Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Resident Evil 6

20/01 -12 00:19 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Trailer är ute.

http://www.youtube.com/watch?v=BmC1lZ...

Leon har nu permastubble och ser ut som farbror Dante och hans sparkar är inte längre starka nog att få huvuden att explodera.

Av det gameplay vi har fått se att döma så är det mycket mer actionfyllt och verkar ta drag ifrån Vanquish. De har fortfarande kompanjoner vilket är byxor-på-huvudet-dumt. Å andra sidan: 2:52.

Storymässigt verkar det ganska dumt. Man spelar inte bara som Leon, men också som en snubbe som ser ut som Chris (RE5 versionen), men utan vattenmeloner i armarna och Alex Mercer. Antagligen kommer vi aldrig få veta vem fan Krauser var. Och jag vet inte heller vem Leons kompanjon är. Verkar som att det blir den tredje (fjärde om man räknar Ashley) tjejen som Leon lustar efter. Behöver mer Barry.

Allt som allt verkar det väldigt trevligt, men inte Resident Evil. Fyran var dock ett utomordentligt spel, trots att det inte var sant till de tidigare spelen så det kan likaväl hända detta. Capcom kommer olyckligtvis antagligen förstöra det på något sätt.

Jag hade heldre tagit Resident Evil 3.5 (fuck 1.5 och turretkontroll.)

Edit: HO SHIT, DU DÖDAR JU ASHLEYS PAPPA. HON KOMMER JAGA DIG GENOM HELA SPELET.

20/01 -12 06:44 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

OMG OMG FAN VAD AWESOME.. men VART ÄR CLAIRE!?!?!? ;____;

Wii U PS4 XBone PC

20/01 -12 07:01 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Trailer är ute.

http://www.youtube.com/watch?v=BmC1lZ...

Leon har nu permastubble och ser ut som farbror Dante och hans sparkar är inte längre starka nog att få huvuden att explodera.

Av det gameplay vi har fått se att döma så är det mycket mer actionfyllt och verkar ta drag ifrån Vanquish. De har fortfarande kompanjoner vilket är byxor-på-huvudet-dumt. Å andra sidan: 2:52.

Storymässigt verkar det ganska dumt. Man spelar inte bara som Leon, men också som en snubbe som ser ut som Chris (RE5 versionen), men utan vattenmeloner i armarna och Alex Mercer. Antagligen kommer vi aldrig få veta vem fan Krauser var. Och jag vet inte heller vem Leons kompanjon är. Verkar som att det blir den tredje (fjärde om man räknar Ashley) tjejen som Leon lustar efter. Behöver mer Barry.

Allt som allt verkar det väldigt trevligt, men inte Resident Evil. Fyran var dock ett utomordentligt spel, trots att det inte var sant till de tidigare spelen så det kan likaväl hända detta. Capcom kommer olyckligtvis antagligen förstöra det på något sätt.

Jag hade heldre tagit Resident Evil 3.5 (fuck 1.5 och turretkontroll.)

Edit: HO SHIT, DU DÖDAR JU ASHLEYS PAPPA. HON KOMMER JAGA DIG GENOM HELA SPELET.

Vad menar du med att det inte känns Resident Evil? Har du varit vid liv i mer än 6 år så vet du mycket väl att skräck och zombies är det som Resident Evil är baserat på. Det här känns mer Resident Evil än vad Resident Evil någonsin har gjort på 12 år! Sist vi äkta Resident Evil fans fick något riktigt att sätta tänderna i över 2000 då Resident Evil Code Veronica kom ut.

Wii U PS4 XBone PC

20/01 -12 12:14 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

MartinMilk skrev:


Det känns inte Resident Evil då det ser ut ett rent actionspel. Det kommer troligtvis inte ha så stor fokus på skräck eller överlevnad. Jag hade inget ljud på, men jag antar att det inte heller kommer ha narmigt röstskådespeleri.

21/01 -12 15:17 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Verkar som de blandar in alla möjliga spännande grejer. Inte riktigt vad jag hade hoppats på, men jag är absolut med!

Want some chocolate?

21/01 -12 17:24 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
MartinMilk skrev:


Det känns inte Resident Evil då det ser ut ett rent actionspel. Det kommer troligtvis inte ha så stor fokus på skräck eller överlevnad. Jag hade inget ljud på, men jag antar att det inte heller kommer ha narmigt röstskådespeleri.

Fortfarande så är det här mer skräck än re 4 och 5 tillsammans och Resident Evil var inte riktigt heller ett skräck spel endast. Det var blandat med skräck och action. Finns vissa delar då det ser riktigt läskigt ut och andra då det är ren awesome action! Rösterna var helt okej ^-^

Wii U PS4 XBone PC

15/08 -12 11:52 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Fix_d skrev:
Har förhandstillgång till demot när det kommer, tack vare Dragon's Dogma. Lär ju spela det och se vad jag tycker om det.

Har aldrig gillat RE-spelen. De är ju bra och så, men inget speciellt. Har alltså inga höga förhoppningar på det här.

Så skrev jag i den numera låsta tråden, och jag menade det.

Coucou

15/08 -12 12:37 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Fix_d skrev:
Fix_d skrev:
Har förhandstillgång till demot när det kommer, tack vare Dragon's Dogma. Lär ju spela det och se vad jag tycker om det.

Har aldrig gillat RE-spelen. De är ju bra och så, men inget speciellt. Har alltså inga höga förhoppningar på det här.

Så skrev jag i den numera låsta tråden, och jag menade det.


Har inte det redan kommit? :S Vet att det släpptes ett demo för ett tag sedan och tror det var det från Dragon's Dogma..

Want some chocolate?

15/08 -12 13:46 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

repli skrev:


Fix_d skrev:
Fix_d skrev:
Har förhandstillgång till demot när det kommer, tack vare Dragon's Dogma. Lär ju spela det och se vad jag tycker om det.

Har aldrig gillat RE-spelen. De är ju bra och så, men inget speciellt. Har alltså inga höga förhoppningar på det här.

Så skrev jag i den numera låsta tråden, och jag menade det.


Har inte det redan kommit? :S Vet att det släpptes ett demo för ett tag sedan och tror det var det från Dragon's Dogma..

Hm, Dragon's Dogma har kommit ja. Demot kommer ut i September tror jag. Kan iofs ha läst fel på datumet. Har i vilket fall inte tillgång till koden just nu, så det får vänta ändå (:

Coucou

15/08 -12 16:50 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Fix_d skrev:
repli skrev:


Fix_d skrev:
Fix_d skrev:
Har förhandstillgång till demot när det kommer, tack vare Dragon's Dogma. Lär ju spela det och se vad jag tycker om det.

Har aldrig gillat RE-spelen. De är ju bra och så, men inget speciellt. Har alltså inga höga förhoppningar på det här.

Så skrev jag i den numera låsta tråden, och jag menade det.


Har inte det redan kommit? :S Vet att det släpptes ett demo för ett tag sedan och tror det var det från Dragon's Dogma..

Hm, Dragon's Dogma har kommit ja. Demot kommer ut i September tror jag. Kan iofs ha läst fel på datumet. Har i vilket fall inte tillgång till koden just nu, så det får vänta ändå (:


Googlade och det verkar vara ute. ;) http://feber.se/spel/art/246588/drago...

Want some chocolate?

15/08 -12 22:24 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

repli skrev:
Googlade och det verkar vara ute. ;) http://feber.se/spel/art/246588/drago...

Man spelar väl inte 360 heller? Tror du att jag är en tönt? :c

Coucou

16/08 -12 14:42 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Fix_d skrev:
repli skrev:
Googlade och det verkar vara ute. ;) http://feber.se/spel/art/246588/drago...

Man spelar väl inte 360 heller? Tror du att jag är en tönt? :c


Oh, sorry, tänkte inte på det. ;)

Want some chocolate?

09/02 -14 13:08 morgans

morgans

72 XP 4 inlägg

finns det fusk?

27/05 -15 21:17 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Fusk finns nog ej tyvärr.

Spelet har ju varit ute några år nu. Helt klart en besvikelse, spela Revelations 1 och 2 om du vill lira ett modernt RE lir som inte suger ;)

Wii U PS4 XBone PC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar