt många högt uppsatta SDare är f.d nazister. Många uttrycker sig extremt rasistiskt även idag på sociala medier och även ute bland folk.

SD själva blundar för detta och låter väldigt många få vara kvar trots upprepade fall av rasism.


Invandringspolitiken behövs ändras ja, men SD är inte rätt väg att gå.. långt ifrån.

Kanske inte rätt väg, men enda vägen. Tar hellre en smutsig väg som leder åt rätt håll än E4an ner i avgrunden.

Du får det att låta som att invandringen är orsaken till alla problem som existerar här i Sverige vilket det inte är. Tänk lite utanför ditt rasistiska tänk.

Wii U PS4 XBone PC

19/09 -14 19:25 Unspoken

Unspoken

546 XP 61 inlägg

MartinMilk skrev:
Unspoken skrev:
MartinMilk skrev:
Tycker det är helt bedrövligt att folk röstade på SD. Känns verkligen som att ni inte riktigt kan tänka själva. Jag vet, de tar upp viktiga frågor som i princip alla partier försöker ducka för. Jag håller absolut med SD om att invandringspolitiken behöver ändras i Sverige. Däremot så är det skrämmande att väldigt många högt uppsatta SDare är f.d nazister. Många uttrycker sig extremt rasistiskt även idag på sociala medier och även ute bland folk.

SD själva blundar för detta och låter väldigt många få vara kvar trots upprepade fall av rasism.


Invandringspolitiken behövs ändras ja, men SD är inte rätt väg att gå.. långt ifrån.

Kanske inte rätt väg, men enda vägen. Tar hellre en smutsig väg som leder åt rätt håll än E4an ner i avgrunden.

Du får det att låta som att invandringen är orsaken till alla problem som existerar här i Sverige vilket det inte är. Tänk lite utanför ditt rasistiska tänk.

För det första, herregud vad inskränkt. För det andra så har jag inte sagt något om varken invandring, problem, eller Sverige, känns som att du bara är ute efter att flamea.

Kan väl säga något så du har något att hata på om du nu vill: Dagens massinvandring är tyvärr inte bra för Sverige i någon bemärkning. Det skapar inga jobb, det höjer brottsligheten, det segregerar samhället, det kostar pengar, listan är lång. Enda argumentet för dagens hutlösa invandring är att svaga personer som du själv ska känna sig självbelåtna över hur "humana" ni är.

Tills vidare röstar jag SD, men så fort jag får chansen flyttar jag utomlands. Svenskar är ta mig fan världens mest efterblivna människor.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar