Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



varför får jag inte spela gta iv

Svara
31/08 -12 17:21 niron

niron

162 XP 43 inlägg

jag vet inte varför jag inte får spela gta.

snälla ge några råd om hur man ska övertala mina föreldrar eller något annat



hej

31/08 -12 17:33 Zeche

Zeche

390 XP 86 inlägg

Kan det vara för att hela spelet går ut på att döda? Eller är det kanske för att 75% av dom som bor i Libery City är droglangare/prostituerade? Eller är det faktumet att det står 18 på omslaget? Du är 10 år.. dina föräldrar har nog sina anledningar.

"You see those warriors from Hammmerfell? They have curved swords. Curved. Swords."

31/08 -12 18:20 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Zeche har rätt och jag är säker på att det finns bättre alternativ som är lämpligare för dig. Lega batman 2 kanske är något? Tror dina föräldrar skulle gilla det bättre.

Want some chocolate?

31/08 -12 18:41 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Jag tycker absolut inte att du ska spela spel som GTA eller liknande, bland annat med tanke på din ålder som du uppger dig att vara. Jag spelar inte spel som går ut på att döda och jag har faktiskt ingen tanke på att börja göra det heller. Medlemmarna ovanför mig har yttrat sig bra kring din fråga och jag håller med dessa.

Mitt tips är att du söker runt i spelsektionen på sidan och ser om du finner ett intressant, mer lämpligt spel, genom att läsa en del av våra recensioner. Jag kan rekommendera spel av företaget Astragon om du möjligtvis gillar att "vara ute på vägarna". :)

(:=           
):=
|:=

31/08 -12 18:59 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Berätta att det inte finns någon forskning som länkar våldsamma tv-spel med dåligt beteende (gå inte och säg tv-spel överlag, för alla vet att man inte ska spela för mycket).

Annars får du ta och köpa roligare spel istället, Ace Combat eller Devil May Cry t.ex..

GTA 4 var inte speciellt bra heller. Det var som att de tog GTA men bestämde sig för att inget skoj var tillåtet.

31/08 -12 21:07 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Min pappa säger att våld spel inte gör en helt störd i huvudet. Men tycker de inte att du får spela det så får det väl vara så. Jag spelade själv det nedladdat.

Fucking weebs...

31/08 -12 22:49 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Du kan först och främst säga att du bara ska köra det för att få köra bil. Fungerade för mig som 7-8 år. Jag har dock aldrig behövt övertala mina föräldrar då jag började spela just GTA som 4 år.

Får du köra spelet hos kompisar? Det kan vara så att dina föräldrar inte vill att du ska spela GTA så ofta.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

01/09 -12 06:32 niron

niron

162 XP 43 inlägg

DarknessSky skrev:
Du kan först och främst säga att du bara ska köra det för att få köra bil. Fungerade för mig som 7-8 år. Jag har dock aldrig behövt övertala mina föräldrar då jag började spela just GTA som 4 år.

Får du köra spelet hos kompisar? Det kan vara så att dina föräldrar inte vill att du ska spela GTA så ofta.

jag får spela hoss kompisar och en av mina kompisar är
bäronde han säger ibland på skolan att han vill strypan någon eller sticka en kniv i någons mage.

hej

01/09 -12 06:33 niron

niron

162 XP 43 inlägg

DarknessSky skrev:
Du kan först och främst säga att du bara ska köra det för att få köra bil. Fungerade för mig som 7-8 år. Jag har dock aldrig behövt övertala mina föräldrar då jag började spela just GTA som 4 år.

Får du köra spelet hos kompisar? Det kan vara så att dina föräldrar inte vill att du ska spela GTA så ofta.

tack för tipset

hej

01/09 -12 07:24 niron

niron

162 XP 43 inlägg

jag vill så gärna spela det när man kan åka i swat bilar och ha vapen
det verkar vara kul

hej

01/09 -12 07:28 niron

niron

162 XP 43 inlägg

är det någon som vet var man kan ladda ner det gratis och så kan jag visa för mina föreldrar hur man kör och sånt

hej

01/09 -12 07:37 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Berätta att det inte finns någon forskning som länkar våldsamma tv-spel med dåligt beteende (gå inte och säg tv-spel överlag, för alla vet att man inte ska spela för mycket).

Niron gav ett bra exempel på att våldsamma spel kan leda till dåligt betéende:
niron skrev:
...en av mina kompisar är bäronde han säger ibland på skolan att han vill strypan någon eller sticka en kniv i någons mage.

Enligt mig är detta inte bra, och inte så snällt heller för den delen, men detta är tyvärr normalt för ungdommar i åldern 10+, och sker i princip överallt. Dessutom tror jag knappast att detta kan uppstå om man t.ex. spelar 'lugnare spel', men tack vare att vi har olika smaker var gäller spel kan inte alla gilla detsamma.

(:=           
):=
|:=

01/09 -12 07:39 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

niron skrev:
han säger ibland på skolan att han vill strypan någon eller sticka en kniv i någons mage.

Då får du sluta behandla honom som din kompis. Det där är inte den sortens person du vill associera dig med även om han skämtar.
niron skrev:
är det någon som vet var man kan ladda ner det gratis och så kan jag visa för mina föreldrar hur man kör och sånt

Jag är ganska säker på att reglerna säger att man inte får posta länkar till piratkopierade spel.
Silver_ skrev:
Niron gav ett bra exempel på att våldsamma spel kan leda till dåligt betéende:

Hans kompis har något grövre problem än att han spelar GTA.

01/09 -12 08:04 niron

niron

162 XP 43 inlägg

ok synd för jag skulle gärna vilja visa mina föreldrar gta

hej

01/09 -12 08:35 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

niron skrev:
ok synd för jag skulle gärna vilja visa mina föreldrar gta

Men visa dom nån gameplay video eller nåt det borde väl räcka?

01/09 -12 08:37 niron

niron

162 XP 43 inlägg

Pudkip skrev:
niron skrev:
ok synd för jag skulle gärna vilja visa mina föreldrar gta

Men visa dom nån gameplay video eller nåt det borde väl räcka?

BRA IDE

hej


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar