Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Mobiltelefonernas påverkan på spelvärlden

13/05 -13 21:35 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Som de flesta säkert känner till så har Wii U haft det ganska tufft sedan start. Vad detta kan bero på finns en hel del olika teorier om, en del påstår att det är hårdvaran som är för svag medan andra skyller på att det inte har funnits några spel.

Det som börjar bli en fundering är om inte Wii U tävlar mot fler än bara övriga konsoler, utan även kämpar lite mot mobiltelefoner och surfplattor. Nintendo har länge försökt vända sig till barnfamiljer i första hand, och deras egna spel har varit anpassade till den målgruppen. När de släppte Wii så var det innan vi visste vad Iphone och Android var - och mobiltelefonerna hade inte samma plats som idag.

Nu har däremot läget ändrats, och frågan är om inte mobiltelefoner och surfplattor har tagit en del av kakan från Nintendo. Dessutom är frågan om nästa Xbox och PlayStation 4 skulle kunna gå samma möte till ödes, att de får problem och måste börja kämpa mot surfplattor och mobiltelefoner också.

Givetvis så är det inget som kommer påverka oss här, vi lär fortfarande köpa en "riktig" konsol och spela på som vanligt. Men för den stora massan, och för de olika målgrupperna som funnits tidigare... hur tror ni att mobiltelefoner, surfplattor och alla spel till dessa kommer ha för påverkan på "riktiga" konsoler? Jag menar; bara Ouya är väl ett tecken på att dessa system håller på att ta sig in på den marknaden.

16/05 -13 00:06 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg


Som de flesta säkert känner till så har Wii U haft det ganska tufft sedan start. Vad detta kan bero på finns en hel del olika teorier om,


Det blir svårt när du som spel- och konsolutvecklare använder dig av gamla idéer och gör en uppföljare på en konsol där samma misstag görs om och om igen.

Att spelen till Wii U såg ut som ett Wii 1.5 gjorde ju inte saken bättre.


Senast redigerat 16/05 -13 00:08

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

18/05 -13 21:08 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Kan hålla med om att Nintendo har lite sig själva att skylla när det gäller Wii U. Men jag tycker nog inte enbart det, utan jag tror att de mycket har satsat på barnfamiljer genom åren och att de nu har vänt sig till mobiler och surfplattor. Så lite har man tappat en kundkrets då mobiltelefonerna har blivit så mycket bättre när det kommer till spel och tidsfördriv.

Det jag funderar på, och tror, är om nästa Xbox och PlayStation 4 kommer ha samma problem också. Det är klart de får kämpa en del mot surfplattor och mobiltelefoner, men hur stor påverkan kommer det ha?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar