Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Klagomålstråden

30/01 -13 17:07 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

FIQ skrev:
ang punkt 2, helt omöjligt för mig att upptäcka att folk loggat ut genom att stänga webbläsaren. Därför räknas folk som online från att de varit inaktiva i 20 minuter (eller om de loggar ut på egen hand).

Fair :P

Sedan undrar jag även lite hur det gått till så att det står på Chizu (hej Chizu) att han loggade in för 12 dagar sedan i onlinelistan samt på hans profil står det att han loggade in den 17:e. Har flertal gånger sett att denne mystiska figur varit utloggad för att sedan logga in igen och det står fortfarande att han inte loggat in på x antal dagar.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

30/01 -13 18:01 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

DarknessSky skrev:
Sedan undrar jag även lite hur det gått till så att det står på Chizu (hej Chizu) att han loggade in för 12 dagar sedan i onlinelistan samt på hans profil står det att han loggade in den 17:e. Har flertal gånger sett att denne mystiska figur varit utloggad för att sedan logga in igen och det står fortfarande att han inte loggat in på x antal dagar.


Jag vill också veta detta. Har bara antagit att någons onlinestatus inte visas ifall de vart inaktiva under en lång tid.

30/01 -13 19:12 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Det finns en skillnad i hur länge en session hålls i minnet och hur länge man räknas som online. Vilket blir lite konstigt men det kan resultera i att du kan "logga in" enligt sidan utan att egentligen göra det. Chizu i sig använder sig nog av autouppdateringsfunktion i webbläsaren.

Om jag inte minns fel så går sessionen ut efter 1 timmes inaktivitet, och då måste du logga in igen.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

30/01 -13 22:29 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

DarknessSky skrev:
(hej Chizu)

Jag är fuska.nus övervakare. Jag ser allt som händer och jag sover aldrig. ;)

01/02 -13 23:03 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Sidan med XP/Poäng säger att texten i fetstilt är poäng som inte är medräknade i ens totala XP. Däremot så är (åtminstone för mig) samtliga poäng fetstilta, trots att jag redan mottagit de mesta i listan. Skulle visserligen inte ha något emot att få 62 XP per dag istället (som är i min lista just nu).

Spelbilder på startsidan och på konsolsidor fungerar inte riktigt som de ska. Trycker man på en spelbild på startsidan så hamnar den cirka 200-300 pixlar "under själva sidan". Trycker man på konsolsidor länkas man däremot till bilden. Trycker man på spelsidor så fungerar bilderna korrekt.

Administrationsmenyn i klubbar har sina problem på olika håll... bland annat saknar klubbmoderatorloggen hela menyn. Dessutom saknar sidan för anmälda inlägg både alternativen "Byt huvudansvarig" och "Redigera klubbforum".

Söker man efter ett spel och får ett par resultat (under femtio men fler än noll) så får man upp alternativen "detaljerad" och "enkel". De alternativen har däremot ingen påverkan på listan med resultat som ser likadan oavsett om man visar den som detaljerad eller enkel.

Sen finns det ett problem med din profil. Det är att färgväljaren finns på samtliga sidor. Det vill säga även de sidor där den inte behövs; som radera konto, system/spel, visningsbild, lösenord, andra uppgifter och användaruppgifter. Troligtvis som en bieffekt av det så blir listan med spel som man äger konstig - och allt hamnar "ovanpå" varandra och gör det oläsbart.

Sen till presentationen så har koden [l][/l] ingen påverkan alls. Det står att texten ska bli större... men den är samma storlek som vanlig textstorlek.

Förutom det finns det flera rubriker som saknar bakgrund (de blåa och svarta bakgrunderna). Däribland på tipsa en kompis, anmäl fusk och recension, speltestguiden, hjälpen, klubbpresentationer, redigera klubbild, skicka klubbrev, klubbmoderatorlogg, anmälda inlägg i klubbar, sök medlem, medlemstoppen samt vid mina spel på redigera profil.

Dessutom är inte förhandsgranskningen i forumet helt perfekt. Har man med ett citationstecken eller annat "dåligt tecken" så läggs ett \ till framför i texten. Detta innebär att man måste kolla igenom texten och ta bort dessa "dåliga tecken".

19/03 -13 21:44 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Det går inte att citera klubbinlägg i nuläget, hoppas verkligen att detta bara är ett problem på min sida.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

19/03 -13 21:58 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:
Det går inte att citera klubbinlägg i nuläget, hoppas verkligen att detta bara är ett problem på min sida.

Fungerar för mig.

19/03 -13 21:58 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Mal_ganis skrev:
Det går inte att citera klubbinlägg i nuläget, hoppas verkligen att detta bara är ett problem på min sida.

Fungerar för mig.

Nvm I'm dogshit, rensat cache och fixat nu.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

10/04 -13 20:47 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

De fält som man kan fylla i under "information" på sin presentation skulle kräva lite uppdatering... Dels så är MSN och Skype numera samma sak, sedan känns namn på V3 väldigt bakåtsträvande när vi är på V6 och nästan tio år efter V3.

Förutom det så kanske man skulle kunna dela upp informationen ytterliggare; mellan spelinformation och verkligheten. Det vill säga att man har ett ställe med spelinformation såsom Xbox Live, PlayStation Network, Steam, Wii Number, Nintendo Network ID med mera och ett ställe för Skype, Riktiga namn, Facebook, Google+, Twitter, hemsida med mera.

10/04 -13 23:31 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Det verkar förövrigt inte gå att ställa in "namn på V3" ordentligt.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

08/05 -13 22:54 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

Hur kommer det sig att ''Spara Meddelande''-knappen ännu inte finns kvar? Är det nån gammal nyhet som jag bara missat? Oavsett skulle jag i alla fall gärna vilja att den kommer tillbaka.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

20/05 -13 17:05 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Där det står att någon har postat nya foruminlägg står det fel, jag har redan sett det inlägget. Fast när jag klickar på "kategorien" så står det inte att det är nåt nytt inlägg.

20/05 -13 17:14 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har även jag märkt av det problemet en del på sistone, försökte förstå varför den visar att där finns ett nytt inlägg när det bevisligen inte gör det. Fungerar däremot att använda sig av "markera alla som lästa", även om det får bieffekten att alla inlägg markeras som lästa också.

30/01 -14 11:37 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Vad hände med nya recensionssystemet som skulle införas?

30/01 -14 17:45 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Vad hände med nya recensionssystemet som skulle införas?


Tyvärr stannade planeringen upp lite, och det har inte hänt så mycket. Det är däremot något som jag har tagit tag i och min förhoppning är att det ska börja ske en del förändringar så snart som det är möjligt. Vi håller just nu på att diskutera olika förslag och lösningar, så det lär ta lite tid innan det nya systemet släpps.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar