Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Cannabis

Svara
20/09 -12 17:36 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

LegoLasse skrev:
Jag tycker man borde hålla sig undan både alkohol och knark....

Båda påvärkar en på olika vis,det är ingen ideè och diskutera vad som är värst.


Ja. :)

20/09 -12 17:36 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

wtfwjd skrev:

Artiklarna är över 6 år gamla och känns inte särskilt tillförlitliga. Och alla som röker cigaretter är inte beroende och röker inte ett paket om dagen, så... behöver inte stämma alls.

Varför är de inte tillförlitliga för det? De är ju vetenskapliga studier på att Marijuana inte orsakar cancer, jag menar Cannabis är ju samma sak nu som den var då.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
En undersökning gjord av www.ash.org.uk (http://www.google.se/url?sa=t&rct...)

Okej, så average 2010 var 12 cigaretter om dagen. Om du hittar statistik som visar på att average Cannabisrökning är ens mer än 1 om dagen så blir jag överraskad.

Daxter_SSJ4 skrev:
För tusan, det känns som att alla utom jag röker gräs.

Nejdå, jag är med dig. c:

Coucou

20/09 -12 18:20 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
För tusan, det känns som att alla utom jag röker gräs.

Däremot finns det många experter med samma kunskapsnivå som Kalle sprätt

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

20/09 -12 19:00 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:

Däremot finns det många experter med samma kunskapsnivå som Kalle sprätt

Jag förstår inte vad du vill antyda med det.

20/09 -12 20:45 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

wtfwjd skrev:
Är så jävla trött på allt tjat om att cannabis är ofarligt, att alkohol är tusen gånger värre osv osv. Om allt nu stämmer och om de som förskönar cannabis faktiskt har rätt, hade det väl ändå inte varit olagligt.



Det där är en väldigt vanlig missuppfattning som oinsatta människor har. När Folkhälsoinstitutet tar beslut om ifall de ska rekommendera att en substans ska narkotikaklassas eller ej så är bevisad "farlighet" inte ens ett kriterium. Om substansen framkallar eufori eller liknande effekter, har sålts i Sverige i berusningssyfte, och inte har något "legitimt" användningsområde, så innebär det narkotikaklassning (och den antas därefter vara farlig bara genom faktumet att folk berusar sig med den). (Att substansen är kemiskt lik en sedan tidigare narkotikaklassad substans kan också vara ett kriterium.) De försöker inte ens att seriöst utvärdera huruvida substansen faktiskt är skadlig.

Bara som ett exempel kan du läsa detta: http://www.fhi.se/Documents/Tillsyn/Substans...

Ett rätt vanligt FHI-dokument som visar hur de brukar arbeta.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

20/09 -12 20:45 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg


Återigen handlar inte den här tråden om mig eller om min alkoholkonsumtion, utan om cannabis, rent generellt. Jag har yttrat min åsikt och struntar blanka satan i vad ni har att säga mer. Flashback vet inte allt. Lägg ner era överliberala bondefasoner. Vart tusan skulle samhället vara påväg om vi började legalisera sån skit? Vem vill låta sina barn växa upp i en sådan miljö? Bitches please.


Vem vill låta sina barn växa upp i en sådan miljö? Jodu, jag skulle hellre se mina barn växa upp i en miljö där cannabis är legaliserat och där alkohol är förbjudet.
Tillexempel, att växa upp med föräldrar som skulle röka på, skulle jag nog tycka är bra mycket bättre än att växa upp med föräldrar som har problem med sprit. Tro mig, jag vet.

Cannabis är farligt på sina sidor med, precis som alkohol, amfetamin, kokain och tillochmed solen. Som du nämner är det lätt att cannabis blir en inkörsport till starkare droger, det är så sant som det är sagt. Men jag tror att alkohol är lätt en inkörsport till både hasch och tyngre droger likaväl.
Har prövat på hasch en sväng, hade en rätt trevlig upplevelse till en början, men efter ett tag vart jag mest paranoid och vart rädd.
Den upplevelsen gav mig klara bevis att jag inte ska hålla på med de, alkohol kan jag hålla mig civiliserad med (så länge det inte blir dom där sjuka fyllorna, men jag brukar oftast ha bestämt mig innan att det är dags för en sådan då de inträffar).

Folk måste hitta nån slags självrespekt och sätta gränser, röker jag på, snortar eller injicerar så in i helvete att jag glömmer bort vad livet är eller tappar huvudet helt så har jag ju uppenbarligen ingen gräns. Precis samma med alkohol, du måste kunna säga ifrån.
Alkoholism är ingen sjukdom, det är ren jävla bullshit, det är personerna som tampas med det som är svaga.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

21/09 -12 00:07 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

niwn skrev:
text

älskar fan dig, respekt


förresten så blev jag förvånad över att så många har svarat, mycket intressant att läsa faktiskt. riktigt kul läsning också.för.den delen!


LegoLasse skrev:
Jag tycker man borde hålla sig undan både alkohol och knark....

Båda påvärkar en på olika vis,det är ingen ideè och diskutera vad som är värst.

Bra sagt vännen :)

23/09 -12 21:09 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Jag skulle vilja påstå att alkoholism är en sjukdom, den kallas för "kemiskt beroende".



Jag är för en legalisering utav cannabis därför att det jag inte vill att maffian ska tjäna en massa pengar på att folk röker på.

En utav de största farorna med cannabis är att det är olagligt.

Jag tror att om vi hade legaliserat cannabis så hade priset på cannabis blivit billigare, det hade blivit säkrare att använda drogen, det hade inte skapats lika mycket nya droger (idag så kan man ta en drog och byta ut x och y, sen är det plötsligt ingen olaglig drog).

Det finns många droger här i världen som har skapats på grund utav en "släkting" var olaglig.

Hade vi legaliserat cannabis så hade kanske fler börjat bruka, men folk hade antagligen inte rånat eller mördat för att kunna få tag på det.

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar