Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur går det egentligen för fuska.nu?

Svara
12/06 -12 01:34 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Ja som det står i rubriken. Hur går det egentligen för sidan? Är det nära en nedläggning eller hur blir det?

Jag har hört att fler medlemmar har kommit in men forumet är endå halv dött. Klubbarna med.. Är det ens värt att försöka hålla sidan uppe? Eller är det något på gång?



Wii U PS4 XBone PC

12/06 -12 07:58 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Tror inte direkt sidan är nära en nedläggning då det fortfarande kommer medlemmar och besökare.

Nya medlemmar skrev:

2012-06-11 | 5
2012-06-10 | 8
2012-06-09 | 2
2012-06-08 | 2
2012-06-06 | 2
2012-06-05 | 2
2012-06-03 | 5

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

12/06 -12 08:01 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Jag undrar samma sak... Och så verkar det som om iaf spelmoderatorerna är väldigt slöa, det kan ta nästan 1 månad för fusk att bli godkända/icke godkända. Jag har hört att det bara är några moderatorer som håller på att godkänna fusk/spel.

Dafuq did i just read..

12/06 -12 10:36 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

DarknessSky skrev:
Tror inte direkt sidan är nära en nedläggning då det fortfarande kommer medlemmar och besökare.

Nya medlemmar skrev:

2012-06-11 | 5
2012-06-10 | 8
2012-06-09 | 2
2012-06-08 | 2
2012-06-06 | 2
2012-06-05 | 2
2012-06-03 | 5



Det där är ju iof inga toppen siffror precis. Och sen att 99% av dom medlemmarna inte är aktiva på sidan spelar ju självklart ingen roll.. eller? ;)

Wii U PS4 XBone PC

12/06 -12 10:57 zzirGrizz

zzirGrizz

19 XP 2 inlägg

boddi88 skrev:
Jag undrar samma sak... Och så verkar det som om iaf spel moderatorerna är väldigt slöa, det kan ta nästan 1 månad för fusk att bli godkända/icke godkända. Jag har hört att det bara är några moderatorer som håller på att godkänna fusk/spel.

Jag kan ju säga från min tid som fuskansvarig (spelmmoderator) att det fanns personer som inte godkände särskilt mycket (rättare sagt inte ett skit) på flera månader. Men, vi alla är väl olika även när det gäller arbete. Fast om det nu är som du säger att det tar en månad för fusk att bli godkända så blir jag väldigt förvånad, kan ju knappast vara så att det väller in fusk/test/spel nuförtiden med tanke på sidans aktivitet överlag.

Vi försöker rena vårt stolta land
Rösta på SD 2014
~ Sverigedemokraterna

12/06 -12 12:26 MrSniffe

MrSniffe

172 XP 32 inlägg

DarknessSky skrev:
Tror inte direkt sidan är nära en nedläggning då det fortfarande kommer medlemmar och besökare.

Nya medlemmar skrev:

2012-06-11 | 5
2012-06-10 | 8
2012-06-09 | 2
2012-06-08 | 2
2012-06-06 | 2
2012-06-05 | 2
2012-06-03 | 5



DarknessSky, kan du på något sätt visa hur många visningar sidan fått de senaste dagarna?

Btw. Har haft flera användare på sidan tidigare, 2009 (då jag var som mest aktiv) kommer jag ihåg att det var ett sjukt aktivt forum på sidan. Det har gått lite trögt för sidan de senaste två uppdateringarna (versionerna), fattar dock inte varför de inte gillade dem...

12/06 -12 12:46 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

boddi88 skrev:
Jag undrar samma sak... Och så verkar det som om iaf spel moderatorerna är väldigt slöa, det kan ta nästan 1 månad för fusk att bli godkända/icke godkända. Jag har hört att det bara är några moderatorer som håller på att godkänna fusk/spel.

Alla gör saker, det håller jag koll på. Dock är det segt, ja. Men det finns inget jättekrav att göra någonting massivt heller när det kommer in två spel per dag och två fusk/en recension i veckan.

MrSniffe skrev:
DarknessSky, kan du på något sätt visa hur många visningar sidan fått de senaste dagarna?

Nej, inte ens FIQ har tillgång till den statistiken. Däremot kan vi be FL-net om siffrorna om det vore av intresse?

MrSniffe skrev:
Btw. Har haft flera användare på sidan tidigare, 2009 (då jag var som mest aktiv) kommer jag ihåg att det var ett sjukt aktivt forum på sidan. Det har gått lite trögt för sidan de senaste två uppdateringarna (versionerna), fattar dock inte varför de inte gillade dem...

För att det är nytt.

Vi har saker på G, vi planerar för fullt, vi gör vad vi kan för att ta oss framåt. Men det är tungt, för vi är 9 ungdomar (aa, RD och GM räknas som ungdomar) som har fullpackade liv och arbetar under vårt privatliv helt gratis. Men tro mig, får vi lite motivation och hjälp/stöd från alla er medlemmar lovar jag att vi kan göra saker snabbare än annars.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

12/06 -12 14:30 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Forsa skrev:
boddi88 skrev:
Jag undrar samma sak... Och så verkar det som om iaf spel moderatorerna är väldigt slöa, det kan ta nästan 1 månad för fusk att bli godkända/icke godkända. Jag har hört att det bara är några moderatorer som håller på att godkänna fusk/spel.

Alla gör saker, det håller jag koll på. Dock är det segt, ja. Men det finns inget jättekrav att göra någonting massivt heller när det kommer in två spel per dag och två fusk/en recension i veckan.

MrSniffe skrev:
DarknessSky, kan du på något sätt visa hur många visningar sidan fått de senaste dagarna?

Nej, inte ens FIQ har tillgång till den statistiken. Däremot kan vi be FL-net om siffrorna om det vore av intresse?

MrSniffe skrev:
Btw. Har haft flera användare på sidan tidigare, 2009 (då jag var som mest aktiv) kommer jag ihåg att det var ett sjukt aktivt forum på sidan. Det har gått lite trögt för sidan de senaste två uppdateringarna (versionerna), fattar dock inte varför de inte gillade dem...

För att det är nytt.

Vi har saker på G, vi planerar för fullt, vi gör vad vi kan för att ta oss framåt. Men det är tungt, för vi är 9 ungdomar (aa, RD och GM räknas som ungdomar) som har fullpackade liv och arbetar under vårt privatliv helt gratis. Men tro mig, får vi lite motivation och hjälp/stöd från alla er medlemmar lovar jag att vi kan göra saker snabbare än annars.

Håller med.
skrev om det i ett annat forum

12/06 -12 15:10 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Forsa skrev:


Du får vara mer specifik med vad för hjälp du vill ha. Trådar som "Hur ska Fuska.nu bli bättre" är alldeles för generella för att någon ska kunna hjälpa till ordentligt.

12/06 -12 15:48 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

MrSniffe skrev:

Btw. Har haft flera användare på sidan tidigare, 2009 (då jag var som mest aktiv)

Undrar bara en grej, här säger MrSniffe att han har haft flera användare. Men är det inte en regel emot det?

12/06 -12 15:57 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

DarknessSky: Det var väl inga toppensiffror direkt... men tack för att du delar med dig av dem.

Pudkip: Det finns regler mot att ha flera användare samtidigt. Men man kan, precis som jag själv har haft, flera användare vid olika tidpunkter. Jag har varit medlem med både The_old_cake och kakan tidigare. Skulle väl även gå att tolka det som att man inte får skapa en ny användare om man raderat sin gamla, men tror inte Fuska.nus administration vill vara så hårda och det är inte heller meningen med den regeln.

12/06 -12 23:08 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Forsa skrev:
Text

Du får vara mer specifik med vad för hjälp du vill ha. Trådar som "Hur ska Fuska.nu bli bättre" är alldeles för generella för att någon ska kunna hjälpa till ordentligt.

Well, ge kritik och respons på det vi presenterar, besvara oss om vi ställer frågor, kom aktivt med idéer och ha vetskapen att alla är välkomna men många förmodligen kommer att läggas på hyllan ofta tack vare praktiska själ.

Hjälp till att aktivt bygga Fuska.nu upp helt enkelt. Vi ska göra vad vi kan för att få upp medlemsaktiviteten, men för detta krävs ju faktiskt något som den meningen säger av sig själv: Medlemsaktivitet! :)

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

13/06 -12 00:19 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

Tråkigt att det blivit som det är faktiskt, det var ett riktigt roligt forum när det var aktivt..men varför ni har tappat så många människors intresse kan nog vara för att sidan alltid varit inriktad mot spel och lite yngre medlemmar (reglerna, forumet , allt imo) och då väljer man hellre nån sida som ungdomar.se, flashback..

13/06 -12 14:37 zzirGrizz

zzirGrizz

19 XP 2 inlägg

Det som gjort sidan så tråkig är inte bara all inaktivitet utan för att majoriteten av ens gamla vänner lämnat sidan...

Är nog bara att inse att sidan nått botten. Känns meningslöst att ens försöka  eller ägna tid längre. Tror inte så många medlemmar har varken ork eller lust längre heller för den delen med tanke på att man inte ser några som helst framsteg.

Vi försöker rena vårt stolta land
Rösta på SD 2014
~ Sverigedemokraterna

13/06 -12 14:50 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

zzirGrizz skrev:
Det som gjort sidan så tråkig är inte bara all inaktivitet utan för att majoriteten av ens gamla vänner lämnat sidan...

Är nog bara att inse att sidan nått botten. Känns meningslöst att ens försöka  eller ägna tid längre. Tror inte så många medlemmar har varken ork eller lust längre heller för den delen med tanke på att man inte ser några som helst framsteg.

Om vi nått botten kan det inte bli sämre och vi har ingenting att förlora.

7 år på fuska.nu

14/06 -12 18:38 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Apower skrev:
zzirGrizz skrev:
Det som gjort sidan så tråkig är inte bara all inaktivitet utan för att majoriteten av ens gamla vänner lämnat sidan...

Är nog bara att inse att sidan nått botten. Känns meningslöst att ens försöka  eller ägna tid längre. Tror inte så många medlemmar har varken ork eller lust längre heller för den delen med tanke på att man inte ser några som helst framsteg.

Om vi nått botten kan det inte bli sämre och vi har ingenting att förlora.

Jo det vi har att förlora är tid. Och det är egentligen det enda som händer på sidan. Man förlorar tid tid och mera tid.

Vad är ens på gång med sidan? Jobbar fuska.nu ens med någonting nytt för tillfället? Och om ni gör det, varför hålla det hemligt för era 12 aktiva medlemmar? Makes no fucking sense!

Wii U PS4 XBone PC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar