Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Android root

18/02 -13 22:33 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

Hej jag tänkte bara undra lite snabbt om vad man kan göra för extra om man har rootat sin android mobil/platta:-D Asså vad man kan göra som man inte kunde göra innan man rootat den. Och så vill jag veta.varför folk rootar dom och vaf som kan hända:-D

18/02 -13 23:56 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Nu är jag faktiskt inte helt säker på om det är "tillåtet" att roota sin mobil enligt tillverkaren. Men jag chansar på att det är så länge man inte gör fel saker med root.

Jag har rootat 3 mobiler totalt. En SGS, SGS3 och en Note II. Root ger dig alltså full access till allt på mobilen, du kan byta ut hela Android OS om du vill det. Du kan även ta bort appar s.k "bloatware" som kom med mobilen från början. Det finns även fuskprogram som gör att man kan ändra datan i spel så ditt rekord på Temple Run 2 blir 999 999 999 meters eller något.

Du kan i stort sett göra allt när du väl rootat din mobil. Jag rootade min för att kunna ha full kontroll över min mobil samt installera mods på den. Det som kan hända är att när du ska roota den så försöker du roota med fel software och din mobil blir brickad (dvs att den är lika värdelös som en tegelsten, du kan inte starta den eller så) och om du ska lämna in den senare pga mjukvarufel så kan din tillverkare neka support om du rootat din mobil.

Hoppas det svarade på dina frågor!

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

06/03 -13 18:24 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

Okej tack för det grymma svaret :-D men mod kan jag redan ladda ner på min surfplatta :-) Men på Apples produkter är ju jailbreak ett måste men med jailbreak så får man typ ett nytt appstore och där finns det appar som kan göra så sjukt coola och användbara saker är det lika på Android för när jag tittat på Youtube så har jag bara sett t. Ex Overglockning och om hur man rotar:-)  men alltså går det att göra samma saker som det går att göra om man jailbreak :-D

06/03 -13 19:09 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

daniel79 skrev:
Okej tack för det grymma svaret :-D men mod kan jag redan ladda ner på min surfplatta :-) Men på Apples produkter är ju jailbreak ett måste men med jailbreak så får man typ ett nytt appstore och där finns det appar som kan göra så sjukt coola och användbara saker är det lika på Android för när jag tittat på Youtube så har jag bara sett t. Ex Overglockning och om hur man rotar:-)  men alltså går det att göra samma saker som det går att göra om man jailbreak :-D

Att roota en android mobil har samma features som jailbreak och många fler funktioner! Du har som sagt overclocking, gratis appar (appar som brukar kosta på Google Play Store), modifiera android utséendet, installera mods samt byta till ett helt nytt interface som kan göra din mobil snabbare, ge bättre ljudkvalité och dylikt.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

06/03 -13 19:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

DarknessSky skrev:
daniel79 skrev:
Okej tack för det grymma svaret :-D men mod kan jag redan ladda ner på min surfplatta :-) Men på Apples produkter är ju jailbreak ett måste men med jailbreak så får man typ ett nytt appstore och där finns det appar som kan göra så sjukt coola och användbara saker är det lika på Android för när jag tittat på Youtube så har jag bara sett t. Ex Overglockning och om hur man rotar:-)  men alltså går det att göra samma saker som det går att göra om man jailbreak :-D

gratis appar (appar som brukar kosta på Google Play Store)

Det funkar även utan att roota.

06/03 -13 20:22 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Pudkip skrev:
DarknessSky skrev:
daniel79 skrev:
Okej tack för det grymma svaret :-D men mod kan jag redan ladda ner på min surfplatta :-) Men på Apples produkter är ju jailbreak ett måste men med jailbreak så får man typ ett nytt appstore och där finns det appar som kan göra så sjukt coola och användbara saker är det lika på Android för när jag tittat på Youtube så har jag bara sett t. Ex Overglockning och om hur man rotar:-)  men alltså går det att göra samma saker som det går att göra om man jailbreak :-D

gratis appar (appar som brukar kosta på Google Play Store)

Det funkar även utan att roota.

Nja. Det finns appar som gör detta utan root access men jag känner till ett par som kräver root access. Självklart behövs inte detta för att få ner appar gratis men dessa kräver det av olika anledningar.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar