Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Söker battles i Pokémon!

21/07 -12 00:51 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Hej! Jag är en rutinerad (f.d) medlem här på Fuska.nu som aldrig kan få nog av Pokémon-battles. Om någon har lust att möta mig så får ni hemskt gärna skicka ett meddelande!

Jag spelar helst generation 5, det vill säga Black/White, men kan även tacka ja till gen 4-matcher. Spelar även Black 2/White 2, om någon skulle råka ha något utav dessa.

Vill helst undvika att möta okunniga spelare, så om Natures, IV's, EV's och competetive battling låter helt främmande så kanske du borde vänta med att PM'a mig tills du lärt dig lite mer. Ofta är skillnaden mellan en rutinerad och en orutinerad spelare ifall man har ett flashcard eller ej, men självklart kan man vara kunnig utan att fuska!

Jag själv spelar med Acekard2i, och spelar nästan alltid med hackade Pokémon (fastän lagliga, såklart). Matcherna skall gå till enligt reglerna från Smogon.com, och tier bestämmer du.

Om någon skulle vara intresserad så messa mig!

Hälsningar, Dnae!



Have I ever told you the definition of insanity?

21/07 -12 10:23 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Vad innebär lagliga? Bäst möjliga nature, maxade IVs och perfekt utplacerade EVs?

Måste tyvärr neka matcherbjudan då jag inte spelat sedan gen 4 och inte har en aning om vilka de nya pokémonen är och hur de är.

21/07 -12 13:52 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Flashcards are for scrubs. 'Nuff said.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

21/07 -12 15:34 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:


Whatevs brah, jag sitter bara och spelar Tales of Innocence härborta.

Danne_00 skrev:
Och ja, det verkar som att många hoppat av efter gen 4 :/

Finns det någon speciell anledning till det? Personligen var jag bara utbränd, så jag har inte ens prövat nya spelen.

Kollade precis upp tiers, hur tusan lyckades Blaziken av alla pokemon bli en uber?

21/07 -12 21:08 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Kollade precis upp tiers, hur tusan lyckades Blaziken av alla pokemon bli en uber?


I Gen V fick Blaziken ''Speed Boost'' förmågan, vilket innebär att dess snabbhet kommer att öka för varje runda. Så, maxar du dess attack och använder sedan Protect i första rundan blir den svårslagen.

Angående ämnet så skulle jag gärna köra lite strider mot dig, dock kan jag inte nu då mitt WiFi har krånglat under de senaste veckorna. Kan dock höra av mig om det fixas. Rekommenderar att du laddar hem Pokémon Online om du är ett stort fan av competetive strider.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

21/07 -12 21:44 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

mariobros1 skrev:


lel. Men har inte andra pokemon också fått den förmågan? Låter ju superbt för sweepers. Och är Blaziken användbar i uber? För jag har för mig att eldtyper var ett dåligt val i uber senast.

04/08 -12 18:32 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen VEVOZ

Jag söker någon jag kan möta ikväll,

min FC: på min press
OT: V     

( mellanslag efter och innan V .)

meddela mig när ni kan köra :)

12/08 -12 23:03 Obey

Obey

600 XP 78 inlägg

Jag vill köra en battle mot vem som helst,

all info finns på press, skicka ett PM till mig med eran,

+ adda bara WHITE!

All Pokémons Shall Obey Me.

B/W:  1807 - 9100 - 3523
Name: Obey

13/08 -12 16:40 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Jag har inte internet på min DS här hemma, så jag har aldrig brytt mig om EV och IV. Däremot har jag internet till 3DS:n så när ett Pokémon spel kommer till 3DS ska jag börja med EV träning.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

13/08 -12 22:38 Obey

Obey

600 XP 78 inlägg

ShinyLucario skrev:
Jag har inte internet på min DS här hemma, så jag har aldrig brytt mig om EV och IV. Däremot har jag internet till 3DS:n så när ett Pokémon spel kommer till 3DS ska jag börja med EV träning.


du behöver ju bara byta från WPA till WEP, sen har dy wi-fi till ds  xD

All Pokémons Shall Obey Me.

B/W:  1807 - 9100 - 3523
Name: Obey

14/08 -12 19:34 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Obey skrev:
ShinyLucario skrev:
Jag har inte internet på min DS här hemma, så jag har aldrig brytt mig om EV och IV. Däremot har jag internet till 3DS:n så när ett Pokémon spel kommer till 3DS ska jag börja med EV träning.


du behöver ju bara byta från WPA till WEP, sen har dy wi-fi till ds  xD

Jag är lat och orkar aldrig ändra saker, men jag känner faktiskt inte att jag behöver köra online.

Skulle knappt hinna köra just nu heller, då hockey säsongen just har börjat för mig.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

14/08 -12 21:12 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

Obey skrev:
ShinyLucario skrev:
Jag har inte internet på min DS här hemma, så jag har aldrig brytt mig om EV och IV. Däremot har jag internet till 3DS:n så när ett Pokémon spel kommer till 3DS ska jag börja med EV träning.


du behöver ju bara byta från WPA till WEP, sen har dy wi-fi till ds  xD


Det provade jag göra flera gånger med mitt gamla DS, men aldrig lyckats jag få till det. Trots en massa guider på google samt YouTube. Mer komplicerat än det låter. ^^;

WEP satte även datorn i risk, så det gäller att vara varsam då man byter.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

14/08 -12 23:57 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

mariobros1 skrev:
Obey skrev:
ShinyLucario skrev:
Jag har inte internet på min DS här hemma, så jag har aldrig brytt mig om EV och IV. Däremot har jag internet till 3DS:n så när ett Pokémon spel kommer till 3DS ska jag börja med EV träning.


du behöver ju bara byta från WPA till WEP, sen har dy wi-fi till ds  xD


Det provade jag göra flera gånger med mitt gamla DS, men aldrig lyckats jag få till det. Trots en massa guider på google samt YouTube. Mer komplicerat än det låter. ^^;

WEP satte även datorn i risk, så det gäller att vara varsam då man byter.

Med min otur så riskerar jag inget, jag kan vänta :)

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

15/08 -12 00:37 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

ShinyLucario skrev:
mariobros1 skrev:
Obey skrev:
ShinyLucario skrev:
Jag har inte internet på min DS här hemma, så jag har aldrig brytt mig om EV och IV. Däremot har jag internet till 3DS:n så när ett Pokémon spel kommer till 3DS ska jag börja med EV träning.


du behöver ju bara byta från WPA till WEP, sen har dy wi-fi till ds  xD


Det provade jag göra flera gånger med mitt gamla DS, men aldrig lyckats jag få till det. Trots en massa guider på google samt YouTube. Mer komplicerat än det låter. ^^;

WEP satte även datorn i risk, så det gäller att vara varsam då man byter.

Med min otur så riskerar jag inget, jag kan vänta :)


Det vore nog klokt. Känns lite onödigt att byta till WEP bara för att få tillgång till Wi-Fi. ^^;

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

15/08 -12 17:04 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

mariobros1 skrev:
ShinyLucario skrev:
mariobros1 skrev:
Obey skrev:
ShinyLucario skrev:
Jag har inte internet på min DS här hemma, så jag har aldrig brytt mig om EV och IV. Däremot har jag internet till 3DS:n så när ett Pokémon spel kommer till 3DS ska jag börja med EV träning.


du behöver ju bara byta från WPA till WEP, sen har dy wi-fi till ds  xD


Det provade jag göra flera gånger med mitt gamla DS, men aldrig lyckats jag få till det. Trots en massa guider på google samt YouTube. Mer komplicerat än det låter. ^^;

WEP satte även datorn i risk, så det gäller att vara varsam då man byter.

Med min otur så riskerar jag inget, jag kan vänta :)


Det vore nog klokt. Känns lite onödigt att byta till WEP bara för att få tillgång till Wi-Fi. ^^;

Haha sant. När det är events och sånt fixar jag de hos en kompis.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar