Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Senaste spelet du klarade ut

Svara
28/05 -12 22:20 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Hejsan! Jag har för mig att det redan fanns en liknande tråd! Fanns ialf i en klubb här förut. Men startar en ialf.

Lägg gärna ett betyg och kommentar om vad ni tyckte om spelet.

Mitt var då ett spel jag spelade ut nyss
Bioshock 2 (PS3)
Spelet får svagt 7/10 Spelet var riktigt underhållande och lite smått obehagligt. Storyn var oklar och striderna kunde bli enformiga. Kan tyvärr inte säga mycket om online läget då jag bara har spelat ett par matcher, Men det duger väl. Måste även tillägga att grafiken inte är den finaste.



Wii U PS4 XBone PC

28/05 -12 22:43 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Nananananana Batman: Arkham City. Hur bra som helst, 10/10. Tredje bästa spelet någonsin. Grym gameplay, och underbar story. Spelade igenom hela mainstoryn på en sittning, ca 9 timmar, 9 grymma timmar. c:

Coucou

29/05 -12 12:36 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Actraiser (SNES)
Stark 8/10
Handlingen är på standarn SNES nivå, gameplay var bra och dåligt. Kombinationen av sim och 2d action fungerade bra, men ingen av dem var lika bra gjorda som de skulle kunna vara. Stridskontrollerna i simen var inte bra och dödskallarna är de värsta fienderna jag sett i ett spel. I actiondelarna kändes det lite klunkigt. Trotsproblemen så var de absolut inte dåliga. Musiken var bra och grafiken var bra för '91. Första snöbanan såg fantastisk ut. Tror itne det tog mer än 5 timmar att klara ut det.

29/05 -12 16:59 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Jak & Daxter: The Precursor Legacy HD (PS3)
9/10. Det här spelet delar platsen med Super Mario Galaxy för mitt favoritplattformsspel. Det är riktigt bra, men ändå inte perfekt. "Frame-raten" kunde hacka, ytterst sällan men ändå nog för att få mig att nämna det. Dessutom finns det absolut inte något överhuvudtaget att göra när du har fått alla power cells, så det förstör lite.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

30/05 -12 08:23 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

The elder scrolls V: Skyrim
10/10
Väldigt bra RPG spel enligt mig. Jag har aldrig riktigt gillat RPG men det här spelet gjorde mig överaskad. Storyn är spännande och bra och alla andra mindre uppdrag är också väldigt bra. Ett av de bästa spelan jag har spelat. Dock är grafiken inte den bästa enligt mig men man kan installera mods och göra spelet fantastiskt därför får den 10/10!

Dafuq did i just read..

30/05 -12 17:03 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Left4Dead2
9½/10 (som nästan alla zombie-spel)
Nästan perfekt, dock lite enformigt, men att gå runt med egentligen, varje melee-vapen i spelet och bara slakta, är så sjukt kul, att det aldrig blir tråkigt.

Ska dock spelas med en kompis.

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

31/05 -12 00:05 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Spelade om Resistance 3 för ett tag sedan. Väldigt underhållande FPS med bra story, atmosfär och variation. :) Men kampanjen känns inte helt sammanhängande och slutet var en riktig besvikelse. Grafiken är av varierande kvalitet men ändå betydligt bättre än i föregångarna. Musiken är bra, men känns inte riktigt framträdande. Multiplayer är i min mening ungefär lika ytlig och o-ambitiös som i andra FPS, men kan ändå vara väldigt underhållande ibland. :P

Mycket bra spel 8/10

Want some chocolate?

31/05 -12 07:46 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

The Legend of Zelda: The Minish Cap

10/10

01/06 -12 17:05 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Shadow of the Colossus (PS2)
Stark 8/10
Otroligt estetiskt spel, även av dagens standard. Hela designen är underbar. Jag är dock inte helt säker på handlingen eftersom den hade många hål. Det var mer som ett stort hål med små delar av handling än handling med några hål i sig. Det gav spelet en stor fördel i och med att ditt enda mål var att döda kolosserna och rädda flickan. Liksom spelarkaraktären är det det enda du tänker på. Denna form av historieberättande är unik för tv-spel och bör utveklas djupare. Den enda gången jag sett det i något annat spel är i det otroligt undervärderade och övertittade Nier, där detta sker tillsammans med en tydlig handling.

Visste ni att spelets skapare; Fumito Ueda egentligen ville ha 48 kolosser i spelet? Han insåg snabbt att det var för många och halverade antalet till 24, men inte ens alla dem var med. 8 stycken blev bortslängda av olika anledningar. Jag själv skulle gärna vilja sett 2 stycken av dem fungera just för att deras design är så bra. SotC är ett sånt där spel som lyckas bra med att vara obehagligt utan att vilja vara det.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

02/06 -12 19:54 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Quantom of solace (PS3)
Äntligen så är man klar med det här spelet. Detta är just den typen av fps som jag inte tycker är särskilt roliga egentligen när det gäller story mode! Men eftersom att jag har spelat det online så mycket så känns det inte bra att inte ha spelat igenom storyn så jag gjorde det! Och nu blev jag precis klar! Spelet är si sådär när det gäller storyn helt klart ett av dom bättre bond spelen jag har spelat! För det var uppenbarligen intressant nog att spela igenom!

Online läget är där spelet verkligen är roligt, Det finns massa olika spel lägen att spela i och det är fortfarande folk som spelar.

Spelet får starkt 6/10 =)

Skulle vilja betyg sätta mina 5 senaste avklarade spel
1. Quantom of solace 6/10
2. Bioshock 2 7/10
3. Manhunt 2 7/10
4. Crash Bandicoot 2 8/10
5. Super Mario 3D Land 8/10

Wii U PS4 XBone PC

03/06 -12 22:58 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Diablo 3
Jag klarade ut det helgen efter att det kom ut på cirka 16 timmar. Storyn var riktigt bra, och spelet är roligt. Dom borde ha jobbat på grafiken, mitt grafikkort gäspar och undrar vad fan jag håller på med. Diablo himself, klarade jag med några kompisar, och det är ju bra att man kan köra bossar osv med kompisar... Spelet får 9/10 :)

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

04/06 -12 00:56 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Klarade precis ut Goldeneye till Wii.

Ett utmärkt fps till Wii. Ett utav dom bättre eller kanske bästa av den här typen av fps jag spelat.. Vem vet? Helt klart värt att provas! Spelet har helt klart sina brister och är långt ifrån perfekt gällande online läget. Grafik skillnaden på multyplayer och storyn är så stor så det är inte ens okej. Grafiken i storyn får lätt en 8 men i multyplayer så kan jag inte ge det mer än en 4. Sen stödjer inte heller spelet Wii speak funktionen.

Spelet får endå 7.5/10

Wii U PS4 XBone PC

04/06 -12 01:41 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Lägger min åsikt på Diablo 3 med här.

Jag spelade igenom spelet och levlade upp till lv 60 och fick en känsla av "meh", och "det där kunde jag klarat mig utan". Förövrigt så var spelet släppt med en hel del buggar som jag ser med stor kritisk blick mot Activision-Blizzard på. Storyn är riktigt lam och hade ingen form av sting i sig överhuvudtaget. "Gå hit, sen ska du gå hit, vill du gå dit? Taskigt läge grabben du ska dit!
Jag har spelat både Solo och Co-op och jag måste säga att storyn är lika sytrådstunn oavsett spelstil. Nej jag har sagt det förut och jag säger det igen, Blizzard har bara tappat sen Diablo 1 släpptes.

Tyvärr inget spel jag kan se mig spela om ett år... jag såg verkligen fram emot D3, hoppas dom fixar alla missar till kommande patcher/expansioner.
Det är ett bra spel, men jämfört med tvåan och verkligen jämfört med ettan så är det inte ens värt att kallas Diablo.
4/10, Uppföljare till giganter ska inte sluta såhär.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

04/06 -12 22:11 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag vill posta det senaste spelet jag klarade ut, men jag vågar inte eftersom det skulle få alla att tro att jag ger alla spel 8/10.
;_;

05/06 -12 23:12 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Enslaved - Odyssey to the West (360, PS3)
Medel 7/10

Rekommenderas defenitivt till alla fans av Uncharted, då detta spel har samma cinematiska fokus och parkayelement. Detta skulle egentligen vara en film, skriven av Alex Garland(28 dagar senare) och Andy Serkins (Gollum) i huvudrollen som använde sig av Unrealmotorn, men någon gång i utveklingen bestämde sig NT för att göra det till ett spel. Jag har aldrig läst Wu Cheng'ens "Färden till väst", men min everydayman allmänbildning säger att spelets handling är baserad på den romanen, vilket kan ses som ett plus eller minus om du läst den.

Spelet har vackra miljöer och kan ofta se ut som att man springer runt på en skrivbordsbakgrund (a la 5cm/s) och även mycket bra röstskådespeleri. Det största fallet är i att gameplay inte är något vidare. Stridsmekaniken är lika dålig som den i God of War och parkay, liksom Uncharted är bara att trycka på X. Trots de bristerna så lyckas det dock bli en väldigt trevlig upplevelse som inte kostar mer än 100 kr.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

04/07 -12 22:52 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mister Mosquito (PS2)
Svag 6/10

Det här spelet känns som en blanding mellan Ace Combat, Hitman och Katamari. Unikt spel som bör prövas av alla. Det har till och med fuskkoder! Det var länge sedan man såg sådana. Väldigt enkelt bortsett från 2 banor och kort. Jag klarade ut det på ca. 4 timmar och 2 och en halv av dem var på de svåra banorna. Jag vill säga att de 2 banorna gör att spelet tappar poäng. De är hemska.

Köp det här om du kan hitta det, det är roligt, enkelt och värt vad det kan kosta. Jag förväntar mig inte att det är speciellt dyrt, men vad vet jag.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar