Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Kom med idéer för Fuska.nu!

Svara
14/04 -12 21:36 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Då Fuska.nu börjar se ut som en riktigt "up to date"-sida vill vi nu börja satsa mer på att få den så bra anpassad som möjligt efter önskemål från er medlemmar. Därför skapar vi nu denna tråd där vi välkomnar alla era galnaste önskemål i en strävan mot en hemsida som lämpar våra medlemmar på bästa möjliga sätt!

Alla idéer är välkomna, oavsett hur för stunden orealistiska de verkar. Men skriv inte bara "Vi vill ha v4!! v6 suger!!" för dessa önskemål kommer icke att hjälpa er speciellt långt.

Hittills har v6 givit oss följande uppdateringar:
• Ny design
• Omstrukturerat forum
• Nya spelsidor (fuskkategorier osv)
• Utvalda recensioner *
• Nya benämningar på administrationen (Fuskledare > Spelansvarig osv)

Vi fyller i om jag glömt något.

* Utvalda recensioner är inte presenterade ännu, men som ni nog sett har spelsidorna fått en ny rubrik i infoboxen där det står "utvald recension". De allra bäst skrivna recensionerna kommer att publiceras här för att höja recensionernas mening. Alla spel kommer dock inte ha en utvald recension.

Förslagen vi anser vettiga kommer att diskuteras av oss inom administrationen. Kommer vi fram till att de är funktionella, möjliga att föra in och positiva för Fuska.nus utveckling kan det hända att ni får skåda dessa i framtiden.

Skriv på.



http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

14/04 -12 21:40 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Om en recension blir utvald, kan inte medlemmen få en liten XP-bonus då? Dels är det logiskt att en mer kvalitativ recension får extra XP, dels sporrar det troligtvis fram bättre recensioner.

7 år på fuska.nu

14/04 -12 21:46 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Jag tycker att man ska kunna se vem trådskaparen är i "Nyast" och "Hetast" listan. Mer kommer jag inte på för tillfället.

.

14/04 -12 21:51 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Apower skrev:
Om en recension blir utvald, kan inte medlemmen få en liten XP-bonus då? Dels är det logiskt att en mer kvalitativ recension får extra XP, dels sporrar det troligtvis fram bättre recensioner.


För det första: En recension bedöms vid skedet som den publiceras på hemsidan. En riktigt bra skriven recension, som håller sig inom alla de måtten som en "utvald recension" behöver, belönas där med det maximala antalet XP (20 XP). Det är VÄLDIGT sällan en recension får 20 XP (jag själv har nog aldrig givit det) så detta är väl nog anser jag.

För det andra kan en utvald recension plockas bort från platsen lika väl som den placeras där. Ska vi då "dra av" XP?

Jag ser hellre att fler recensioner på samma spel kan utmärka sig med en stjärna bredvid sig eller något liknande i listan, medan den allra bästa hamnar som utvald. De som sedan utmärker sig att skriva många bra recensioner jag kanske publiceras någon annanstans på sidan för att få lite uppmärksamhet som riktigt bra skribenter där istället.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

14/04 -12 22:15 Emmett

Emmett

75 XP 60 inlägg

Jag slank nog mest in hit för att titeln var troll.

Beträffande idéer, är jag väldigt säker på att detta redan tagits upp, och vare sig det räknas som en idé eller bara en förbättring vet jag inte - men jag kan nämna att det tog två timmar att uppdatera mina spel och system, och det har inget med en dålig uppkoppling att göra. Det vore skönt med ett förbättrat sätt att lägga i sin spelsamling på, även om det är något simpelt som att kunna välja fler spel samtidigt. Jag har inte testat om det fungerar att hålla in CTRL men jag skulle inte gissa på det (jag kan givetvis ha fel, men då är det bara att peka ut).

Annars istället för en stor lista med text, kanske det skulle underlätta om man enklare kunde urskilja de olika spelen i själva listan, så att man kan sålla ut de man inte har och lättare hitta de man faktiskt äger. Eller om man i listan kunde söka efter en specifik genre av spel för att som sagt lättare hitta de man letar efter - eller söka efter något annat som kan urskilja dem, vad vet jag. Det är inte alltid enkelt att bara söka på bokstaven, och även när man letar kan man förbise något.

Nu är det inte så viktigt med att lägga in vilka spel man äger, men jag har stört mig på det under några år. Även om mina förslag kan låta spejsade är det mina förslag, nonetheless.

Live your life with a smile, my friend
I came from nothing, here I am.

14/04 -12 22:22 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Forsa skrev:
För det första: En recension bedöms vid skedet som den publiceras på hemsidan. En riktigt bra skriven recension, som håller sig inom alla de måtten som en "utvald recension" behöver, belönas där med det maximala antalet XP (20 XP). Det är VÄLDIGT sällan en recension får 20 XP (jag själv har nog aldrig givit det) så detta är väl nog anser jag.

Jag tänkte mig inte så mycket XP, typ 5, eller någonting liknande. Som delas ut per automatik till medlemmen var recension blivit utvald. En lite present bara.

Forsa skrev:

För det andra kan en utvald recension plockas bort från platsen lika väl som den placeras där. Ska vi då "dra av" XP?

Nej, varför det? Om någon tar OS guld, och någon annan tar det nästa OS, ska man då be denne skicka tillbaka medaljen? Dålig jämförelse, detta är inte OS - jag vet, men det jag vill får fram är att bedriften (eller vad man ska kalla det) inte blir ogjord bara för att någon annan också lyckas med den och att därför belöningen också bör kvarstå.


Jag ser hellre att fler recensioner på samma spel kan utmärka sig med en stjärna bredvid sig eller något liknande i listan, medan den allra bästa hamnar som utvald. De som sedan utmärker sig att skriva många bra recensioner jag kanske publiceras någon annanstans på sidan för att få lite uppmärksamhet som riktigt bra skribenter där istället.

Ska jag tolka detta som ett externt förslag ifrån din sida? För det känns inte som att det behöver utesluta mitt på något sätt.


Men, det var ju som vi alla förstår endast ett förslag. Tråkigt att du inte tyckte det verkade lika intressant som jag.

7 år på fuska.nu

14/04 -12 22:28 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Emmett: Noterat. Och jag håller helt med dig.

Apower: Hm, mitt inlägg lät mycket mer aggressivt än jag menade när jag skrev det. Aja.

Alltså, alla idéer är välkomna men jag förklarade bara varför vi inte lagt in det du gav som förslag. Jag har själv spånat i det förut.

Och självklart var mitt endast ett externt förslag... än så länge. ;)

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

14/04 -12 22:50 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Att man kan se vad dom senaste komentarerna är och inte bara dom nyaste trådarna.

14/04 -12 22:57 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

LegoLasse skrev:
Att man kan se vad dom senaste komentarerna är och inte bara dom nyaste trådarna.



Detta lades in till sidan under en mycket kort period (någon timme), men tog alldeles för mycket på servern av någon anledning. Det bör dock gå att lösa och det är noterat.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

14/04 -12 22:59 Emmett

Emmett

75 XP 60 inlägg

LegoLasse skrev:
Att man kan se vad dom senaste komentarerna är och inte bara dom nyaste trådarna.




Det gör man väl däremot i forumet relativt enkelt. Dessutom skulle jag anta att det blir lite väl mycket med en till ruta gällande vad som är "nyast", speciellt då det skrivs nya kommentarer ganska ofta. Det uppdaterar väldigt mycket och jag vet inte hur det skulle hanteras.

Live your life with a smile, my friend
I came from nothing, here I am.

15/04 -12 00:52 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Well, detta är väl inte så mycket med "stora" förändringar, mer bara småjusteringar på det gamla.

Design
* Fixa till designen för popups ex gästbok
* Fixa design till listor ex medlemstoppar och medlemmar i klubbar

Forumet
* "Thank"-knapp eller +1/-1-funktion
* Låst bör läggas in i trådens titel automatiskt (kan ha missat om detta lagts in, sry isf)

Spel
* (miss?) står inte antalet koder.

Klubbar
* Lösenordskydda forum
* ("bugg") kunna redigera inlägg i klubbar

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

15/04 -12 00:55 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Blogg
Det skulle vara väldigt roligt att ha tillgång till en blogg på sidan. Förslaget har jag tagit upp förut och många tycker att det vore en bra idé.

Galleri
Ett galleri med bilder skulle vara trevligt.

HTML koder till presentationen
Det skulle vara nice ifall man kunde lägga upp bilder youtube klipp backgrund osv.. till sin press med hjälp av html koder.

Byt XP till poäng
XP fyller nu som tidigare noll funktion. Byt det till poäng och gör så att man kan starta en klubb för en viss summa antal poäng. Skulle bara vara kul med någon slags kreativ funktion till XP.

Wii U PS4 XBone PC

15/04 -12 01:11 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

DarknessSky skrev:
* (miss?) står inte antalet koder.

Det kommer bara finnas ett Koder-fusk till varje spel framöver. Det borde du faktiskt veta? :<

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

15/04 -12 01:19 Goten_ssj3

Goten_ssj3 Forummoderator Spelansvarig

29410 XP 8142 inlägg

Förhandsgranska foruminlägg
Eftersom man kan förhandsgranska sin presentation så tycker jag att man borde kunna förhandsgranska foruminlägg också. Skulle tro att det kan vara användbart för en del medlemmar här.

Ett exempel hur det kan se ut:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Spoilers
En liten uppdatering borde vara bra med spoilers, istället att man har spoilers i svart borde det vara "knapp" som man klickar på visas innehållet i spoilern. Det fungerar bra om man vill ha bilder eller smileys i den.

Watch Symphogear

15/04 -12 10:41 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Jag tycker att skins borde komma tillbaka, som jag skrev tidigare. Mer kommer jag inte på för tillfället.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

15/04 -12 11:01 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

DarknessSky skrev:
Forumet
* "Thank"-knapp eller +1/-1-funktion

Jag tror att det kan leda till konflikter och dålig stämning, genom att populärare medlemmar får många fler "+1" oavsett de förtjänar det eller ej, medan nya och mer kontroversiella får avsevärt färre oavsett de förtjänar det eller ej och att det då kan leda till utanförskap och svårt för nya medlemmar att slå sig in ordentligt.
Kort sagt tror jag att det kan främja en negativ hierarki på sajten.
Observera att detta endast är ett tänkbart scenario. Jag säger inte att det måste bli så.

Det fungerar förövrigt på Youtube eftersom det är så otroligt många medlemmar och man knappt tjänar 0.001%. Här känner man varandra mycket, mycket bättre.

EDIT: Är det bara jag, eller blir ens text något mindre storleksmässigt i hela inlägget om man har ett citat med i inlägget än om man inte har det? Kolla skillnaden på texten i det här inlägget och texten i inlägg utan citatboxar.

7 år på fuska.nu


Svara

Denna tråd är låst och man kan inte längre skriva inlägg i tråden.

Hoppa till forum

Trådar