Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Black Ops 2 eller Fifa 13

15/08 -12 17:33 gogo

gogo

2857 XP 52 inlägg

Shoo, som rubriken lyder, tycker ni att man borde inskaffa black ops 2 eller fifa 13, jag körde jävligt mycket cod förut, men jag har tröttnat på det hela, så jag köpte Fifa 12, och det var riktigt kul,

men black ops 2 ser jävligt mycket mer spännande ut än vad de andra coden gjorde enligt mig, och Fifa 13 kommer också bli jätte roligt, så det blir upp till Fuska.Nu, vilket ska jag köpa?

15/08 -12 17:50 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Båda om du nu vill ha dem?

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

15/08 -12 17:51 gogo

gogo

2857 XP 52 inlägg

Jag tänker bara köpa en av dom två...

15/08 -12 17:59 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Avskyr båda två av dom spelen. Men om jag skulle vara tvungen att välja så Cod utan tvekan för jag gillar inte sport spel.

Wii U PS4 XBone PC

15/08 -12 19:09 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Kan du göra 360noscopes i FIFA? Jag skulle inte tro det. Svaret är självklart.


Ta bort den andra tråden btw.

15/08 -12 19:26 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Så ouppmärksam som jag var skrev jag i fel tråd...


Men okej,
Detta beror helt på vem du är som person, hur länge du spelat dessa två spel och vilka spelintressen du har. Vi alla är olika vilket också betyder att vi har olika åsikter om spel, så du kommer egentligen inte få något riktigt svar på vilken som är bäst, för det är bara du som avgör det. Däremot kan jag säga vad min åsikt om dessa spel är, men jag tycker ändå inte att du ska gå efter svaren du får på Fuska.nu utan istället kika på Gameplays på Youtube istället...


Min personliga åsikt är att du ska köpa FIFA 13. Själv har jag faktiskt aldrig kört spel som Cod eller Black ops så jag har faktiskt ingen aning om vad det är för spel eller om dessa ens är värda att köpa. Jag tycker inte om våldsamma spel för att jag vet att dessa kan ge en negativ effekt på människor så jag skulle föredra FIFA framför Black ops.
Anledningen till att jag tycker att du ska köpa FIFA 13 är för att du tyckte att 12:an var väldigt rolig. Om man gillar ett spel i serien brukar man i de flesta fallen gilla de andra spelen också. En annan sak är att man ska variera lite med spel, och som du sa har du kört spel med sammar genre ett tag nu...

(:=           
):=
|:=

15/08 -12 22:27 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Flyttad till Vad man skall köpa. Tog också bort den andra tråden åt dig.

Coucou

15/08 -12 22:51 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Det beror på, men om du slutade gilla cod förut så kommer du ju knappasr inte gilla BO2 för att det är nästan precis som de andra, bara att det är i framtiden men annars väldigt likt. Och du gilla ju Fifa 12 och Fifa 13 kommer nog vara nästan samma, men möjligtvis ännu bättre, så om jag vore du så skulle jag köpa Fifa 13 för att BO2 kommer vara som de andra spelen i CoD serien.

Dafuq did i just read..

15/08 -12 23:59 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Jag tänker i ungefär samma banor som boddi. Fifa är i princip likadant år ut och år in. Speciellt i år av vad jag har sett. Du skulle alltså betala 500kr för nya laguppställningar och utvecklade spelare.

Däremot så har detta CoD, till skillnad från de tidigare 4 spelen i serien faktiskt gjort något annorlunda här. Utspelar sig ju i framtiden med grymma skills och gadgets därtill. Spelstilen kommer väl vara likadant men det kommer ju antagligen vara mer nyskapande än Fifa 13.

Min röst går till Black Ops 2.

Coucou

16/08 -12 00:21 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Jag skulle nog säga Black Ops 2 även fast jag verkligen HATAR Black Ops...

Fifa är som tidigare nämnt, ett spel som på sätt och vis inte uppdateras, det är bara lite grafik ändringar och lite nya funktioner. Jag har själv Fifa 11 och testade demon till Fifa 12, praktiskt taget samma spel.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

16/08 -12 17:41 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

DarknessSky skrev:
Jag skulle nog säga Black Ops 2 även fast jag verkligen HATAR Black Ops...

Fifa är som tidigare nämnt, ett spel som på sätt och vis inte uppdateras, det är bara lite grafik ändringar och lite nya funktioner. Jag har själv Fifa 11 och testade demon till Fifa 12, praktiskt taget samma spel.



Lite kul att du säger det för jag har lirat CoD4 ända till MW3 och jag ser inte någon större variation där heller.

Alla börjar som noobs, spelet är kul de första 2 månaderna, sen hittar folk vapen som är OP, nolifers som spelar dygnet runt våldtar sina motståndare med det OP vapnet, en månad senare nerfas vapnet och 1 vecka efter det så hittar folk ett nytt OP vapen som då IW/Treyarch ignorerar, folk börjar inse att skiten börjar gå över styr, folk slutar spela, spelet blir övergivet och hackers börjar härja.

Men jag är inte någon sportfåne heller så man får väl välja själv, spelet håller i drygt 6-8 månader i vilket fall.

What can i say i´m a bad man.

16/08 -12 21:47 gogo

gogo

2857 XP 52 inlägg

Tack för alla svar! Jag tror jag ska köpa Black Ops 2 på release-dagen, och försöka få Fifa 13 på blocket senare för något billigt pris.

18/08 -12 22:43 Macymagiska

Macymagiska

255 XP 18 inlägg

Black Ops 2.
Fifa 13 kommer bli billigare sen kommer fifa 14 ut nästa år.

Hitman BM, MUA, SC DA, SC2RE, Shenmue 2


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar