Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nintendo berättar mer om Super Smash Bros. till 3DS och Wii U

09/04 -14 20:00 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Nintendo sände idag ut en video på 39 minuter med information om Super Smash Bros till 3DS och Wii U. Bland det första man avslöjar är lanseringsdatumen, där 3DS versionen väntas släppas under sommaren och Wii U får vänta något längre, julen 2014.

Förutom det pratade man en del om olika banor, bland annat så berättade man att banorna kommer skilja mellan de olika systemen. Detta till skillnad från valbara karaktärer, som kommer vara samma på båda systemen.

Man pratar även om stora saker när det kommer till onlinelägen, där det kommer gå att spela online både till 3DS och Wii U. Det kommer finnas två olika lägen, "For Fun" eller "For Glory". Spelare man For Fun så kommer alla banor utan Final Destination finnas, alla items och endast matchresultaten sparas. Väljer man att spela For Glory så kommer endast Final Destination finnas, inga items och hela matchen spelas in. De flesta banorna kommer även ha en Final Destination-version av sig själva, det vill säga en enkel plattform.

Bland spelare så har man gjort en del ändringar, bland annat så kommer spelare som tidigare bytte form under en match inte längre kunna göra det (exempelvis Zelda/Sheik och Samus/Zero Suit Samus). Däremot kommer samtliga versioner finnas kvar och fortsätta vara spelbara. Dessutom pratar man mycket om de nya spelarna och deras attacker.



I slutet av videon, från cirka 35 minuter och framåt, så får vi även se en trailer. Här visas flera av de nya spelarna upp, bland annat Greninja och Charizard.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=7xUWnQu2Grs

10/04 -14 16:37 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Jag såg hela videon och jag måste säga att den gjorde mig grymt peppad. Synd att bara att de aldrig visar upp Captain Falcon...

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

11/04 -14 13:22 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

DarkMasters skrev:
Jag såg hela videon och jag måste säga att den gjorde mig grymt peppad. Synd att bara att de aldrig visar upp Captain Falcon...

Känns lite som att Little Mac tar hans plats där.. Även fast de två är helt olika.

Jag är riktigt taggad, tråkigt att Wii U versionen tar så långt tid på sig för det är den versionen jag är intresserad av.

Wii U PS4 XBone PC

11/04 -14 16:53 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

MartinMilk skrev:
Känns lite som att Little Mac tar hans plats där.. Även fast de två är helt olika.


Hoppas verkligen inte att det är så. Visst, det ska bli kul att spela som Little Mac också, men Captain Falcon var en av mina favoritkaraktärer från de tidigare spelen. Han får inte bli ersatt! Dessutom, vad skulle Super Smash Bros vara utan den ökända Falcon Punch? ^^

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar