Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Eurovision Song Contest 2013

19/05 -13 08:35 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Lite konstigt att det inte fanns någon tråd om detta... Iallefall, Eurovision Song Contest är nu över. Danmark kom ut som vinnare och Sverige hamnade först på fjortonde plats.

281 poäng - Danmark, "Only Teardrops" av Emmelie de Forest
234 poäng - Azerbajdzjan, "Hold Me" av Farid Mammadov
214 poäng - Ukraina, "Gravity" av Zlata Ognevich
191 poäng - Norge, "I Feed You My Love" av Margaret Berger
174 poäng - Ryssland, "What If" av Dina Garipova
152 poäng - Grekland, "Alcohol Is Free" av Koza Mostra feat. Agathon Iakovidis
126 poäng - Italien, "L’Essenziale" av Marco Mengoni
120 poäng - Malta, "Tomorrow" av Gianluca Bezzina
114 poäng - Nederländerna, "Birds" av Anouk
84 poäng - Ungern, "Kedvesem (Zoohacker Remix)" av ByeAlex
71 poäng - Moldavien, "O Mie" av Aliona Moon
71 poäng - Belgien, "Love Kills" av Roberto Bellarosa
65 poäng - Rumänien, "It's My Life" av Cezar
62 poäng - Sverige, "You" av Robin Stjernberg
50 poäng - Georgien, "Waterfall" av Nodi Tatishvili och Sophie Gelovani
48 poäng - Vitryssland, "Solayoh" av Alyona Lanskaya
47 poäng - Island, "Ég á Líf" av Eyþór Ingi Gunnlaugsson
41 poäng - Armenien, "Lonely Planet" av Dorians
23 poäng - Storbritannien, "Believe In Me" av Bonnie Tyler
19 poäng - Estland, "Et uus saaks alguse" av Birgit Õigemeel
18 poäng - Tyskland, "Glorious" av Cascada
17 poäng - Litauen, "Something" av Andrius Pojavis
14 poäng - Frankrike, "L'Enfer Et Moi" av Amandine Bourgeois
13 poäng - Finland, "Marry Me" av Krista Siegfrids
8 poäng - Spanien, "Contigo Hasta El Final" av ESDM
5 poäng - Irland, "Only Love Survives" av Ryan Dolan

Vann rätt låt? Vad tyckte ni om hela tillställning? Vem borde ha vunnit egentligen? Borde Sverige ha hamnat på en annan placering?

19/05 -13 09:15 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Lettland FTW! Fast de kom inte till finalen...

19/05 -13 11:51 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Anouk från Holland var min absoluta favorit. Ungern hade en ganska skön låt med. En helt okej final.


Senast redigerat 19/05 -13 11:51

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

19/05 -13 12:00 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Kollade "tyvärr" på det, Armenien och Grekland var lätt bäst.

19/05 -13 13:46 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Jag hade faktiskt inget alls emot att Norge vann med Emmelie de Forest. Hon var duktig, och det var en väldigt bra låt. Jag gillade nog dock Ukrainas Zlata och Nederländernas Anouk snäppet mer, men tycker ändå att en bra låt vann.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

19/05 -13 14:26 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Gillade Ungern.

Wii U PS4 XBone PC

19/05 -13 19:08 brutus

brutus

4213 XP 446 inlägg

mariobros1 skrev:
Jag hade faktiskt inget alls emot att Norge vann


Inte jag heller, men tyvärr vann de inte!

Misstänker starkt att hela röstningen var uppgjord.

Byt klimat nu!

19/05 -13 20:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

brutus skrev:
mariobros1 skrev:
Jag hade faktiskt inget alls emot att Norge vann


Inte jag heller, men tyvärr vann de inte!

Haha... Danmark...?

19/05 -13 20:36 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

ReservoirDog skrev:
Anouk från Holland var min absoluta favorit. Ungern hade en ganska skön låt med. En helt okej final.


Samma här. Weird


Senast redigerat 19/05 -13 20:40

Fucking weebs...

19/05 -13 23:07 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Pudkip skrev:
brutus skrev:
mariobros1 skrev:
Jag hade faktiskt inget alls emot att Norge vann


Inte jag heller, men tyvärr vann de inte!

Haha... Danmark...?


Haha, ojdå! Ja, det stämmer, det var ju självklart Danmark jag menade :)

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

21/05 -13 19:32 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Enligt mig skulle resultatet blivit något liknande:

1. Ukraina: Mycket imponerande låt som jag kan lyssna på hur många gånger som helst, med mycket fin sångerska och dessutom ett bra framförande (1+ till musikvideon också :D).
2. Norge: Gillar detta starkt då Margaret har lyckats göra ifrån sig så bra att hon inte behöver ha några dansare eller något annat på scenen för att vara så otroligt bra som hon är.
3. Danmark: Väldigt bra låt med mycket sväng och fin musik. Det är bara något som får en att gilla både låten och sångerskan vid första lyssningen.
4. Rumänien: Rumäniens bidrag är av någon konstig anledning underskattat, och det förstår jag mig faktiskt inte på. Killin har en mycket fin röst och visar att han kan utföra en mycket svår låt som dessutom har en otroligt bra musik till det också. - Mycket imponerad!
5. Tyskland: Bra partylåt som jag bara kan sätta på när jag inte har något annat för mig. Gillar Cascada och hennes andra låter väldigt mycket.
6. Ryssland: Jag gillar faktiskt ballader och det var många av dessa i tävlingen, men Ryssland kom nog med den bästa. Fin text med bra budskap.
7. Finland: Svängig "plattan i mattan" - låt som jag kommer igång på väldigt bra.
8. Irland: Förvånad att det gick så dåligt för dem. Bra låt som är skön att lyssna till med uppåt tempo.
9. Sverige: Robin kan sjunga till skillnad från andra. Han utför en väldigt svår låt som kanske inte håller så bra i längden, men är defenitivt mycket bra i övrigt.
10. Azerbajdzjan: Rätt bra faktiskt. Den blir bara bättre när man får se utförandet i Eurovision. - Sånt går hem hos mig. (Liknar han inte Dima Bilan?)
11. Georgien: Mycket vacker låt, men lite trågig ändå. Bidraget liknar Azerbajdzjans vinnarbidrag 2011 alldeles för mycket...
12. Storbritannien: Önskar att Bonnie kunde fått en bättre låt att framföra. Hon är godkänd, men tyvärr inte låten som är lite... Ja, jag kan bara inte förklara men den känns inte rätt.
13. Spanien: Lugn och fin låt, utförd på spanska. Kanske lite för lugn...
14. Island: Hmm. Den sticker ju inte direkt ut, föutom att den är på isländska, men den är väl rätt skaplig.
15. Moldavien: Haha, ja, det här var väl... Okej. skapligt bra låt och lite rolig på något sätt, men jag vet inte om den skulle ha någon chans mot de ovanstående i mina öron.
16. Frankrike: Vet inte om jag gillar sångerskan så mycket, men låten är väl okej. Den hållet tempo i alla fall...
17. Lutauen: Jao, den är väl i alla fall komma lite högre än vad den kom i finalen. Han är ändå mycket bättre än vissa andra, med sin "trall la la" - låt.
18. Vitryssland: Haha, påminner mig om omkringhoppande gorillor. Nej, det här är inte så bra. Vitryssland har haft bättre låtar och borde inte satsa på den här sortens.
19. Estland: Tja, vacker kan man väl säga att hennes estniska ballad är, men om den är gjord för Eurovison vet jag ej.
20. Malta: Det bästa är väl ändå att killen ser glad ut när han sjunger? Låten är dessvärre inte lika fin som hans leende...
21. Belgien: ENORMT trågig låt som jag klassar som pisslåt (gör en kisspaus under den). Det händer ju ingenting här, föutom alla upprepande verser hela tiden, hela tiden, hela tiden... Nej usch, fy t*san.
22. Tycker bara att det här är konstigt. Det här känns alldeles för typiskt Eurovision och det är inte ens bra. (Kanske var lite sträng när jag satte honom som 22:a, men vem bryr sig ;))
23. Lite roliga är de väl allt, men man ser spår av Greklands kris när man valde låt. Lite konstig handling också (bra för vissa i och för sig)...
24. En rädd kille går upp på scenen och visar mer rädsla än låt. Jag är besviken på Italien som aldrig har ställt upp med bra låtar i Eurovision på senaste tiden.
25. Ungern: Åhh herregud. För mig är det ett mirakel att de ens blev nominerade till Eurovision, och jag tycker att det är så irriterande att han bara står helt stilla på scenen, med urlöjlig bakgrund och tråkigt framförande, och så är hör man inte ens att han sjunger. Hatar verkligen sånt här och är mycket mycket överlycklig att det här inte hamnade högre upp en vad de kom.
26. Nederländerna: Fy fasen! Har ALDRIG (då menar jag ALDRIG) varit med om något så mirakulöst uruselt i hela finalernas historia. Jag förstår inte meningen med låten och jag förstår inte hur folk kunde rösta på henne då jag antingen somnar eller stänger av TV:n för att inte somna. Hur kan man ens ge detta en plats i finalen för att det här är verkligen det sämsta jag har sett och kommer att få se. Vad i hela friden gjorde hon i finalen!?

Skulle även vilja sett Slovenien i Finalen.

(:=           
):=
|:=

22/05 -13 15:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration



En liten video jag gjorde kring Rumäniens bidrag.

20/07 -13 17:28 Markuz97

Markuz97

35964 XP 4201 inlägg

Min favorit var Schweiz men dom gick inte till final... Dock så gillade jag Danmarks låt också (Och många andra låtar) Och dom vann ju så resultatet vart väl okej.

Medlem sedan version 4.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar