Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pikmin 3

31/07 -12 08:58 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag måste väl erkänna; jag fastnade helt i Pikmin och Pikmin 2 till Nintendo GameCube. Nu när Pikmin 3 är påväg till Wii U så känns det som det enda spel, som vid release, är intressant.

Det nya i Pikmin 3, som är bekräftat, är en helt ny typ av Pikmin; sten-Pikmins. Dessa kan bland annat slå sönder is. Det finns även rykten om en rosa Pikmin, som uppstod efter att rosa Pikmins flög runt i en trailer under E3. Dessa är däremot inte bekräftade av Nintendo, och de har bara sagt att fler sorters Pikminer kan komma att avslöjas i framtiden. Samtliga gamla typer av Pikminer kommer också att finnas.

Det kommer, istället för två, vara fyra spelbara karaktärer. Däremot kommer ingen av dem vara Louie eller Olimar. Vilket helt klart får en att fundera på hur storyn i spelet kan komma att vara...

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=WxWIvaD2XQI

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Vad tror ni om Pikmin 3? Är det något som ni har tänkt att skaffa?
Tyckte ni Pikmin och Pikmin 2 var bra spel? Hur tror ni storyn i Pikmin 3 kommer bli?
Fri diskussion!

01/08 -12 00:41 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Har endast spelat ettan till Gamecube. Det var sött men ingenting för mig riktigt. Och ser ingen anledning till att vilja ge det en ny chans med att spendera säkert mer än 500 spänn på ett nytt som ser likadant ut.

Och det är tyvärr ett utav dom extremt FÅ stora titlarna på Wii U vilket gör att jag är en aning besviken :(

Wii U PS4 XBone PC

01/08 -12 11:48 anissking

anissking

96 XP 6 inlägg

jag ochså spelar pikmin men det känns dåligt att pikmin 3 ska komma ut på wii u kanske man inte har råd med Wii u :(

03/08 -12 19:49 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

anissking skrev:
jag ochså spelar pikmin men det känns dåligt att pikmin 3 ska komma ut på wii u kanske man inte har råd med Wii u :(


Spelet är ju till WII U, och WII U är inte WII. Och Pikmin 3 är inte Pikmin 1 elr 2. Vi kan räkna med att spelet kommer utnyttja WII U:s unika grejer. Vilket ingen(sry för uttrycket, inget personligt heller) jävla skit tänker på när det gäller WII U, alltså att den har saker som ingen konsoll som vi ser idag har. btw, jag kommer nog inte heller ha råd med wii u, men om jag får det så... ;D

Men orka ha negativa miner nu, för Pikmin 3 kommer bli grymt :3

03/08 -12 20:04 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Förhoppningsvis får vi något liknande Metroid Prime Trilogy fast till Pikmin-serien. Vore roligt att kunna spela Pikmin och Pikmin 2 till Wii U också.

03/08 -12 20:10 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

The_new_cake skrev:
Förhoppningsvis får vi något liknande Metroid Prime Trilogy fast till Pikmin-serien. Vore roligt att kunna spela Pikmin och Pikmin 2 till Wii U också.


Kommer man ju kunna, wii u tar ju emot wii spel :)
Fast våre nice om dem gjorde om allt till 1080.

03/08 -12 20:19 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Fast Pikmin och Pikmin 2 kom ursprungligen till Nintendo GameCube... och jag har ingen lust att införskaffa de spelen till Wii (då jag har dem till Nintendo GameCube), så vore bra om de kom med ett paket med alla tre spel.

03/08 -12 20:22 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Låter som en nice ide! :3

24/01 -13 19:29 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Här har vi en större samling bilder från Pikmin 3 som kan vara värda och roliga att kolla igenom.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Ni hittar ytterliggare sex bilder här.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar