Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



motorsport

Svara
29/08 -12 16:37 c4madkari

c4madkari

100 XP 9 inlägg

en riktig sport inte som fotboll

29/08 -12 16:51 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag har inte en aning om vad du pratar om här. Fotboll är en riktig sport. Många motorsporter är inte riktiga sporter då de inte kräver fysisk ansträngning. Om du inte gillar fotboll så får du säga det istället för att säga att det inte är en riktig sport.

29/08 -12 17:00 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:


Självklart finns det bara en motorsport.

29/08 -12 17:03 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Mal_ganis skrev:


Självklart finns det bara en motorsport.

Så du påstår att bilsport inte är fysiskt krävande, jag antar det eftersom snöskoter och motosporten är uppenbarligen fysiskt krävande?
Jag antar att du anser att om en sport är fysiskt krävande så ska kroppen ansträngas till det att en person blir eller närmar sig någon form av utmattning.

Du kan ju testa att köra bilorientering eller ett folkrace innan du snackar goja om saker du inte vet något om.

Inlägg redigerat av moderator.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

29/08 -12 17:07 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:


Du verkar fortfarande inte förstå att jag inte sa att alla motorsporter inte var fysiskt krävande.

29/08 -12 17:09 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Mal_ganis skrev:


Du verkar fortfarande inte förstå att jag inte sa att alla motorsporter inte var fysiskt krävande.


Så vilken motorsport är inte fysiskt krävande? Eller snarare vilka? Eftersom du sa att många av motorsporterna inte var fysiskt krävande.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

29/08 -12 17:33 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Mal_ganis skrev:
Daxter_SSJ4 skrev:
Mal_ganis skrev:


Du verkar fortfarande inte förstå att jag inte sa att alla motorsporter inte var fysiskt krävande.


Så vilken motorsport är inte fysiskt krävande? Eller snarare vilka? Eftersom du sa att många av motorsporterna inte var fysiskt krävande.

Jag anser inte att formula1 är så krävande och före du kallar mig för idiot och säger att vrida på en ratt medans du håller inne en hård pedal så sa faktiskt ts att motorsport är en riktig sport inte som fotboll.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

29/08 -12 17:36 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Standardsvagnsracing, GT-racing, sportvagnsracing, truckracing och antagligen några fler jag inte vet om.

Jag tar tillbaks det där jag sa om många då det finns fler motorsporter än jag förvantat mig och de jag inte klassar som fysiskt ansträngande är därav mindre proportionellt sett.

I alla de sporter skulle någon i god form inte ha stort övertag över någon i dålig form utgått från att båda är oerfarna.

Sen tror jag inte min lista spelar någon roll eftersom du verkar vara fast besluten om att de är fysiskt krävande.

29/08 -12 17:51 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

gosseN skrev:

Jag anser inte att formula1 är så krävande och före du kallar mig för idiot och säger att vrida på en ratt medans du håller inne en hård pedal så sa faktiskt ts att motorsport är en riktig sport inte som fotboll.


Som sagt, det räcker med att du ska köra ett rally innan du kan snacka om saker du inte förstår dig på. F1 är väldigt krävande för både kropp och sinne, testa själv med att växla mellan 100-350 km/h och accelerationer däremellan.
Grabbarna som kör går genom hård träning för att kroppen ska kunna klara av de krafter som du får mot dig.

Fysiskt krävande = Utmattad? Bitch please lär er något.


Daxter_SSJ4 skrev:
Standardsvagnsracing, GT-racing, sportvagnsracing, truckracing och antagligen några fler jag inte vet om.



Som du sa, alla de grenarna är inte allt för välkänt inom media och därefter hålls det mest lokala anordingar för de grenarna.

Men du har fel även där, vad händer om något går snett? Har du kört i diket någon gång? Visst kan jag betvivla det med ditt brist på körkort men jag kan ju undra om du upplevt det? Att crasha mellan 70-120 km/h är allt annat än en lite puff och sen är allt över.

Som försvar kan jag ju säga att golf inte är krävande (bara slå på en boll hurr durr) eller?

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

29/08 -12 18:01 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

gosseN skrev:

Jag anser inte att formula1 är så krävande

Dubbelpost nu men jag bryr mig inte :P

Vill bara tillägga att krafterna som du utsätts för som Formula 1 förare (inte formula som är snäppet under) ligger på ca 3.5G, vilket motsvarar samma kraft som vissa jetplan. Fotboll any1?

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

29/08 -12 21:07 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Ja men man tränar ju inte medans man kör bilen?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

30/08 -12 04:08 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

gosseN skrev:
Ja men man tränar ju inte medans man kör bilen?

Så att för att något ska vara fysiskt krävande måste man träna?

Inlägg redigerat av moderator.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

30/08 -12 16:30 c4madkari

c4madkari

100 XP 9 inlägg

formulet är en av värdens bästa motorsporter

Där är lönen vettig också

inte som fotboll där man får några miljoner för sparka boll i 90 minuter

31/08 -12 12:02 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Måste hålla med Mal_ganis här, förstår inte hur ni kan tycka att det inte ska vara fysikst krävande? Jag har tränat i allt möjligt sedan jag var liten kid och nu har jag lagt av med alla möjliga sporter förutom gokart, där jag kör i största klassen kz2. Jag orkar inte berätta om kz2 prestanda men de är givet att det är fysikt krävande, klart man inte behöver var hulken men det underlättar om du är vältränad och hård i kroppen. Jag känner flera personer som köra samma klass som jag som brytit revbenen pga. g krafterna och de kör med revbens skydd och själv är jag en av de få som kör utan revbensskydd.

Jag brukar även jobba på banan med hyrkarts och många som hyr tycker att det är jobbigt att köra och då har de kört i 8min. De kartarna går ju knäppt alls känns som grässklippare för mig men är man inte van så är det jobbigt.

Fast orkar inte argumentera mer då jag vet att många sporter som har en motor involverad är mer krävande än andra sporter så som fotboll. Allt beror även på nivå m.m men om man säger att motorsporter inte är fysiskt krävande så vet man inte vad man talar om.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

01/09 -12 11:44 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Det som kunde ha blivit en bra och väldigt intressant diskussion blev istället en tråd med personliga påhopp. Skiva ord som "idiot", "dumhuvud" och så vidare. Det tillför ingenting till tråden. Några inlägg är borttagna och några är redigerade.

De eller dem?

01/09 -12 11:55 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:
Men du har fel även där, vad händer om något går snett? Har du kört i diket någon gång? Visst kan jag betvivla det med ditt brist på körkort men jag kan ju undra om du upplevt det? Att crasha mellan 70-120 km/h är allt annat än en lite puff och sen är allt över.

Som försvar kan jag ju säga att golf inte är krävande (bara slå på en boll hurr durr) eller?


Shit mang, fick inte meddelande om det där svaret.

Visst är det dåligt att krasha, men när det händer så är det något som gått snett. Det ska om möjligt inte hända några krasher. Och som jag sa innan så går jag på att någon i god fysisk form har ett fundamentalt övertag över någon i dålig form. Sen så jämför jag inte vara mellan någon elitidrottare och någon som bryter nacken så fort han trycker på gaspedalen, utan mellan två personer man skulle kunna hitta i vardagen.

Som svar på din fråga har jag aldrig vart med i någon riktig olycka. Det närmaste jag kommer var med moped i 45 km/h vilket inte riktigt kan jämföras med bil i 70.

Golf, snooker och pilkastning t.ex. är inte heller fysiskt krävande. Sen så kan inte dina motståndare influera hur bra du presterar heller vilket också krävs för en sport.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar