Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Träning

06/02 -13 23:07 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Knewt skrev:
Är du säker på att att träna före man ska sova inte ger något
Det viktiga är att du äter efter att du tränat. Går du och lägger dig direkt utan ett ordentligt mål mat blir det inte mycket energi kvar till att bygga upp musklerna igen. Sen tar det ett tag för kroppen att varva ner också. Vet i alla fall själv att jag har problem med att somna 1-2 timmar efter ett pass. Fast om du känner att det fungerar för dig, varför inte. Bara se till att käka så :)

Att man skulle äta efteråt för att bygga mer muskler hade jag ingen aning om trodde att man byggde muskler av proteinet man fått i sig före. Eftersom jag är emot sånna här protein drickor får jag väl steka något ägg och äta efteråt. Sömn är inget problem efter träning snarare tvärt om när jag inte tränar så har jag svårt att sova. Har kollat på några snubbar på youtube som visar övningar man kan göra hemma får köra de ett tag och se om de hjälper:)


BTW har letat men hittar inga bra övningar för att träna bröst utan hantlar så om någon skulle kunna vara snäll och länka ett videoklipp eller berätta om en övning du kör Tack på förhand.


Senast redigerat 06/02 -13 23:28

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

07/02 -13 15:26 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Knewt skrev:
Kroppsviktsövningar slutar ju tack och lov inte vid dips och sit-ups. Visst, är det hypertrofi man är ute efter så är jag helt med på att lyfta skrot är bättre, men naturligtvis går det att få stora muskler utan det också.

Jo, klart det finns fler övningar, men i det här fallet använde jag dem bara för att det är några enkla övningar som alla känner till. Man kan som sagt få muskler med kroppsvikt, men det är mycket enklare med fria vikter. Jag erkänner att jag inte känenr till många kroppsviktsövnignar, men jag har svårt att tro att det finns något som kan träna upp CNS bra.


Ptja, det är ju ingen Arnold. Men en förbannat nice och stark kropp är det. Hur som så var det inte pga hans resultat som jag länkade, det var inte det TS frågade efter. En bra kanal för övningar och motivation är det.

Jag håller inte med om att hans kropp ser bra ut. Hans muskler är oproportionella och han såg ganska liten ut (jag har inte en aning om hur länge han tränat, så storleken kanske är bra trots allt). Det jag syftade på innan var att om hans kropp inte såg bra ut så var det motarbetande mot att få någon att vilja träna med kroppsviktsövningar. Jag har inte sett någon annan video än den första man såg på kanalen, så jag har ingenting annat att säga om honom.


Värt att påpeka dock är att det är väldigt svårt och ineffektivt att bygga muskler på det här sättet. Kcal-överskott som gäller.

Så sant. Man ska inte vara rädd för kolhydrater heller, de är väsentliga för att bygga muskler.

gosseN skrev:
Eftersom jag är emot sånna här protein drickor får jag väl steka något ägg och äta efteråt.

Varför är du emot dem? De är utsökta och enkla. Visserligen så ska man försöka få i sig det mesta proteinet från maten, men det är enkelt att bara hälla i sig en shake efter ett pass.
  Vill avbryta med en grej jag såg förut. Det var någon bild på facebook på Lazar Angelov och en av kommentarerna som hade fått massa gillningar var "Natural, better than protein." Den var så dum att den blev rolig.
  Ett ägg räcker inte förresten, du kan ta 2 vitor på kvällen för kaseinet, men annars är det lite näring i en äggvita. Två kycklingbröst med fullkornsris är en bättre ide. Börja räkna dina macros. 300-600 mer kalorier om dagen än vad du gör av med och ca. 2 g protein per kg kroppsvikt.


BTW har letat men hittar inga bra övningar för att träna bröst utan hantlar så om någon skulle kunna vara snäll och länka ett videoklipp eller berätta om en övning du kör Tack på förhand.

armhävningar och framåtlutande dips. Sätt på en ryggsäck med något tungt i eller något liknande för armhävningarna. Antagligen kan du göra ett eget viktbälte till dipsen. Ta något rep, bälte eller liknande och häng vattendunkar i bara. Här är en sida med ett flertal övnignar listade.

07/02 -13 17:21 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Lite armhävningar och situps en kvart om dagen, varje kväll eller så borde väl räcka.

*

07/02 -13 20:01 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Ingen som någon bra applikation där de visar olika övningar man kan göra

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

07/02 -13 23:27 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Tänkte ta några råa ägg efter idag tills jag hörde att man kunde sjukdommar som salmonella är det sant?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

07/02 -13 23:55 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Men snälla, ge fan i rocky fasonerna och koka dina ägg istället. Råa ägg är inget som kommer ge dig märkvärdigt skillnad utöver vanlig kost. Rekommenderar snarare att du äter middag efter träningen eller lunch.

Sedan så är knäböj bland de bästa träningsövningar du kan göra, men knäböj frigör manliga könshormoner som bidrar till B.la muskelbyggnad. I ditt fall skulle jag sätta upp ett träningsschema din kropp. Ex. Måndag överkropp och armar, tisdag rygg och mage, Torsdag ben och vader.

Det där med att göra hävningar en kvart om dagen ger inte snabbt resultat. Lägg undan minst 45-60 min per träningspass ca 3-4 ggr veckan.

Sen är det bara din motivation som sätter stopp, gick själv från att ha problem med att bänka 40kg och tycka att 10kg hantlar var tunga till 95kg press samt 22kg hantlar i nuläget. Kämpa på.


Senast redigerat 08/02 -13 00:00

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

08/02 -13 00:02 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Mal_ganis skrev:
Men snälla, ge fan i rocky fasonerna och koka dina ägg istället. Råa ägg är inget som kommer ge dig märkvärdigt skillnad utöver vanlig kost. Rekommenderar snarare att du äter middag efter träningen eller lunch.

Sedan så är knäböj bland de bästa träningsövningar du kan göra, men knäböj frigör manliga könshormoner som bidrar till B.la muskelbyggnad. I ditt fall skulle jag sätta upp ett träningsschema din kropp. Ex. Måndag överkropp och armar, tisdag rygg och mage, Torsdag ben och vader.

Jag hade stekt ägg men om jag råkar väcka min mamma kommer jag antagligen få spelförbjud eller något annat dumt tänkte bara att krossa 3 ägg och blanda var både smidigt och enkelt.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

08/02 -13 00:10 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Äta proteinrikt innan du går och lägger dig är bland det dummaste du kan göra, eftersom kroppen inte kommer använda det till muskelbyggnad utan lagrar energi istället.. Med andra ord får du fettlagring.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

08/02 -13 12:50 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Knewt skrev:

Forza skrev:
Hur vidare kondition du har för de är viktigt att ha bra kondition för en bra hälsa och det hjälper även till att få synliga muskler.

Kanske missförstår dig, men förklara gärna hur en bra kondition ger synligare muskler.

Forza skrev:
Mindre kolhydrater ska man äta, finns olika tabeller på sånt beroende hur vikt, ålder, kön.

Men om man vill träna och samtidigt bränna underhuds fett så ska man äta mkt protein, ligga på ett dagligt underskott med ca 500 kcal.
Så det är ingen fara att vara hungrig.

Värt att påpeka dock är att det är väldigt svårt och ineffektivt att bygga muskler på det här sättet. Kcal-överskott som gäller.



1. Det var dåligt formulerat, men vill du få synliga muskler lär du börja, börja med att få bort fettet som döljer musklerna. För alla har vi ju muskler. Så är man lite överviktig så kan man ju inte tro man ska få synliga muskler med hjälp av att lyfta skrot. Om man inte kör förbränningspass vill säga.

2. Var läger sig kcal överskottet någonstans? Med ett underskott så får du bort ditt underhuds fett och därmed synligare muskler. Dock inget du kan hålla på med under längre perioder då det tar på musklerna därefter och du kan visst bygga muskler under den tiden.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

08/02 -13 13:24 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Daxter: ang thef0rtress får jag nog ge mig. Det låter som att du har bättre koll än mig

gosseN skrev:
Tänkte ta några råa ägg efter idag tills jag hörde att man kunde sjukdommar som salmonella är det sant?

Ja, men ytterst ovanligt i Sverige. Så det är ganska säkert har jag hört, men ändå en onödig risk. Bara koka upp några ägg, greppa en sked och sleva i dig? Är ju inte mycket jobbigare :)

Forza skrev:
1. Det var dåligt formulerat, men vill du få synliga muskler lär du börja, börja med att få bort fettet som döljer musklerna. För alla har vi ju muskler. Så är man lite överviktig så kan man ju inte tro man ska få synliga muskler med hjälp av att lyfta skrot. Om man inte kör förbränningspass vill säga.

Bror ju helt på vad man menar med "synliga muskler" först och främst. Men vill man ha stora muskler och samtidigt ha lågt bodyfat så känns det aningen ineffektivt att FÖRST deffa ner sig till en vandrande pinne, för att SEN kötta upp sig (vilket inte bara resulterar i mer muskelmassa, utan även mer fett eftersom man bör ligga på kcal-överskott) och sen än en gång deffa ner sig IGEN. Mycket mer tidseffektivt att börja med att bygga.


2. Var läger sig kcal överskottet någonstans? Med ett underskott så får du bort ditt underhuds fett och därmed synligare muskler. Dock inget du kan hålla på med under längre perioder då det tar på musklerna därefter och du kan visst bygga muskler under den tiden.

http://www.builtlean.com/2011/08/04/can-you-...

Mal_ganis skrev:
Äta proteinrikt innan du går och lägger dig är bland det dummaste du kan göra, eftersom kroppen inte kommer använda det till muskelbyggnad utan lagrar energi istället.. Med andra ord får du fettlagring.

En myt såvitt jag förstått.

http://www.leangains.com/2011/06/is-late-nig...


Senast redigerat 08/02 -13 13:24

08/02 -13 14:48 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Nu vet jag varför alla gillar Knewt. Och jag måste också erkänna att jag hade fel där också, för de flesta bryr sig inte om hur man är bygd så länge man har defenierade muskler.

Gossen, varför är du så insatt på ägg förresten? Kyckling, nöt- och fläskkött, tonfisk och massa annat är mycket effektivare än ägg.

08/02 -13 14:58 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Nu vet jag varför alla gillar Knewt. Och jag måste också erkänna att jag hade fel där också, för de flesta bryr sig inte om hur man är bygd så länge man har defenierade muskler.

Gossen, varför är du så insatt på ägg förresten? Kyckling, nöt- och fläskkött, tonfisk och massa annat är mycket effektivare än ägg.

Hur blev jag insatt i ägg helt plötsligt? Knewt sa att man skulle ha protein efter man tränat så jag tänkte att jag kunde ta råa ägg eftersom jag varken kan ställa mig och steka eller laga till några ägg, kött och inte har någon tonfisk eftersom min mamma hade vaknat. Ägg är det ända jag vet som jag har hemma och inte behöver tilllaga tills jag läste att man kunde få salmonella av råa ägg. ikväll kan jag förbereda något före.

knewt skrev:
Ja, men ytterst ovanligt i Sverige. Så det är ganska säkert har jag hört, men ändå en onödig risk. Bara koka upp några ägg, greppa en sked och sleva i dig? Är ju inte mycket jobbigare :)
Nej att koka några ägg är inget problem men om jag råkar väcka någon kan jag glömma internet på helgen.


Senast redigerat 08/02 -13 15:02

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

08/02 -13 15:58 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

gosseN skrev:
Hur blev jag insatt i ägg helt plötsligt?

För att ägg är den enda proteinkälla du nämnt. Men förök köp hem tonfisk. Gott och enkelt. Blir ännu godare om man blandar med keso.

08/02 -13 17:53 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Newt skrev:
Mal_ganis skrev:
Äta proteinrikt innan du går och lägger dig är bland det dummaste du kan göra, eftersom kroppen inte kommer använda det till muskeglbyggnad utan lagrar energi istället.. Med andra ord får du fettlagring.

En myt såvitt jag förstått.

http://www.leangains.com/2011/06/is-late-nig...

Fint länkat, om jag nu skulle ha sagt att det var dåligt att äta mellanmål på kvällen, vilket inte alls vad det jag sa. Jag påpekar att det är dumt att äta innan du lägger dig, eftersom kroppen inte kommer att omvandla energin till arbete utan istället lagrar energi i form av fett. Läs om biologin eller idrott och hälsa böckerna om du anser att det är fel. Att däremot äta på kvällen är inte nödvändigtvis ett problem så länge du låter kroppen få en chans att förbränna det. Fråga din idrottslärare om du känner dig tveksam, kan garantera att han/hon säger nej till proteinrik mat innan kudden. Just saying, jag tror att dem är kunniga inom sitt område.


Senast redigerat 08/02 -13 17:54

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

08/02 -13 18:00 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

gosseN skrev:

Hur blev jag insatt i ägg helt plötsligt? Knewt sa att man skulle ha protein efter man tränat så jag tänkte att jag kunde ta råa ägg eftersom jag varken kan ställa mig och steka eller laga till några ägg, kött och inte har någon tonfisk eftersom min mamma hade vaknat. Ägg är det ända jag vet som jag har hemma och inte behöver tilllaga tills jag läste att man kunde få salmonella av råa ägg. ikväll kan jag förbereda något före.

Ett hett tips är ju att träna när du kommer hem från skolan eller jobbet. Du vet.. Som normalt folk gör. Tänk på att din kroppen mår bättre av regelbundna rytmer och blir därefter bättre på att anpassa sig till omständigheter omkring.
Dubbelpostar på grund av att jag använder mig av min telefon.


Senast redigerat 08/02 -13 18:02

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar