Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



För eller emot relgion?

Svara
18/08 -12 07:06 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Silver_ skrev:
gosseN skrev:
...sen varför ska man inte bygga moskéer i Sverige de har väl lika rätt till det som vi har rätt till kyrkor? Jag tror inte på Någon religion eller att någon Gud finns men jag har inget emot folk som tror på det.

Självklart har människor med Muslimsk tro rätt till att få gå till Moskéer. Det jag inte gillar är att Sveriges skattepengar går till att bygga dessa istället för att exempelvis försörja läkare och lärare, vilket känns viktigare i dagens sammhälle.

Om jag ska hålla mig till ämnet har jag inget emot relion sålänge det inte går över gränsen...

jag är faktiskt mer emot att kungen festar på våra skatte pengar än att de bygger moskeer av det

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

18/08 -12 12:36 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Silver_ skrev:
gosseN skrev:
...sen varför ska man inte bygga moskéer i Sverige de har väl lika rätt till det som vi har rätt till kyrkor? Jag tror inte på Någon religion eller att någon Gud finns men jag har inget emot folk som tror på det.

Självklart har människor med Muslimsk tro rätt till att få gå till Moskéer. Det jag inte gillar är att Sveriges skattepengar går till att bygga dessa istället för att exempelvis försörja läkare och lärare, vilket känns viktigare i dagens sammhälle.

Om jag ska hålla mig till ämnet har jag inget emot relion sålänge det inte går över gränsen...


Läkarna har det gott ställt, däremot alla sköterskor.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

18/08 -12 13:05 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

Bra att människor får något att tro på och kan därmed stärka sig själva. Men att de måste övertala andra till att deras religion är bättre? Eller kriga för det? Nej, det är bullshit.

18/08 -12 14:42 Zeche

Zeche

390 XP 86 inlägg

Såklart man är för Religion, själv är jag en fast Pastafarian.

"You see those warriors from Hammmerfell? They have curved swords. Curved. Swords."

19/08 -12 12:45 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Jag har absolut inget emot religion då jag själv är kristen. Jag kan ju ha åsikter om olika värderingar som vissa grupper/religioner har, men jag har inget emot personerna.

När jag var yngre så tyckte jag att religion var skit och att det har bara skapat elände, men det är absolut inte hela sanningen, religion används ibland som ett vapen, men det är oftast en eller flera människor, med manipulerade tolkningar, som står för eländet.

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD

21/08 -12 03:09 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Jag har inget emot religion. Det som kan störa mig är folk som säger att det *är* si och så. Religion är en tro, inte en vetskap.


Jag tror själv på två religioner. En som inte är "registrerad" religion och en som är en "registrerad" religion.

Den "riktiga/registrerade" så är jag kopimist.

Den som inte är "registrerad" är Meh (en religion som härstammar från klubben Meh)

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

23/08 -12 21:29 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Silver_ skrev:
gosseN skrev:
...sen varför ska man inte bygga moskéer i Sverige de har väl lika rätt till det som vi har rätt till kyrkor? Jag tror inte på Någon religion eller att någon Gud finns men jag har inget emot folk som tror på det.

Självklart har människor med Muslimsk tro rätt till att få gå till Moskéer. Det jag inte gillar är att Sveriges skattepengar går till att bygga dessa istället för att exempelvis försörja läkare och lärare, vilket känns viktigare i dagens sammhälle.

Om jag ska hålla mig till ämnet har jag inget emot relion sålänge det inte går över gränsen...


Fast...skattepengarna går väl till att bygga kyrkor också? Eller?

*

30/08 -12 13:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen pom

Jag tror att religion bara gör världen ont. Samhället vi lever i idag hade sett mycket bättre ut om alla hade varit toleranta agnostiker i stället.

02/09 -12 22:29 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Solaska

Tror det var bra att ha för länge sen så människor kunde lugna ner sig och inte få panik när blixten slog ner eller något annat oförklarligt, nu när vetenskapen gått framåt och kan visa vad dessa fenomen egentligen orsakas av så känns det inte längre lika viktigt.

25/11 -12 22:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen rie204

Lespooo skrev:
Jag tror inte, och jag ogillar troende i allmänhet. En kristen som säger till en ateist att han kommer hamna i helvetet är som ett barn som säger till en vuxen att han inte kommer få några julklappar av tomten.

Håller helt klart med.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar