Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation VI

Svara
08/01 -13 13:36 Goten_ssj3

Goten_ssj3 Forummoderator Spelansvarig

29410 XP 8142 inlägg

Det var mindre än 3 år sedan Generation V i Pokémon släpptes, men i oktober kommer den sjätte generationen av Pokémon till Nintendo 3DS vid namn Pokémon X Version och Pokémon Y Version. Just nu är det bara 5st Pokémon som ska komma till den nya generationen, tre nya starters och två stycken legendariska.

Starters:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Legendariska:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?feature=...

Vad tycker ni om den nya Generationen och vad för nya Pokémon tror ni kommer att dyka upp i spelen?


Senast redigerat 08/01 -13 16:27

Watch Symphogear

08/01 -13 16:50 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Men vafan.... Nu igen..? Orkar knappt bry mig längre då ingenting är riktigt speciellt längre, ingen blir imponerad av något/någon setup så det spelar ingen större roll vad du kör. Håller mig till Gen II tyvm.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

08/01 -13 18:06 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Varför är de så fula?

08/01 -13 20:42 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Ärligt talat tycker jag om de jättemycket. Förvånad över hur snygga de nya starter-Pokémon:en är.

Minns att jag först var väldigt missnöjd med Oshawott, Tepig och Snivy då de först avslöjades, men lärde mig gilla dem med tiden. Men de här gillar jag redan direkt.

Chespin är hur söt som helst, definitivt min favorit.

Legenderna är inge vidare däremot. Möjligtvis att fågeln är okej.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

08/01 -13 21:40 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

:D >;) B3
De ser ju ut som att de skulle kunna vara huvudkaraktärer i något koreanskt lågbudget barnprogram :/ Och jag som tyckte leg. såg hundratals gånger bättre ut än starterna eftersom de skiljer sig från hur leggare har sett ut de senaste 3 spelen.

Och snacka inte skit om Tepig och Mijumaru. Snivy såg ut som en fikus, så jag bryr mig inte om honom.

09/01 -13 00:31 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
:D >;) B3
De ser ju ut som att de skulle kunna vara huvudkaraktärer i något koreanskt lågbudget barnprogram :/


Jag ser inte riktigt vad det är som gör att just dessa starters gentemot tidigare skulle kunna stämma in på den anklagelsen.

De liknar snarare Neopets, om du frågar mig. Åtminstone Froakie och Fennekin, men det har jag absolut inget emot.


Och jag som tyckte leg. såg hundratals gånger bättre ut än starterna eftersom de skiljer sig från hur leggare har sett ut de senaste 3 spelen.


Jag förstår inte riktigt varför de ser bättre ut bara för att de skiljer sig från vanliga legendariska.

Och f.ö. håller jag inte heller riktigt med. Hjorten har likheter med Virizion och Dialgas färger.

Zekrom och Reshiram är de som jag tycker skiljer sig mest.



Och snacka inte skit om Tepig och Mijumaru. Snivy såg ut som en fikus, så jag bryr mig inte om honom.


Hur snackar jag skit i om dem egentligen? Jag sa att jag från början var missnöjd med de, inget annat.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

09/01 -13 03:03 Cheza

Cheza

2375 XP 125 inlägg

En... En... En... RÄV!! ;__;
Tror detta är döden för min tradition att alltid ta vattenstartern oavsett hur ful den än varit<3 nog för att grodan också är gullig...
Aja, även om de ser lite fejk ut i mina ögon så gillar jag dem redan.. (var lite skeptisk till gen4-starterna innan jag lärde mig leva med min narvasennhörningsutter)
Ingen idé att få beslutsångest än iaf xP

09/01 -13 15:30 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Jag håller mig främst till Generation II-perioden även om jag tycker att starters i denna verkar vara riktigt intressanta, speciellt eldtypen.


Senast redigerat 09/01 -13 15:30

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

09/01 -13 17:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

GRYMT taggad. Bara det faktum att spelen släpps i oktober utan fördröjningar från Japan är stora nyheter i sig! Jag hoppas bara att de utnyttjar möjligheterna med 3D fullt ut.

Chespin får 4/5 poäng. Gillar namnet och designen, men "hatten" är ett problem eftersom den får den att likna en unik karaktär, inte en av tusentals likadana Pokémon.

Fennekin får 3,5/5. Namn och design är ok, men öronhår lika stort som hela huvudet drar ner poängen.

Froakie får 2,5/5. Lite lustigt namn, och en lite överdriven design. Jag skulle vilja se den mer realistisk och grodlik.

De nya legendariska har visat sig heta Xerneas och Yveltal. (ZURR-nee-us och ee-VELL-tall enligt ett pressmeddelande till serebii.net) Yveltal har en simpel design, med riktigt häftiga ögon. Jag gillar att de inte liknar Pokémon, men ändå liknar Pokémon för att vi vet att de är Pokémon.

09/01 -13 21:07 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

De ser tråkiga och ganska inoriginella ut. Visserligen åg även BWs ganska inoriginella ut, men de såg åtminstone tuffa ut. Vad är Neopets? Googlesökning fick det att verka som någon furrygrej, så jag stack omedelbart.

För att variation är bra. Inte en aning om att Virizion ens fanns. De ser inte alls lika bulkiga som tidigare leg. Som att de gamla var Okawara och de nya är Nagano.

Jag var inte speciellt seriös om det.

10/01 -13 20:47 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Förstår inte vad det var med BWs Pokémon som utmärkte de för att vara tuffa? Nu vill jag egentligen inte klaga på BW då det är min favorit region hittills, men ser det ändå inte. Och tycker definitivt inte heller de ser särskilt tråkiga ut, men inorginella är nog nästan de flesta Pokémon som kommit efter Gen III, vilket kanske inte är så förvånade med tanke på vilken generation vi befinner oss i nu. Det ändrar inte det faktum att de alla fortfarande har någon utmärkande egenskap som gör de intressanta.

Neopets är ett online-spel som liknar på vissa aspekter. Minns inte så tydligt, men om du är så nyfiken borde du definitivt överväga att googla igen. Furry?

Variation är bra? Självfallet, men ännu ändrar det inte det faktum att de fortfarande kan se bra ut trots att de liknar tidigare, vilket de flesta inte ens gör.

Du visste inte att Virizion fanns? Då förstår jag inte ens varför du argumenterar med dig om det här då du inte har koll på alla Pokémon som finns där ute, va?


Senast redigerat 10/01 -13 20:48

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

16/01 -13 09:20 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Danne_00 skrev:
Tycker inte om att de sprutar ur sig spel


Jag gillar inte heller riktigt hur kort avstånd det är mellan Gen V och Gen VIs releaser, men anledningen till att Gen VI kom ut så snabbt är p.g.a. att de så snabbt som möjligt ville komma ut med ett spel till 3DS-konsolen.

De första Pokémon-spelen till en ny konsol brukar alltid vara en helt ny generation av Pokémon som ska ''inviga'' en ny grafik, nya spelmekaniker och annat som alltid kommer med varje ny generation. Jag tror det är anledningen till varför de inte heller gjort en Ruby/Sapphire remake ännu, för att de ville att det skulle komma ut på 3DS men ändå inte vara det spel som inviger.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

21/01 -13 21:43 Linus1998

Linus1998

371 XP 28 inlägg

Dom legendariska heter
Den som som liknar ett y heter: Yveltal och den som har x i ögonen heter: Xerneas.
Ville bara dela med mig av informationen

Nobs 4 Lyf!
&
Homies Unite!

21/01 -13 21:44 Linus1998

Linus1998

371 XP 28 inlägg

Danne_00 skrev:
Tycker inte om att de sprutar ur sig spel, men måste ge dem att de nya pokemonen ser mycket bättre ut än gen 5, som jag aldrig kommer acceptera. Gen 3 och 4 gillade jag tillslut, men gen 5 kommer jag aldrig att förlåta dem för...

Skönt att de legendariska denna gång inte är missbildade drakar. Saknade vanliga legendaries som inte var dragons.

F.ö så äger Froakie. Titta på honom. Vilken boss. Frukta honom, buga inför honom.

Jag instämer om delen med Froakie!!

Nobs 4 Lyf!
&
Homies Unite!

12/02 -13 07:42 Goten_ssj3

Goten_ssj3 Forummoderator Spelansvarig

29410 XP 8142 inlägg

Ännu en ny Pokémon kommer att komma med i nästa Generation, och det kommer att vara en ny utveckling av Eevee. Just nu har den inget engelskt namn, men på japanska kommer den att heta Ninfia.
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Watch Symphogear

12/02 -13 21:03 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Riktigt fin Eeveelution, faktiskt. :)

Jag gissar på att det är en Flygtyp, i en annan bild såg man hur den använde en attack som liknade Feather Dance.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?


Svara

Denna tråd är låst och man kan inte längre skriva inlägg i tråden.

Hoppa till forum

Trådar