Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Klagomålstråden

20/10 -12 19:49 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Fixat.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

07/01 -13 16:34 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Det har inte gått att svara på inlägg i gästboken för mig idag. Vet inte om jag är ensam.

07/01 -13 18:25 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Testade lite snabbt, och det verkar fungera. Vad är problemet mer exakt?

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

07/01 -13 20:17 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Sidan scrollas upp till toppen, ingen ruta för att skriva dyker upp och /# läggs till i slutet av sidoadressen. Om jag försöker skriva direkt går inte och att skicka meddelanden går inte heller.

Firefox 17.0.1 på mac, har prövat att starta om webbläsaren.

07/01 -13 21:00 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Sedan kan jag uppmärksamma om ett problem som hela tiden återkommer när man ska betygsätta fusk. Av någon konstig anledning slussas man, från sidan där fusket man vill betygsätta är, till ett annat fusk av samma spel, precis när man betygsätter. Betyget man då ger till fusket publiceras du på det andra fusket som man blev slussad till.

Insåg att det var krångligare att förklara än jag trodde...

(:=           
):=
|:=

07/01 -13 22:16 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Sidan scrollas upp till toppen, ingen ruta för att skriva dyker upp och /# läggs till i slutet av sidoadressen. Om jag försöker skriva direkt går inte och att skicka meddelanden går inte heller.

Firefox 17.0.1 på mac, har prövat att starta om webbläsaren.

Låter som att du blockerar popup-fönster, alternativt har javascript helt avstängt (inte troligt). Gör inte det, så löser det problemet.

Silver_: Ska kolla på det.


Senast redigerat 07/01 -13 22:17

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

07/01 -13 22:39 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Kollade både popup och javascript och det är inget fel där. Vettetusan vad som pågår eftersom det gick tidigare i samma session och fungerar för andra :/

08/01 -13 00:11 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Kollade både popup och javascript och det är inget fel där. Vettetusan vad som pågår eftersom det gick tidigare i samma session och fungerar för andra :/

Provat att inaktivera adblock? Den kanske detekterar popupfönstret som reklam på något vänster

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

18/01 -13 21:30 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Vet inte om det faktiskt är ett fel, men jag lyckas inte ändra min profilbild. Är det något speciellt som behövs förutom att den ska vara en jpg eller gif-bild?

18/01 -13 21:37 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Pudkip skrev:
Vet inte om det faktiskt är ett fel, men jag lyckas inte ändra min profilbild. Är det något speciellt som behövs förutom att den ska vara en jpg eller gif-bild?

Fuska.nu rensar sin interna cache varje natt, p.g.a. en bugg jag inte har satt mig in i så uppdateras inte bilder trots att jag explicit ber den göra det. Nu gjorde jag den manuellt så att du skulle kunna se bild redan nu :p

/FIQ

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

18/01 -13 21:51 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Felmeddelanden när man laddar upp en ny profilbild kan vara väldigt svåra att se. Meddelandet i sig "smälter in" på sidan och kollar man bara snabbt kan det vara svårt och se. Kan säga att jag har varit med om medlemmar som inte sett felmeddelandet ens efter jag påpekat att det finns där. Notera feltexten högst upp på följande bild:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Kan dessutom meddelas att det fungerar perfekt att använda .png-bilder, även om detta inte står i texten.

21/01 -13 21:01 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

The_new_cake skrev:
Felmeddelanden när man laddar upp en ny profilbild kan vara väldigt svåra att se. Meddelandet i sig "smälter in" på sidan och kollar man bara snabbt kan det vara svårt och se. Kan säga att jag har varit med om medlemmar som inte sett felmeddelandet ens efter jag påpekat att det finns där. Notera feltexten högst upp på följande bild:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Kan dessutom meddelas att det fungerar perfekt att använda .png-bilder, även om detta inte står i texten.


Fixat.

De eller dem?

25/01 -13 20:14 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Vore kanske en idé att skriva om våra nytillkomna spelutmaningar på startsidan, så att blivande medlemmar kan läsa mer om Fuska.nus möjligheter.

(:=           
):=
|:=

30/01 -13 16:54 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Tänkte påpeka två lite mindre "fel" på sidan.

* Man kan inte ta bort polare, när man markerat vilka man vill ta bort och klickar på "Ta bort markerade" händer inget.

* Folk i onlinelistan behöver inte vara online. Hur kollar sidan egentligen om någon är online?

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

30/01 -13 17:02 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

DarknessSky skrev:
Tänkte påpeka två lite mindre "fel" på sidan.

* Man kan inte ta bort polare, när man markerat vilka man vill ta bort och klickar på "Ta bort markerade" händer inget.

* Folk i onlinelistan behöver inte vara online. Hur kollar sidan egentligen om någon är online?

ang punkt 2, helt omöjligt för mig att upptäcka att folk loggat ut genom att stänga webbläsaren. Därför räknas folk som online från att de varit inaktiva i 20 minuter (eller om de loggar ut på egen hand).

Kollar på polaresak.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar