Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Behöver hjälp med köp av spel!

Svara
15/08 -12 10:31 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Hejsan! Jag hade tänkt att köpa CS:GO, precis när jag fått ihop 100kr som det kostar och har lagt det i kungvagnen osv, så tycker farsan att man ska använda paypal så då går jag ner till morsan som är ansvarig för paypal. Då säger hon "Nej jag tycker inte du ska köpa det!" "Men hallå det är ju mina egna pengar som jag har samlat ihop! " "Ja men du har ju redan CoD och Battlefield!" " Cod är ett skitspel, jag spelar inte det längre och jag är nästan maxlevel på bf3 " "aa men jag tycker inte du ska ha det" (hon går iväg)


Jag frågade igen nu imorse och då blev det samma svar. Nej.
Någon som har uppleft detsamma/tror dom har en lösning?
Vill gärna ha svar snabbt.. vill ha betan :D



Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

15/08 -12 10:53 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Hon har säkert något riktigt motiv bakom sitt nekande. Prata med henne så kan du ta reda på vad det är och så kan ni kanske komma fram till en kompromiss

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

15/08 -12 10:57 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Nonzi skrev:
Hon har säkert något riktigt motiv bakom sitt nekande. Prata med henne så kan du ta reda på vad det är och så kan ni kanske komma fram till en kompromiss

Hon säger bara att hon tycker inte att jag ska ha några fps spel (det var hon som köpte bf3 till mig) :S
Sen säger hon "men du köper spel hela tiden!" Senaste spelet jag fick var bf3 och det var dagen efter modern warfare 3 kom ut. (kommer inte ihåg datum)

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

15/08 -12 12:41 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Hon kanske vet att CSGO är piss. Du vill inte vara scrubbigare än din mamma.

15/08 -12 12:51 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Varför tycker hon att du inte ska ha några fler FPS? Vad är felet med spelen? Framgår inte riktigt, och det verkar ju inte vara våld och åldersgräns med tanke på att hon redan köpt BF3 till dig (även om det lite motsägelsefullt står att du själv köpte det i meningen efter). Låter nästan som om hon vill att du ska variera din spelsmak och det är väl en god tanke, men det är ju dina pengar... och 100 kr är inte hela världen direkt. Nya spel kostar ju ändå 4-500.

Har upplevt samma sak, men min mamma var rätt lätt att övertala även om hon var väldigt skeptisk.

Want some chocolate?

15/08 -12 13:00 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

repli skrev:
Varför tycker hon att du inte ska ha några fler FPS? Vad är felet med spelen? Framgår inte riktigt, och det verkar ju inte vara våld och åldersgräns med tanke på att hon redan köpt BF3 till dig (även om det lite motsägelsefullt står att du själv köpte det i meningen efter). Låter nästan som om hon vill att du ska variera din spelsmak och det är väl en god tanke, men det är ju dina pengar... och 100 kr är inte hela världen direkt. Nya spel kostar ju ändå 4-500.

Har upplevt samma sak, men min mamma var rätt lätt att övertala även om hon var väldigt skeptisk.

Det blev lite fel där med vem som köpte bf3, det var min mamma men jag skulle skriva "senaste spelet jag fick" :P

Ja spelet kostar bara 100kr, inte mycket alls för ett nytt spel. Jag får försöka övertala henne och skriva vad hon säger

Daxter_SSJ4 skrev:
Hon kanske vet att CSGO är piss. Du vill inte vara scrubbigare än din mamma.

Fak u dolan :(

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

15/08 -12 13:25 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Det kan ju vara så att hon tycker att du spelar för mycket fps spel och att hon vill att du använder tiden till något bättre som tex att vara ute eller göra läxor osv.. (Det är vad min mamma säger till mig) Eller så tycker hon bara att dom är för våldsamma..

Och du är nt nästan max lvl på BF3 ;) (Det finns 145 levlar och du är bara på 48 om jag kommer ihåg rätt)

Dafuq did i just read..

15/08 -12 13:38 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

boddi88 skrev:
Det kan ju vara så att hon tycker att du spelar för mycket fps spel och att hon vill att du använder tiden till något bättre som tex att vara ute eller göra läxor osv.. (Det är vad min mamma säger till mig) Eller så tycker hon bara att dom är för våldsamma..

Och du är nt nästan max lvl på BF3 ;) (Det finns 145 levlar och du är bara på 48 om jag kommer ihåg rätt)

Kan vara så men då så tänker hon väl inte på att jag är ute ganska ofta (förra veckan var jag kanske ute 20h och skejtade med min kompis)

Jag vet men så långt kommer jag inte spela :P

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

15/08 -12 17:24 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

fuskisen99 skrev:
boddi88 skrev:
Det kan ju vara så att hon tycker att du spelar för mycket fps spel och att hon vill att du använder tiden till något bättre som tex att vara ute eller göra läxor osv.. (Det är vad min mamma säger till mig) Eller så tycker hon bara att dom är för våldsamma..

Och du är nt nästan max lvl på BF3 ;) (Det finns 145 levlar och du är bara på 48 om jag kommer ihåg rätt)

Kan vara så men då så tänker hon väl inte på att jag är ute ganska ofta (förra veckan var jag kanske ute 20h och skejtade med min kompis)

Jag vet men så långt kommer jag inte spela :P


Hon kanske inte vill att du slösar dina pengar så fort du får dom?.
Eller så vet hon hur mycke cs folk kör...

15/08 -12 17:53 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

fuskisen99 skrev:


För över pengarna från ditt konto till payp...

O wait.. Mamma bestämmer.. Deal with it until' you've grown up.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

15/08 -12 22:59 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Hon sa att hon tycker att jag har för mycket fps spel. Men nu la jag ut annons på blocket med spel så problem solved. Mod LÅS!

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

16/08 -12 18:17 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

fuskisen99 skrev:
jag är nästan maxlevel på bf3


Lol'd, du har 6k kills och är rank 48..

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

17/08 -12 00:02 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Mal_ganis skrev:
fuskisen99 skrev:
jag är nästan maxlevel på bf3


Lol'd, du har 6k kills och är rank 48..


fuskisen99 skrev:

Jag vet men så långt kommer jag inte spela :P

Har tröttnat lite på det.

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

17/08 -12 00:06 Nola

Nola

28 XP 34 inlägg

Jag slår vad om att din mamma bara gör detta för ditt eget bästa. Hon har säkert redan spelat spelet du vill köpa och hindrar dig nu från att göra ett dåligt köp.

End of story, bitch.

18/08 -12 22:56 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Nola skrev:
Jag slår vad om att din mamma bara gör detta för ditt eget bästa. Hon har säkert redan spelat spelet du vill köpa och hindrar dig nu från att göra ett dåligt köp.

Låter inte särskilt realistiskt, snarare att hon tror att spelen kommer påverka honom negativt, kanske att han kommer bli mer våldsam.

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

18/08 -12 23:49 swedespartan

swedespartan

2160 XP 350 inlägg

Diskutera, du kan inte börja sälja spel få fort du får problem...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar