Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Notifikation

22/04 -12 22:35 Ackinna

Ackinna

685 XP 31 inlägg

En sak jag faktiskt anser är besvärligt. Alltså en teknisk grej på sidan som saknas är det att man inte får något notifikation på när det har blivit ett nytt svar i en tråd som man deltar i, eller åtminstone i de trådar som man själv har skapat.

Enda sättet, i alla fall som jag noterat, är att du måste själv gå in på tråden och kolla om det har kommit någon ny post...

Tråkigt, jag har tappat räkningen hur många gånger jag har gått in på trådarna för att hålla reda på om det har skett ett nytt svar.

/ A

22/04 -12 22:51 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Här kan du lägga in idéer för att undvika nya trådar för en tid framöver.

Idén har varit uppe förut och fått positiv respons. Ingen aning om varför det inte går att följa trådar idag.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

22/04 -12 23:13 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Man har faktiskt påbörjat arbetet med just denna funktion. Vet inte riktigt hur långt de har kommit rent tekniskt, men de har åtminstone påbörjat den (vilket kan ses på följande bild). Finns ett litet kodsnitt som är gömt, gör man det synligt så dyker följande upp.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

23/04 -12 16:34 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

The_new_cake skrev:
Man har faktiskt påbörjat arbetet med just denna funktion. Vet inte riktigt hur långt de har kommit rent tekniskt, men de har åtminstone påbörjat den (vilket kan ses på följande bild). Finns ett litet kodsnitt som är gömt, gör man det synligt så dyker följande upp.

Nej, det är inte påbörjat. Det är knappt i planeringsstadiet. Bara lite olyckligt att det där inte blev tillräckligt "gömt". Det var inte tänkt att någon skulle se det.

23/04 -12 16:37 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Kan väl påpeka att jag är för idéen, och tror att det skulle vara bra och underlätta en del.

Knewt: Koden finns där - det är alltså påbörjat. Sen att man bara har gjort en ytterst liten del av det som behövs för att funktionen ska vara färdig är en helt annan sak.

23/04 -12 16:46 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Detdär råkade vara något Knewt visade mig som förslag på hur systemet skulle kunna se ut, jag gav kritik och resultatet kommer förmodligen se helt annorlunda ut.

Det är knappt i idéstadiet, och det kommer (med största sannorlikhet) se helt annorlunda ut mot vad TnC visade (möjligtvis utom själva rubriken i topbar).

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

23/04 -12 17:06 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

FIQ skrev:
Detdär råkade vara något Knewt visade mig som förslag på hur systemet skulle kunna se ut, jag gav kritik och resultatet kommer förmodligen se helt annorlunda ut.

Det är knappt i idéstadiet, och det kommer (med största sannorlikhet) se helt annorlunda ut mot vad TnC visade (möjligtvis utom själva rubriken i topbar).

Annars tyckte jag det såg väldigt användarvänligt ut som det var. Verkade enkelt att förstå sig på, och såg snyggt ut.

7 år på fuska.nu

27/04 -12 11:11 Ackinna

Ackinna

685 XP 31 inlägg

FIQ skrev:
Detdär råkade vara något Knewt visade mig som förslag på hur systemet skulle kunna se ut, jag gav kritik och resultatet kommer förmodligen se helt annorlunda ut.

Det är knappt i idéstadiet, och det kommer (med största sannorlikhet) se helt annorlunda ut mot vad TnC visade (möjligtvis utom själva rubriken i topbar).


Jag tyckte det också såg snyggt och funktionellt ut.

Forsa skrev:
Här kan du lägga in idéer för att undvika nya trådar för en tid framöver.

Idén har varit uppe förut och fått positiv respons. Ingen aning om varför det inte går att följa trådar idag.


Ursäkta, men... den tonen du använder tycker jag inte om. Ursäkta, visst det är en fördel och bra om man kan hålla till i samma tråd.

Men nu var det så att jag missade tråden och jag såg den inte! Sånt händer!

27/04 -12 11:30 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Du får ursäkta om det lät grinigt eller så. Det var bara menat som en hänvisning till kommande eventuella idéer. :)

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

27/04 -12 11:33 Ackinna

Ackinna

685 XP 31 inlägg

Forsa: För övrigt förstår, jag inte riktigt ditt upplägg med den tillsägelse du gav mig i början av denna tråd.

Tråden ligger i "förbättringar" (samma kategori, som den tråden som du vill rätta mig till)

Om varje ärende ska läggas i en och samma tråd, som den du föreslog, då gör forumet ingen nytta. Bara för att du samlar ärenden i en tråd betyder det inte att det blir lättare för medlemmar att hitta förslaget. Snarare tvärt om... en medlem måste snabb läsa igenom varenda inlägg i tråden... då är det alltså mycket som kanske är ointressant för dig som medlem.

Då är det smidigare att ha en tråd för respektive ärende där titeln på tråden visar direkt var förslaget avser för något. I det här fallet Notifikationen....

Jag har läst lite andra inlägg som du har skrivit och jag måste påtala, bara för att du är forummoderator så ger dig inte rätten att vara hur vass i tungan som helst mot medlemmar.

Tillagt: (våra sista poster gick om varandra)

Forsa skrev:
Du får ursäkta om det lät grinigt eller så. Det var bara menat som en hänvisning till kommande eventuella idéer. :)


Alltså... du skrev faktiskt...

Forsa skrev:
Här kan du lägga in idéer för att undvika nya trådar för en tid framöver.

Idén har varit uppe förut och fått positiv respons. Ingen aning om varför det inte går att följa trådar idag.


"Här kan du lägga in idéer för att undvika nya trådar för en tid framöver" vilket betyder att du menar ( alltså i skrift det kan ju hända att du menade annat men du skrev det fel) att jag borde skriva förslaget i det du skrev..  och till svar på följande så läs det förra inlägget som svar...

27/04 -12 11:51 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Vi har planer på att strukturera om hela det här forumet. Att vi ska samla allt i samma tråd är egentligen inte "min" idé. Av samma anledning har vi exempelvis "Klagomålstråden".

Nu får du ursäkta mig. Jag besvarar din tråd och ger den positiv respons, bara att jag hänvisar dig till precis samma saker som vi hänvisar alla andra till. Du tar det då som om jag är otrevlig och klagar på dig. Visst, alla kan ta saker fel så jag rättar mig själv och ber om ursäkt ifall du tog det kverulantiskt. Du följer upp detta med att gå på mig för hur vi lägger upp det i forumet?

Som forummoderator är det mitt ansvar att korrigera och hänvisa medlemmar i forumet. Skriver du en tråd tar jag självklart inte bort denna om den inte bryter några regler - men jag kan ändå hänvisa dig någonstans för kommande ärenden? Av precis samma anledning redigerade jag in ditt andra inlägg i ditt första nu, då vi länge sagt och haft det som praxis att inte skriva två inlägg i följd.

Vill du vidarediskutera det här med mig får du ta det via meddelande. Anser du inte att vår diskussion leder någonvart (eller kanske att du helt enkelt ser mig som totalt inkompetent, haha ;) )  så kan du ta det vidare till GoldenMew. Han kommer i så fall att prata med mig.

Tråden återgår nu till sitt ursprungliga ämne.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

27/04 -12 16:57 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Hej.
Eftersom alla verkar vara inställda på att det där gränssnittet såg användarvänligt och brut kan jag väl bara påpeka vad jag sa till Knewt som jag inte riktigt gillade med det när han visade mig det.

Jo, problemet jag såg var att jag inte gillade att det skulle finnas 7 seperata sidor för notifikationer som man då skulle behöva klicka sig runt till för att se (se bild med länkar). Min tanke var att det skulle samlas mer enhetligt, och gärna att man såg dem direkt i topbar, och beskrev hur jag tyckte det kunde se ut. Knewt drog då en rak parallell mot det jag sagt och hur sidan Facebook visar det, men sa också att han tyckte det sättet lät bättre.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar