Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



får inte spela the elder scrolls

Svara
13/03 -13 13:13 cbgaming

cbgaming

172 XP 26 inlägg

Tja!
Jag har ett problem jag får inte spela The elder scrolls IV Oblivion och The elder scrolls V Skyrim
För att åldersmärkningen är högre en min ålder (13år) (mina föräldrar följer pegi slaviskt)
Jag vill jättegärna spela de spelen flr att de verkar roliga och intressanta, jag har spelat dom hos
kompisar (det vet inte mina föräldrar) och jag har inte blivit rädd eller oåverkad av det (har spelat många gånger!)
sen när jag frågar mina föräldrar om jag får köpa dom så säger dom bara "vad är det för åldersgräns?" och då svarar
jag som det är 16(Oblivion) 18(Skyrim) då säger dom nej! Några tips hur jag ska göra för att få spela?

13/03 -13 13:22 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Ladda ner, installera det till din porrmapp och ta bort eventuell skrivbordsgenväg.

13/03 -13 13:49 cbgaming

cbgaming

172 XP 26 inlägg

Oh va smart

13/03 -13 16:40 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Det finns ingen riktig glitch som gör att dina föräldrar ändrar sig det du kan göra är att göra är att försöka övertala dina föräldrar med fakta brukar fungera för mig ibland hittar jag också på lite själv. Det finns tester som visar att man inte alls påvärkas av våldsamma spel hitte ett sådant och visa dina föräldrar.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

13/03 -13 17:49 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag förstår inte hur folk kan tro att främlingar över internet kan få sina föräldrar att ändra sig.

14/03 -13 06:54 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Jag har lyckligtvis aldrig haft något problem med mina föräldrar när det gäller våldsamma spel. Fick spela Resident Evil på PS1 när jag var 5.

Wii U PS4 XBone PC

14/03 -13 17:03 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Som Martin sa så har jag heller aldrig haft något problem med mina föräldrar. Och det är jag väldigt glad över, mestadels för att jag tycker att det är så töntigt med så kallade åldersgränser/rekommendationer.

Ja... som du säkert märker så finns det en del svar som pekar mot att du bara ska övertyga dina päron till att du får spela det. Något som INTE förstärker dina argument är att säga att du spelat det hos en kompis för om man tänker på hur kort tid du är hos denne jämnfört med hela din fritid så är det ganska så jävla stor skillnad.

Och om du nu inte klarar av att möta fardin öga mot öga så får du väl lov att tanka ner det och cracka det själv. Om du inte är van vid att cracka spel (vilket jag tror att du inte är) så är det bara att kolla på youtube. Och ja... det är så enkelt.

What can i say i´m a bad man.

14/03 -13 17:42 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

the_Link96 skrev:
...jag tycker att det är så töntigt med så kallade åldersgränser/rekommendationer.


Hurså? PEGI tvingar inte att ett spel ska bli censurerat. Tänk dig hur det skulle vara utan åldersgränser, för då skulle troligtvis alla spel bli censurerade.

14/03 -13 19:01 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Wilder787 skrev:
Hurså? PEGI tvingar inte att ett spel ska bli censurerat.


PEGI kan influera spel, men åt andra hållet. Det är inte ovanligt att onödigt våld stoppas in i spel för att höja åldersgränsen och få smågrabbar att tycka att det varkar mer hardcore.

14/03 -13 23:59 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

the_Link96 skrev:
jag tycker att det är så töntigt med så kallade åldersgränser/rekommendationer.

Jag tycker också att det är löjligt med åldergräns i överlag, allting ska vara tillåtet i alla åldrar för då är det inte töntigt längre.

Idiot.


Senast redigerat 14/03 -13 23:59

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

15/03 -13 08:32 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Ladda ner det då, berätta inget.

*

15/03 -13 10:44 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Wilder787 skrev:
the_Link96 skrev:
...jag tycker att det är så töntigt med så kallade åldersgränser/rekommendationer.


Hurså? PEGI tvingar inte att ett spel ska bli censurerat. Tänk dig hur det skulle vara utan åldersgränser, för då skulle troligtvis alla spel bli censurerade.



Mal_ganis skrev:
the_Link96 skrev:
jag tycker att det är så töntigt med så kallade åldersgränser/rekommendationer.

Jag tycker också att det är löjligt med åldergräns i överlag, allting ska vara tillåtet i alla åldrar för då är det inte töntigt längre.

Idiot.


Jag antar att jag inte var tydlig nog med vad jag sa i tidigare inlägg... Jag menade självklart åldersgränserna/rekommendationerna på spel! Det som jag anser är jävligt töntigt med PEGI är det faktum att majoriteten av folk som spelar TV-spel aktivt är minderåriga, medan dagens spel riktar sig mot den vuxna communityn vilket är betydligt mindre än den minderåriga.

Nej... en fet röd sticker med siffrorna 18 och ett fint litet + bakom siffrorna får inte barn att kolla åt andra hållet. Speciellt med tanke på att skarpa färger som till exempel röd är attraktivt för det mänskliga ögat.

Föräldrar får tycka vad de vill men om spel nu är så skadligt, vad är då internet? En lekplats utan något som helst farligt, olagligt, chockerande, sorgligt, hemskt, äckligt...listan är lång.

What can i say i´m a bad man.

15/03 -13 16:49 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Biarce

Klart spel ska ha åldersgräns bara irriterande med småbarn som ska spela spel med 18 årsgräns och tror de är mogna, de ska spela spel som är riktad till deras ålder så de du borde göra är att vänta tills du blir 18.

15/03 -13 17:11 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

the_Link96 skrev:
dagens spel riktar sig mot den vuxna communityn

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Edit: Jag visste inte vilken som passade bäst, så jag tog båda.


Senast redigerat 15/03 -13 17:13
15/03 -13 20:28 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Nu tror jag inte någon direkt vill höra om hur jag lyckats "häva" ett 18+ förbud men för den som finner det intressant är det bara att läsa vidare.

Började med att jag vid 4 år började köra GTA III och tyckte det var riktigt kul. När jag var 7-8 år tyckte mina föräldrar att jag spelade för mycket och reagerade "fel" när jag körde över någon människa i spelet (spelade GTA Vice City då) fick då förbud för att spela det men lovade att jag inte skulle döda någon. Efter varje dag ökade jag antalet personer jag dödade och så fort min morsa eller farsa såg så sa jag att jag "råkade" köra över en person osv. Tillslut brydde mina föräldrar sig inte längre och jag har sedan jag var kanske 9 år kunnat spela vad jag vill. Var väl lite osäkert med Black Ops (dock visste inte min morsa hur löjlig grafik spelet faktiskt hade) men annars så...

Om det inte fungerar kan du ju ljuga om åldersgränsen om dina föräldrar inte riktigt har koll på vart PEGI står på spelets omslag. Och om dina föräldrar påpekar "Varför står det 16+/18+?" så får du innan kommit på en anledning till varför det kan stå så. Ex. att det är vilken prisklass spelet tillhör eller något.

Lycka till!!

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

25/03 -13 09:24 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Hmmm... först så var mina föräldrar inte så noga med åldersgränsen, men efter ett tv-program om våld i media så blev det striktare regler för min del.

Jag vet inte riktigt vilka ämnen som behandlas i Skyrim förutom våld, men förekommer prostitution/droghandel i Skyrim? Är det därför det är 18+?

Jag hade försökt prata med dina föräldrar, fråga vad de tycker och tänker om åldersgräns osv.

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar