Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



First Impression of Black Ops 2?

Svara
19/11 -12 07:32 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

Jag har det och jag tycker det är sjukt nice det är inte så många som campar längre det är bra : )

19/11 -12 16:53 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

daniel79 skrev:
Jag har det och jag tycker det är sjukt nice det är inte så många som campar längre det är bra : )

Då har du knappt kört spelet eller på banan Overflow. Det är så sjuukt många som campar i de 3 olika "fönsterna" som pekar mot mitten av banan.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

21/11 -12 13:17 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Mal_ganis skrev:
the_Link96 skrev:

Dock så har jag, som många andra inte gjort än, fattat hur extremt stor turfaktor CoD har och det gör att "pro gamers" inte existerar när det gäller CoD serien. Jag spyr med glädje på youtube och dess commentators.


wat.

Så fps spel är bara tur baserat? Antar att bf3, CS och UT också är beroende på hur mycket tur du har?

CoD har inget att göra med tur, om du inte är komplett jävla hjänrdöd och springer runt och gör l33txh4xx0r 360noscopes så förstår jag inte hur folk kan gå 1.0 i K/D.


Att råka se någon när han precis vänt ryggen till eller när man råkar se någon när han ska springa iväg kallar jag inte skills. Självklart så pratar jag om när detta händer då man inte har någon som helst aning om vart fienden är, det vill säga att han inte gjort sig synlig på något sätt innan.

Att vara den som skjuter först och slutar sedan upp död pga att man inte har likadan hastighet på bredbandet är inte heller vad jag kallar skills. Tyvärr så råkar cod vara väldigt drabbat av sådana händelser, framför allt treyarch's produkter. Missförstå mig inte, jag dyrkar W@W, BO och BO2 till döden för är det något som treyarch kan, så är det att göra spelet väldigt underhållande, trots lagg.

Sen det faktum att man kan sikta gör att det kräver en liten bit av dig själv. Jag sa aldrig att cod är helt tur/timingbaserat, men det är en stor faktor i spelet.

Alla onlinespel innehåller en turfaktor, vissa spel har högre turfaktor och vissa spel har lägre. CS samt UT handlar mycket om hur man rör sig under gunfights. Detta kan man träna upp ordentligt och det är just det som är skillfaktorn i det hela. Man tränar upp sig och när det sitter så kommer man inte bara kunna göra det en gång, inte två utan flera gånger om. Det saknar cod en aning, man kan inte garantera att en fiende ska springa ut sekunden man kollar dit. Det finns inte heller någon garanti på att man är den som står sist kvar under en gunfight på cod eftersom att lagg är en svaghet hos konsoler.

"l33txh4xx0r 360noscopes" är något av de fjantigaste saker jag sett under hela mitt liv som gamer. Det skulle aldrig falla mig i att göra liknande för det förstör så extremt för de som faktiskt vill vinna. Mest av allt så skulle jag bara vilja få dem bannade allihopa så man slipper skiten.

Som jag nämnde tidigare så spelar jag inte BF3, jag har spelat det ett fåtal gånger på PC hos en kompis men jag har aldrig gett det en ärlig chans. Kanske blir nåt att testa i framtiden, men just nu så är plånkan tom så det får bli någon annan gång.

What can i say i´m a bad man.

21/11 -12 16:12 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

the_Link96 skrev:
Wallz of text


Alla spel har en turfaktor ja, men de är inte otroligt avgörande. Mestadels av denna "tur" är självorsakad i många fall.

Positionering har inget att göra med tur, som jag sade. Springer du runt i enemy spawn så får du räkna med att folk poppar upp här och var, faktiskt så bör du veta detta som spelare inom alla fps.

Att skylla på lagg kommer aldrig att göra saker bättre för dig, funderar själv hur jag kan gå 20-2 atm när jag får en US host om nu lagg har så stor påverkan på dig som spelare. Återigen, anpassa dig efter situationen, laggar du ska du knappast springa runt varje hörn utan istället spana utkanterna vid längre avstånd.

UT handlar inte om att röra sig runtomkring under gunfights, UT handlar om att bygga upp ordentliga combos för din fight vid rätt tillfälle. CS = aim, nuff said.

Visserligen har du inget som walljumps i CoD, men du har många taktiker som hjälper dig vinna en gunfight såsom att exempelvis droppa prone istället för att hoppa. Sedan angående att förutse vart dina fiender är, footsteps = win.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

22/11 -12 18:18 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

daniel79 skrev:
Jag har det och jag tycker det är sjukt nice det är inte så många som campar längre det är bra : )

Då har du knappt kört spelet eller på banan Overflow. Det är så sjuukt många som campar i de 3 olika "fönsterna" som pekar mot mitten av banan.



Jo det har du nog rätt i men i det här spelet så kör typ alla med smgs och springer runt hela tiden. Fast ibland är det ganska jobbigt också för att det är så fastpaced : j

30/11 -12 20:42 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

daniel79 skrev:
daniel79 skrev:
Jag har det och jag tycker det är sjukt nice det är inte så många som campar längre det är bra : )

Då har du knappt kört spelet eller på banan Overflow. Det är så sjuukt många som campar i de 3 olika "fönsterna" som pekar mot mitten av banan.



Jo det har du nog rätt i men i det här spelet så kör typ alla med smgs och springer runt hela tiden. Fast ibland är det ganska jobbigt också för att det är så fastpaced : j


CoD är till för att vara fastpaced... Om du inte vill ha det så ska du köra BF3 eller dylikt.

Dafuq did i just read..

15/12 -12 21:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

boddi88 skrev:
daniel79 skrev:
daniel79 skrev:
Jag har det och jag tycker det är sjukt nice det är inte så många som campar längre det är bra : )

Då har du knappt kört spelet eller på banan Overflow. Det är så sjuukt många som campar i de 3 olika "fönsterna" som pekar mot mitten av banan.



Jo det har du nog rätt i men i det här spelet så kör typ alla med smgs och springer runt hela tiden. Fast ibland är det ganska jobbigt också för att det är så fastpaced : j


CoD är till för att vara fastpaced... Om du inte vill ha det så ska du köra BF3 eller dylikt.


Ja jag vet det är det som är roligt fats det hör är ännu mer fastpaced en t.e,x mw3 :-)

15/12 -12 21:53 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

daniel79 skrev:

Ja jag vet det är det som är roligt fats det hör är ännu mer fastpaced en t.e,x mw3 :-)


Själv ser jag ingen skillnad, har kört båda en del och det är ingen stor skillnad.


Senast redigerat 15/12 -12 22:46

Dafuq did i just read..

16/12 -12 09:37 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

Jo, en i mw3 så var det liksom asssult rifles som liksom rulade. Så då körde dom flesta med assault rifles. Men iallafall så tycker jag att det här spelet är lite mer skill baserat än dom andra spelen för att i det här spelet så finns det tyyyp inga OP vapen. T.ex i mw3 så kunde vem som helst ta upp en ACR eller en MP7 och så tror dom att dom äger.

03/01 -13 12:32 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Ethan_Mars14

Jag tycker Black Ops 2 är jätteroligt! Men dom måste fixa spawningarna för man spawnar alltid vid en fiende :(

14/04 -14 15:03 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Nu över ett år senare så kan jag stå fast vid att Black Ops2 fortfarande är ett självklart val när jag ska spela cod då ghosts är förmodligen bland de mest skitiga spel jag någonsin spelat. Spelar det endast ibland för att jag har det till PS4 och PS4 har i princip ingenting annat bra spel. Eller jo jag har ju infamous och lite annat fast det är spel som man är klar med efter man spelat ut dom.

Wii U PS4 XBone PC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar