Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Xbox One VS PS4 för FIFA

27/07 -14 02:28 Falcon_power

Falcon_power

4663 XP 44 inlägg

Tja fuska.nu, det var ett tag sen nu.

Iallafall, jag står precis som miljontals människor gjort i valet och kvalet mellan Xbox One och PS4.

Jag har alltid kört playstation och jag har tidigare varit fullt inställd på att köpa ps4 men saker har förändrats.

För det första så spelar jag i princip bara FIFA, i och med att EA och microsoft samarbetar så har man vissa fördelar i spelet gentemot vad de med ps har, t.ex. legendkort i ultimate team och fler vinklar/bättre grafik i gameplayet.

PS4 har ju bättre processor och är en starkare konsol. Jag är ju en äkta konsol gamer men det är FIFA till 100% som gäller och det är just därför jag överväger att skaffa Xbox One istället. Jag kommer nog inte använda mig utav alla extra funktioner så som röststyrning och andra effekter som medföljer med Xbox one, utan jag är ute efter att spela, fifa.

Förutom att spela fifa så kollar jag gärna lite film och fotboll på viaplay, finns viaplay till båda konsolerna?

Resonerar lite fram och tillbaks, om det är någon som har bra erfarenhet konsolerna emellan så får ni gärna skriva vad ni rekommenderar. Men som sagt, kommer spela fifa och kolla på fotboll med viaplay.

Extremt tacksam för svar! //FP

28/07 -14 19:39 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Bästa valen till den här nya generationen skulle jag nog säga är PC och Wii U.

Men om du måste ha en av de två konsolerna som du nämnde så tycker jag du bör kolla på spelen mer än nåt annat. Skit i specs och allt det där, det kommer troligen ändå aldrig användas till sin fulla potential.

Vad jag har sett så har Xbone mer spel som jag lockas av(de flesta kommer dock till PC och kommer troligen köras 3 gånger bättre.)

Men av ren tradition så kanske PS4 är ett val för dig. Du kommer nog känna dig mest hemma med Playstation eftersom det inte är alldeles för mycket skillnad i menyer och sådant.

Angående Viaplay så ska det vara igång på både PS3 och PS4 och Fifa kommer tryckas ut varje år så inget att oroa sig om det!

Lycka till med valet!

What can i say i´m a bad man.

04/08 -14 06:09 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

the_Link96 skrev:
Bästa valen till den här nya generationen skulle jag nog säga är PC och Wii U.

Men om du måste ha en av de två konsolerna som du nämnde så tycker jag du bör kolla på spelen mer än nåt annat. Skit i specs och allt det där, det kommer troligen ändå aldrig användas till sin fulla potential.

Vad jag har sett så har Xbone mer spel som jag lockas av(de flesta kommer dock till PC och kommer troligen köras 3 gånger bättre.)

Men av ren tradition så kanske PS4 är ett val för dig. Du kommer nog känna dig mest hemma med Playstation eftersom det inte är alldeles för mycket skillnad i menyer och sådant.

Angående Viaplay så ska det vara igång på både PS3 och PS4 och Fifa kommer tryckas ut varje år så inget att oroa sig om det!

Lycka till med valet!

Asså va? De använder redan konsolernas fulla potential. Många utvecklare har redan sagt att de har maxat både PS4 och One. Och PS4 är märkbart den starkaste konsolen och billigare.

Wii U PS4 XBone PC

07/08 -14 23:20 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

MartinMilk skrev:
the_Link96 skrev:
Bästa valen till den här nya generationen skulle jag nog säga är PC och Wii U.

Men om du måste ha en av de två konsolerna som du nämnde så tycker jag du bör kolla på spelen mer än nåt annat. Skit i specs och allt det där, det kommer troligen ändå aldrig användas till sin fulla potential.

Vad jag har sett så har Xbone mer spel som jag lockas av(de flesta kommer dock till PC och kommer troligen köras 3 gånger bättre.)

Men av ren tradition så kanske PS4 är ett val för dig. Du kommer nog känna dig mest hemma med Playstation eftersom det inte är alldeles för mycket skillnad i menyer och sådant.

Angående Viaplay så ska det vara igång på både PS3 och PS4 och Fifa kommer tryckas ut varje år så inget att oroa sig om det!

Lycka till med valet!

Asså va? De använder redan konsolernas fulla potential. Många utvecklare har redan sagt att de har maxat både PS4 och One. Och PS4 är märkbart den starkaste konsolen och billigare.


Det är sällan(aldrig?) spel som faktist använder allt konsolen har att erbjuda. Kanske ligger det hos skaparna av spelen som inte vill lägga pengar på det eller helt enkelt inte anser att den detaljen inte behövs. I vilket fall så är det ytterst sällan det händer, hence my argument.

För övrigt ser jag inte anledningen till att bry sig om specs om man köper en konsol. Det ser näst-intill likadant ut om det är på samma generation, speciellt nu när alla spel körs i HD.

Dock inte 1080p... Än... förhoppningsvis...

What can i say i´m a bad man.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar