Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ny gamingmus

16/05 -13 17:04 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Funderar på att skaffa en gamingmus. Den ska helst inte kosta mer än 500 kronor och så ska den vara trådlös. Annars har jag inte mer att säga.

16/05 -13 18:53 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Varför ska den vara trådlös? För de allra flesta vill inte att sin mus plötsligt ska sluta fungera i några sekunder.

16/05 -13 19:16 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Gaming + Trådlös = finns ingen bra (: trådlös suger.

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

16/05 -13 22:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Jaha... Men menar ni att bara för att det är en trådlös gamingmus så kommer det att muppa upp sig? Just nu har jag nån trådlös skit, men set är väl egentligen inget större problem med den. Jag föredrar en trådlös för att det inte blir lika jobbigt med sladdar då.

17/05 -13 01:07 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Latens = dåligt, trådlösa möss har högre latens än trådbundna.


Jag föredrar en trådlös för att det inte blir lika jobbigt med sladdar då.


Noob.Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

17/05 -13 07:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Mal_ganis skrev:
Latens = dåligt, trådlösa möss har högre latens än trådbundna.


Jag föredrar en trådlös för att det inte blir lika jobbigt med sladdar då.


Noob.Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Men blir det jättestor skillnad? Jag är inte en hardcore gamer och jag tror inte att jag skulle märka någon skillnad. Men om trådlöst är mycket sämre så får ni gärna tipsa mig om icke trådlösa spelmöss.

17/05 -13 14:03 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Den här musen kör jag med http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=... den har 8 programmerbara knappar, justerbar vikt, knapp för att ändra scrollhjulet (om det ska vara utan spärr eller med) samt knapp för att höja/sänka känsligheten på musen.

EDIT: Scrollhjulet kan också scrolla åt höger och vänster.

EDIT2: http://youtu.be/7rL2k1jS4no?t=1m5s där visas funktionen med scrollhjulet. Om du vill se allt kan du kolla på hela videon.


Senast redigerat 17/05 -13 14:09

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

17/05 -13 21:51 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Om du är som mig och inte pallar en massa extraknappar, kör på Ikari, riktigt bra mus och passar perfekt i handen.

http://cdon.se/hemelektronik/steelser...

(Det är inte en mus för vänsterhänta, även om det ser ut så uppifrån).

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

17/05 -13 22:39 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Lite beroende på vilket typ av spel du spelar så har det stor betydelse. Jag har testat med ett par trådlösa men aldrig kommit överens med dem, utan faller tillbaka på en trådburen. Ska man spela något skjutspel, eller något annat där det behövs lite precision, så är det bra mycket enklare och bättre med trådburen (oftast märkbart). Ska man spela Age of Empires, så har det kanske inte riktigt lika stor betydelse.

Sen finns det givetvis trådlösa datormöss som är ungefär lika bra som trådburna, men då kräver de oftast att man går upp en del i pris också.

Har samma som DarknessSky, Logitech G500, och är helnöjd. Gillar framförallt hur lätt man kan ändra känsligheten, två knappar som går enkelt att trycka på under spelets gång. Det innebär att man lätt kan variera sig beroende på nuvarande speltyp och vad som händer i spelet just nu. Som en bonus så är scrollhjulet helt underbart när man är på långa hemsidor eller dokument och behöver scrolla riktigt långt...

Går dessutom ändra vikten själv, något jag aldrig tänkt på tidigare men som jag nu har upptäckt har ganska stor påverkan. Tog mig två veckor med konstant bytande mellan olika vikter innan jag hittade den vikt som jag var helnöjd med.

17/05 -13 23:00 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Jag använder själv en Ace Edge 3200, jag skulle rekommendera den då man kan ändra sense:n med bara något knapptryck, justerbar vikt osv. Jag tycks dock inte hitta den någonstans. Hade en Steelseries-mus förut (en likadan som fuskisen länkade) men skaffade min nuvarande efter att Steelseries-musen fuckade ur (den dubbelklickade ungefär varannan gång man bara tryckte EN gång).

Jag skrev detta på mobilen, att skriva ett inlägg på ett forum via en mobil är - som ni redan vet - jobbigt som faen.

18/05 -13 08:58 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

mygeneration skrev:
Jag skrev detta på mobilen, att skriva ett inlägg på ett forum via en mobil är - som ni redan vet - jobbigt som faen.


=P nej men hur är Logitech G700 då?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar