Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



För många Pokemon-spel till DS????

Svara
20/03 -12 21:41 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Är det bara jag eller finns det för många??? Jag har räknat o kommit upp till 21 stycken. Tror mig inte? Kolla nedanför...

Diamond
Pearl
Platinum
Heartgold
Soulsilver
Black
White
Black 2
White 2
Nobunagas Ambition
Ranger
Ranger: Guardian Signs
Ranger: Shadows of Almia
Battle & Get! Typing
MD Blue Rescue Team
MD Explorers of Time
MD Explorers of Darkness
MD Explorers of Sky
Trozei/Link
Dash
TCG: How to Play

Vad tycker ni?



[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

20/03 -12 21:46 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Att Pokémon är kul.

7 år på fuska.nu

20/03 -12 22:02 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Apower skrev:
Att Pokémon är kul.

ja men..TILL DS?
Gameboy skare va

20/03 -12 22:36 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

mygeneration skrev:
Apower skrev:
Att Pokémon är kul.

ja men..TILL DS?
Gameboy skare va


Har ingenting emot teknisk utveckling, så håller inte med. Även om jag uppskattar GBA spelen.

7 år på fuska.nu

21/03 -12 06:19 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Det enda jag inte gillar är alla dessa sido-spel. Det ska vara spel med riktig region, såsom D/P/Pl, HG/SS och B/W. Spel som Pokémon: Ranger och Pokémon: Dash tycker jag själv är helt värdelösa. Men, det har släppts en hel del bra Pokémonspel just till DS, och vi inväntar B/W 2. :)

Annars har jag inga problem med att det produceras många av en typ till samma konsol.

21/03 -12 11:25 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Du har inte tänkt på att DS är gammal? Den har trots allt 7 år på nacken. 2005-2012 Mars 11.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

21/03 -12 15:36 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Aa jo det har jag också tänkt på. Jag tycker att Nintendo borde ha tänkt på lite annat. Några fler Zelda spel skulle inte sitta fel. Det har vart rätt tort med Zelda spel till både Wii och DS.

Men jag antar att den tiden är förbi nu så det blir nog inte så. :/

What can i say i´m a bad man.

21/03 -12 16:18 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

ShinyLucario skrev:
Du har inte tänkt på att DS är gammal? Den har trots allt 7 år på nacken. 2005-2012 Mars 11.


jag det vet jag, men 21 spel är fortfarande lite för mycket enligt mig. har för övrigt inget emot pokemonspelen men jag tycker det börjar bli lite för mycket bara.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

21/03 -12 17:24 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

the_Link96 skrev:
Aa jo det har jag också tänkt på. Jag tycker att Nintendo borde ha tänkt på lite annat. Några fler Zelda spel skulle inte sitta fel. Det har vart rätt tort med Zelda spel till både Wii och DS.

Men jag antar att den tiden är förbi nu så det blir nog inte så. :/

Tycker det är bra att det inte är en clusterfuck av Zelda spelen. Man har något att längta till och man blir inte missnöjd. Alla Zelda spelen är så genomtänkta och fysikerna är strålande. Det är anledningen till att serien är så framgångsrik. Jag bryr mig inte hur lång tid det tar för Nintendo att göra ett Zelda spel för det är alltid värt väntan.

DarkMasters skrev:
ShinyLucario skrev:
Du har inte tänkt på att DS är gammal? Den har trots allt 7 år på nacken. 2005-2012 Mars 11.


jag det vet jag, men 21 spel är fortfarande lite för mycket enligt mig. har för övrigt inget emot pokemonspelen men jag tycker det börjar bli lite för mycket bara.


3DS:n får sina spel så småningom, med tanke på att alla inte har en 3DS än så gör Nintendo helt rätt, fula knep men de funkar när de tjänar pengar på det.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

21/03 -12 17:48 ingen

ingen

1623 XP 172 inlägg

Vem bryr sig vilket system det är till? Huvudsaken är att spelen är bra.

The one, the only, the superlative (only good stuff), the master, the n00b, the C.Q.B:er, the sneaky bastard, the mayonnaise muncher, The artist...

21/03 -12 17:49 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

ingen skrev:
Vem bryr sig vilket system det är till? Huvudsaken är att spelen är bra.

Fan! du har rätt!

21/03 -12 18:16 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Nobunagas Ambition? Gör Pokemon en cameo i de spelen eller gör de en cameo i Pokemon? Eller är det en crossover?

ingen skrev:
Vem bryr sig vilket system det är till? Huvudsaken är att spelen är bra.


Det är inte bra att Nintendo har helt gett upp hoppet på 3DS och släpper Black/white 2 på en gammal handhållen.

21/03 -12 19:45 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Nobunagas Ambition? Gör Pokemon en cameo i de spelen eller gör de en cameo i Pokemon? Eller är det en crossover?


Ja, det är en crossover :)

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=DriXVThNDtk

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

21/03 -12 19:49 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

ShinyLucario skrev:
3DS:n får sina spel så småningom, med tanke på att alla inte har en 3DS än så gör Nintendo helt rätt, fula knep men de funkar när de tjänar pengar på det.


Det jag tänkte på mest var alla onödiga spinoffs. De kunde ju ha lagt ner mer tid på ett spinoff-spel så det hade kommit upp i samma standard som t.ex. Pokemon Snap till N64, men de måste tydligen göra 15 spinoffs eller nåt istället... -.-

Missförstå mig inte, de huvudsakliga spelen där man går runt i en region och fångar och tränar sina pokemon är fortfarande bra. Jag tycker bara det är onödigt med alla spinoffs.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

21/03 -12 20:21 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

DarkMasters skrev:



Aw snap. Men om pokemon skulle ha en crossover med ett spel om feudala japan skulle jag föredragit Sengoku Basara. Rapidash med avgasrör skulle vart tufft.

Eller Sengoku Rance. Strunta i det jag sa om SB, alla spel borde ha en crossover med Rance.

22/03 -12 18:43 ingen

ingen

1623 XP 172 inlägg

[quote=ingen]Vem bryr sig vilket system det är till? Huvudsaken är att spelen är bra.[/quote]

Det är inte bra att Nintendo har helt gett upp hoppet på 3DS och släpper Black/white 2 på en gammal handhållen.[/quote]

Det är dock korrekt, men det är inte deras fel att ingen (jaja, hahaha) gillar 3DS

The one, the only, the superlative (only good stuff), the master, the n00b, the C.Q.B:er, the sneaky bastard, the mayonnaise muncher, The artist...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar