Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Fuska.nu nyheter på Youtube? (skolprojekt)

20/09 -12 09:05 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Hallå där! Jag har nyligen börjat mitt första år på gymnasiet och jag har funderat lite på om vi kanske ska börja en Fuska.nu kanal där jag hostar en nyhetsserie där jag tar upp nyheter inom fusk, forum och möjligtvis klubbar samt att jag väljer ut vissa nyheter som jag sedan går lite djupare in i och delar med mig av mina tankar och åsikter om ämnet. Detta projekt kommer också innehålla intervjuer med diverse medlemmar från fuska.nu via Skype, där vi tar upp frågor och ytterligare info om det relevanta.

Detta projekt har jag framför allt 3 anledningar till att jag vill starta.

1. Det är ett bra sätt för mig att utveckla mig inom talförmågan samt användning av diverse inspelningsprogram och editing.
2. Jag ser goda möjligheter i att få Fuska.nu mer uppmärksammat av nytt folk.
3. Det skulle underhålla mig under den tiden jag inte har något att göra.

Då återstår frågan då. Är detta en bra idé? Ni får gärna ge mig kritik om hur man kan förbättra mina idéer och om ni inte gillar det så får ni hemskt gärna förklara vad ni tycker borde ändras.

Jag vill också bara säga att användarnamn kommer INTE att censureras, det vill säga när ni gör trådar eller annat som jag anser som en nyhet så kommer jag nämna vem det är som t.ex har skapat tråden.

Var snäll och tyck till medlemmar på Fuska.nu!



What can i say i´m a bad man.

20/09 -12 09:50 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Jag har för mig att det redan finns en YouTube-kanal för själva sidan, men skulle i nuläget tro att den inte har använts på ett bra tag.

Själva idén är intressant. Jag är dock osäker på om det lär finnas aktiva medlemmar på sidan som skulle kunna ställa upp inför en intervju eller övriga metoder för att bidra något till ditt gymnasiala projekt (rätta mig om jag har uppfattat ditt syfte om projektet fel)!

Jag tycker att du skall satsa på detta. Har själv haft liknande examinationsmoment, men det har mer handlat om enkäter gällande YouTube som jag lyckades få några medlemmar från fuska att svara!

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

20/09 -12 09:52 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag har inget emot det, sålänge du inte ger upp efter andra avsnittet.

Det största problemet jag kan komma på är att det inte riktigt finns några nyheter att ta upp.

20/09 -12 10:22 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Tråd flyttat från "Allmänt snack, Annat" till "Fuska.nu, Diskussion och frågor". Trots att det är ett skolprojekt ser jag att diskussionen grundar sig, åtminstone delvis, på Fuska.nu.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

20/09 -12 11:20 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Känns som att allt sånt här varit uppe tidigare, fnu-blogg, radio, fanpage, nyhetssida...you name it. Utan vidare framgång dvs. Men lycka till att få fram nyheter från en sajt vars hopp redan är ute :)

20/09 -12 13:09 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

the_Link96 skrev:

1. Det är ett bra sätt för mig att utveckla mig inom talförmågan samt användning av diverse inspelningsprogram och editing.



Om du vill bli bättre på att edita så får du gärna edita ett halo montage till mig ;) jag cappar allt så kandu du edita :p

on topic lite intressant ide men tror inte det blir någon succe men kan bli kul att se det :)

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

20/09 -12 14:32 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Jag siktar inte mot att bli en Youtube-stjärna direkt utan mer att utveckla mig. Idén var inte heller att göra en video varje dag med halvdan kvalité och brist på information, jag tänkte mig mer att jag skulle packa ihop lite smått och gott för att sedan dra ihop allt i ett, och sedan lägga upp det.

Jag skulle nog tänka mig att lägga upp 1-3 videos i veckan på cirka 5-15 minuter. Syftet i det här är mer för personliga förberedelser inför kommande år i skolan.

Jag hade inte heller tänkt att välja ut någon random medlem för en intervju utan en t.ex moderator eller någon som jag tycker borde få uttrycka sig lite extra.

Detta är inte en sak som jag bara vill testa i någon vecka och sen lägga av eftersom att jag inte tycker att det är någon större idé att ens börja då. Börjar jag med det så tänker jag ju åtminstone hålla igång det ett tag, även om jag inte får 20 miljoner views efter första veckan.


Forza skrev:
the_Link96 skrev:

1. Det är ett bra sätt för mig att utveckla mig inom talförmågan samt användning av diverse inspelningsprogram och editing.



Om du vill bli bättre på att edita så får du gärna edita ett halo montage till mig ;) jag cappar allt så kandu du edita :p

on topic lite intressant ide men tror inte det blir någon succe men kan bli kul att se det :)



Haha! Ett montage kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig med i och med att jag till viss del arbetar för att lära mig inför framtida skolprojekt.

What can i say i´m a bad man.

20/09 -12 14:35 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag tycker det låter som en jätterolig och jätteintressant idé. Jag tycker helt klart du ska köra igång om du nu har viljan och energin!

20/09 -12 18:02 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

the_Link96 skrev:

Haha! Ett montage kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig med i och med att jag till viss del arbetar för att lära mig inför framtida skolprojekt.


Dammit :)

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

20/09 -12 18:05 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Om du har tid och ork tycker jag självklart att du ska försöka dig på din idé. Som jag tidigare har nämnt borde Fuska.nu finna sig till ett bra sätt i vilket man kan få in ett antal nya och aktiva medlemmar på. Youtube är ett bra ställe för att få folk att öppna ögonen och hitta intresse för sidan och alla dess spelfusk och recesioner, så om du väljer att göra "Fuska.nu-videos" tycker jag absolut att du ska satsa på saken, och jag är för din idé så länge intresset varar. Jag hade faktiskt själv funderat på något liknande.


Självklart kan jag inte läsa ett förslag utan att se några nackdelar med det hela...

Enligt stora erfarenheter kommer du tyvärr inte orka hålla på med dina videos i mer än 1 månad. Som wtfwjd sa har Fuska.nus crew försökt sig på att "reklamera" (eller vad Forsa nu vill kalla det för) om sidan på många olika sätt, men det har ändå slutat på samma sätt; ingen har orkat hålla på med det.

Sedan är det i princip omöjligt att hitta nyheter om sidan, och om du ska lägga ut 3 videos i veckan (som ska kan vara upp till 15 minuter?!) kommer din idé att kapsejsa.

Och jag undrar hur du hade tänkt dig att lägga upp dessa. Ska man kunna se dig under klippen eller kommer du endast prata utan att man ser dig?

(:=           
):=
|:=

20/09 -12 18:22 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Om du ska publicera filmer som representerar Fnu är det viktigt att alla filmer ska ha setts och godkänts av sidägare. Det finns ofta fall där företag och sidor känner att de inte vill representera visst innehåll.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

20/09 -12 20:19 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Fuska.nu har haft en officiell Youtubekanal ett bra tag nu, och den har gott om views: http://www.youtube.com/user/fuskanu

Det är bara det att det var ett tag sedan någon laddade upp något till den. Jag har tänkt lägga upp lite gameplayvideos och kanske lite walkthroughs där när jag har tid. Det vore trevligt om även medlemmarna kunde ges möjlighet att ladda upp där om de så ville, utan att de har full tillgång till kontot, men jag vet inte hur den tekniska lösningen skulle se ut. (så att de inte kan sno det eller något sådant)

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

20/09 -12 20:24 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Jag kommer kolla och prenumerera i alla fall. ;)

Want some chocolate?

20/09 -12 22:56 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Låter som en bra idé, dock tror jag tyvärr inte det kommer hålla.

Jag försökte ju med en Fuska.nu Show på min radio men det blev brist på medverkande, listeners och det var även en ovana att prata svenska på radion :P

Men lycka till med din plan! Hoppas du laddar upp något som man kan lyssna på ;)

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

20/09 -12 23:17 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Vet du vad du borde göra? En ny fuska.nu team-video. Kan inte bli annat än episkt. Lovar.

Coucou

21/09 -12 08:34 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Fix_d skrev:
Vet du vad du borde göra? En ny fuska.nu team-video. Kan inte bli annat än episkt. Lovar.

Det skulle behövas lite som presenterar oss lite mer, medlemmar och crew. En episk "We are the Fnu" där vi visar lite mer vilka vi är i film. Skulle lätt ställa upp med lite basketmoves. ;)

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar