Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Klubbsektionen

23/05 -12 16:17 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Som ni alla säkert vet så är klubbsektionen på en stadig nedåtgående trend. Jag misstänker att Fuska.nus administration har diskuterat över hur man ska göra med hela den sektionen, då den börjar närma sig ett nolläge. Det finns i skrivande stund endast femton klubbar kvar, där en majoritet går ut mellan juni-augusti i år.

Som jag ser det så har man två alternativ, det ena behöver däremot inte nödvändigtvis utesluta det andra. Det är att man antingen gör om hela klubbsektionen för att försöka få intresset att växa eller tar bort klubbsektionen. Man kan ta bort klubbsektionen och låta någonting nytt ersätta den, som ett exempel på hur det ena inte behöver utesluta det andra.

Jag har då lite idéer på hur man kan försöka göra klubbsektionen lite mer populär och använd igen. De hela är egentligen inte grundade på mer än mina egna åsikter och tankar om Fuska.nu, men det känns som något helt klart behövs göras.

Min första tanke var då konsolklubbar som är finansierade av Fuska.nu men drivna av vanliga medlemmar. Sedan man tog bort konsolforumen i det stora forumet, och en del medlemmar har uttryckt sitt missnöje över strukturen i det stora forumet (däribland jag) så skulle detta kunna vara en liten lösning till det problemet.

Till en början skulle givetvis moderatorerna få driva klubbarna, fram till man har utsett någon som verkar passande för att driva klubbarna. Givetvis måste dessa klubbar nämnas speciellt på klubbsidan, där alla andra klubbar står listade. Dessa klubbar skulle även kunna få plats på vardera konsols sida.

Möjlighet att skapa klubbfrågor är en annan idé som kan öka intresset för att både skapa en klubb och gå med i en klubb. Har inte tänkt över funktionen så mycket, men går att göra både som på startsidan eller tillåta frågor i klubbtrådar och på detta sätt göra det aktivare.

Oavsett så tror jag det hjälper till att både göra det roligare att skapa klubbar och gå med i klubbar.

Detta är bara skisser på förslag och jag skulle uppskatta om ni kunde diskutera vidare och komma med egna förslag, så kan vi gemensamt förbättra dem. Sedan kan förhoppningsvis Fuska.nus administration genomföra något eller några av dem.

23/05 -12 18:06 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Den swagbitiösa New Cake slår till igen.

  Din idé om konsolklubbar är jag inte mycket för eftersom jag inte tycker om idén att segregera olika konsolanänvnändare. Det känns som att det bara skulle skapa större rivalitiet vilket ger vridna verklighetsbilder till mer oerfarna personer. Alla som spelar Xbox är 12, Wii är bara småbarnsleksaker, etc.. Jag föredrar en gemenskap, men andra medlemmar verkar vilja att olika konsolspelare ska hålla sig för sig själva.

  Jag förstod inte helt hur du menade med klubbfråga. Att den ska vara som på framsidan(den borde uppdateras oftare förresten) förstår jag, men jag vet inte vad du menar med klubbforumsfrågor. Det var längesedan jag var i en klubb, men frågor borde väl alla kunna ställa i nuläget?

  Allmänt om klubbar så tror jag inte man bör lägga något krut på det eftersom Fnus användarbas är så liten att man redan i princip känner alla som postar i forumet och vet hur de är. Att göra en klubb skulle bara filtrera ut några ur en redan liten grupp, så det bör vänta.

23/05 -12 18:15 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Med klubbfråga menade jag att man skulle kunna ställa en fråga i samband med att man skapar en tråd (skulle kunna vara bra i det stora forumet också för den delen). Självklart kan man ställa en fråga i forumet, men det går inte få någon enkel sammanställning och dessutom kräver det att alla postar ett inlägg...

Har man istället som de flesta andra forum har, möjligheten att ställa en fråga i samband med trådskapandet (där frågan är synlig "ovanför" tråden) så blir det bra mycket enklare för både den som vill ställa en fråga och kunna räkna ihop svaren och de som vill svara på frågan.

Angående konsolklubbar så skulle man kunna bli medlem automatiskt när man fyllt i att man äger konsolen ifråga. Då finns det en mening med att fylla i de konsoler man faktiskt äger också. Samtidigt så går det då inte ta ut mer information än vad det gör idag, en avancerad medlemssökning gör att man kan söka på de som äger en specifik konsol exempelvis.

23/05 -12 18:53 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Menar du då en fråga som medlemmar kan rösta på? Det låter som något som borde kunna implimenteras bra i forumen.

Jag som alltid trodde att man fyllde i vilka spel/system man äger för att förlänga sin e-penis. Även om det skulle motivera folk att fylla i vilka konsoler de äger så tror ajg inte det skulle göra någon skillnad i slutändan för sidan. Jag kommer tillbaks till detta mycket, men sidan har för få aktiva medlemmar för att sådana ändringar skulle göra mycket.

23/05 -12 19:16 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Jag som alltid trodde att man fyllde i vilka spel/system man äger för att förlänga sin e-penis.

Knappast. Jag fyller i det för att det här är Fuska.nu - en tevespelsrelaterad sida. Poängen från första början är väl att man ska kunna kontakta medlemmar som spelar samma spel som du (dock är "jag kan svara på frågor om spelet" borta + att medlemmarna som äger spelet inte längre syns av någon korkad, random anledning (hej knewt)).

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

23/05 -12 19:52 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Forsa skrev:
(dock är "jag kan svara på frågor om spelet" borta + att medlemmarna som äger spelet inte längre syns av någon korkad, random anledning (hej knewt)).

Att utvecklingen upphört är knappast något du kan lasta mig för. Mest sannolikt så har jag lagt ner fem gånger mer tid än någon annan här, helt utan provision. Dessutom är en Knewt knappast essentiellt för utveckling av sidan, inklusive ett "spelsamling"-system.

Du kan va korkad

23/05 -12 20:06 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Interna konflikter!

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Edit: rörliga tumnaglar är ballin. Visste inte att Fnu hade det.

23/05 -12 22:51 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Jag tycker även att man ska kunna få stänga ner en klubb när man vill! Inte behöva vänta på att klubb tiden ska gå ut :)

Wii U PS4 XBone PC

23/05 -12 23:22 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

MartinMilk skrev:
Jag tycker även att man ska kunna få stänga ner en klubb när man vill! Inte behöva vänta på att klubb tiden ska gå ut :)

Varför det? Du kommer ju inte få tillbaka dina pengar ändå om det är det du är ute efter.

Mer ont: Tror det är lite försent att försöka rädda klubbarna, tyvärr.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

24/05 -12 07:22 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

DarknessSky skrev:
MartinMilk skrev:
Jag tycker även att man ska kunna få stänga ner en klubb när man vill! Inte behöva vänta på att klubb tiden ska gå ut :)

Varför det? Du kommer ju inte få tillbaka dina pengar ändå om det är det du är ute efter.

Mer ont: Tror det är lite försent att försöka rädda klubbarna, tyvärr.



Det sa jag inte att jag trodde. Man har väl kanske sina anledningar till att inte vilja ha kvar klubben och därför tycker jag att man ska fritt kunna välja om man vill ha den aktiv eller inte.


DarknessSky skrev:
MartinMilk skrev:
Jag tycker även att man ska kunna få stänga ner en klubb när man vill! Inte behöva vänta på att klubb tiden ska gå ut :)

Varför det? Du kommer ju inte få tillbaka dina pengar ändå om det är det du är ute efter.

Mer ont: Tror det är lite försent att försöka rädda klubbarna, tyvärr.

Wii U PS4 XBone PC

24/05 -12 16:34 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Om det ändå är för sent kan dom inte va gratis då?

24/05 -12 16:53 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

LegoLasse skrev:


Jag har alltid trott att det kostar medlemmarna för att det kostar Fnu moderationen att ha dem uppe.

24/05 -12 18:13 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Nja. Klubbfunktionen var, när den installerades på Fuska.nu, en inte allt för vanlig funktion över Internet (till skillnad från idag då i princip varenda sida har något motsvarande våra klubbar). Vår dåvarande administratör använde då detta som en del där han hade anledning att få tjäna lite kosing, även om större delen ( med stor marginal) inte gick till honom - närmare bestämt fick han ungefär 20% av inkomsterna.

Varför vi fortfarande tar betalt för klubbar idag baseras (så vitt jag kan se det) på tre grunder:
- FIQ ska få lite belöning för vad han gör (och det handlar ju inte om gigantiska summor precis).
- Ingen har orkat lägga ner arbete på att ta fram ett nytt system.
- Vi vill inte ha 234905629087812072346 olika klubbar som bara ligger och tar plats utan anledning.

Punkt två är väl den grund som denna tråd fokuserar på att göra något åt.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

30/05 -12 22:17 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Rensat, delat och så. Tack för er medverkan!

Coucou


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar