Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Armikrog. Neverhoods uppföljare.

25/06 -13 12:02 Shiner

Shiner

2423 XP 914 inlägg

Just nu så håller Doug TenNapel och ett gäng av samma folk som hjälpte till att utveckla The Neverhood på att göra ett nytt spel som heter Armikrog. Spelet kommer att vara ett Point-and-click som också är helt gjort i lera, kommer att ha många kända röstskådespelare, och kommer dessutom att ha ett soundtrack gjort av Terry Taylor, som gjorde den helsköna musiken som finns i The Neverhood.

Armikrog kommer inte att bli en uppföljare till The Neverhood eftersom att EA köpte upp Dreamworks och därmed rätten till alla karaktärer i spelet, och de verkar inte vilja ge tillbaka dem till skaparna. Det kommer däremot att vara en "spirituell arvtagare" till The Neverhood.

Anledningen till att jag skriver det här är detta: Armikrogs Kickstartersida har i detta tillfälle samlat ihop strax över 712,000 dollar utav sitt mål som är 900,000 dollar och tiden börjar att dra sig mot sitt slut. Jag ser mig omkring efter folk som skulle kunna tänka sig att donera pengar till utvecklingen av spelet, kanske fans av The Neverhood, Earthworm Jim eller andra spel som TenNapel har hjälpt till att utveckla.

Ta gärna en titt på deras Kickstartersida och sprid nyheterna till folk som ni vet skulle kunna tycka om den här typen av spel, för jag vill verkligen att det här ska hända. :)

Jag ber om ursäkt om jag bryter mot några regler genom att länka till en KS-sida, men det är spelrelaterat och de behöver all hjälp de kan få under de sista timmarna.


Senast redigerat 25/06 -13 13:00

A scattered dream that is like a far off memory.
A far off memory that's like a scattered dream.
I want to line the pieces up. Yours and mine.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar