Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Uppdaterade profiler

07/05 -13 18:04 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Ens medlemsprofil på Fuska.nu ser idag ganska bra ut, men det finns alltid plats till förbättring. Här har jag lite förslag på saker som man kan göra för att förbättra profilerna. Jag har skapat en bild där allting finns och sedan lite bättre förklaringar vad jag menar/tänker nedanför.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

1. Outnyttjat område
Detta område är på långa presentationer helt outnyttjat, vilket snarare är att konstatera fakta än idé på förbättring. Däremot så har jag en lösning för det, och det berättas i punkterna nedanför.

2. Förläng "rubriken"/"informationen högst upp"
För att lösa problemet som tas upp i punkt ett skulle man helt enkelt kunna förlänga det svarta fältet högst upp, så det tar upp hela sidan istället. Detta innebär däremot problem för menyn, som löses i punkt sex.

3. Slå samman Fuska.nu till en sida
Tanken är att all information om vad man gör på Fuska.nu ska finnas på en sida. Med tanke på att listor om fusk, recensioner och klubbar vanligtvis är väldigt korta så vore det ganska normalt att slå samman dem. För att få ihop logiken så gör man en sida med ens aktivitet på Fuska.nu, där man lätt kan se hur aktiv en medlem är. Dessutom skulle man kunna lägga till nyheterna som man skickat in på denna sida. Vad man väljer att kalla det i länken/fliken som man trycker på vet jag inte riktigt; kan "Fuska.nu aktivitet" var något?

4. Slå samman Socialt till en sida
Mina polare och gästboken är delade. Vilket känns ganska normalt. Däremot så vore det kanske ännu mer normalt att göra ett "socialt center", där man kan se sin gästbok, sina polare och interagera med dem på ett enkelt sätt.

5. Byt namn till "om" eller liknande
Om man flyttar om som i punkt sex föreslår så tror jag inte presentation passar längre, fast det är mycket möjligt att jag har fel.

6. Flytta menyn och gör den horisontell istället
Vid punkt två så blir det problem för menyn, som istället skulle kunna läggas horisontellt under den första informationen man får. Detta skulle innebära att förlängningen i punkt två går att genomföra.

Övrigt
Förutom det som nämnts som inte har direkt med utseendet att göra så finns det ett par saker till som skulle kunna göras. Bland annat så borde man ha bättre sekretessinställningar. Det borde som exempel vara möjligt att inte visa vilka man är polare med, att det inte ska vara så enkelt att lista alla fusk, recensioner, nyheter, klubbar och forumsinlägg som man har gjort. Gör det möjligt att ställa in mer, helt enkelt.

Dessutom hade jag gärna sett att man gjort om "min spelsamling" så man kunnat lägga till mer information. Exempelvis så borde det gå relativt enkelt att kunna lägga till så ID/profilnamn/spelnamn/avatarnamn och liknande identifikationssätt för varje spel/konsol hade kunnat vara med på den sidan.

Slutmål
Det slutar med att man utnyttjar den plats man har mycket bättre, och kan flytta upp och få fler saker högre upp på sidan utan att behöva scrolla ner. Det borde dessutom inte ha någon större påverkan på den reklam som visas på sidan, utan intäkterna borde hålla sig ungefär lika.

07/05 -13 19:10 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Jo visst men varför? Det är ungefär 20 aktiva medlemmar på sidan.

Wii U PS4 XBone PC

07/05 -13 19:55 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag uppskattar ansträngningen, men jag är inte säker på om moderationen på sidan kommer ta tag i det.

07/05 -13 20:29 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Såvitt jag förstått det så är sidan kvar mest endast för att FL-Net tjänar typ 20 spänn på sidan fortfarande?

Wii U PS4 XBone PC

07/05 -13 21:18 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har kommit på att punkt fem är ganska onödig, "presentation" duger nog bra som det är. Men förutom det så känns det fortfarande som ganska bra saker. Var lite idéer som jag fick precis då iallefall, så ville ha de uppskrivna någonstans.

MartinMilk: Fuska.nus aktivitet har väl knappast med saken att göra...? Dessutom så kan väl alla typer av förbättringar leda till att sidan blir aktivare (okej, just detta har nog ingen jättestor betydelse)?

07/05 -13 21:56 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

The_new_cake skrev:
Har kommit på att punkt fem är ganska onödig, "presentation" duger nog bra som det är. Men förutom det så känns det fortfarande som ganska bra saker. Var lite idéer som jag fick precis då iallefall, så ville ha de uppskrivna någonstans.

MartinMilk: Fuska.nus aktivitet har väl knappast med saken att göra...? Dessutom så kan väl alla typer av förbättringar leda till att sidan blir aktivare (okej, just detta har nog ingen jättestor betydelse)?

Att sidan blir bättre har ingen betydelse, Sidan har blivit bra mycket bättre än tidigare år men aktiviteten (hos medlemmar) Har minskat stadigt.

Sen om sidan får mycket besökare som inte loggar in och gör användare är en annan sak men de är bara ute efter typ sims fusk så dem skiter i hur sidan är uppbyggd.

Wii U PS4 XBone PC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar