Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Lärare som behandlar elever olika pga kön.

19/03 -12 14:43 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Idag när vi hade dans på idrotten så har vi hyrt in en speciell danslärare från kulturbyron vi skulle komma på egna rörelser några stod stilla några dansade oseriöst och resten snackade jag dansade oseriöst så hon satte mig i förådet efter som jag hade fjantat runt efter ett tag var helften av alla killar där för att vi hade snackat eller tramsat runt och de som inte gjorde någon ting fick vara kvar. Jag kollade när tjejerna dansade det var exakt samma hos de några dansade oseriöst de flesta stod stilla och några snackade men de behövde tydligen inte sitta i något föråd! sen fick vi vara med igen då skulle vi stå på rad och dansa då sprang massa tjejer runt och de fick snacka hur mycket som helst och då gjorde vi det också hon sa inte till då som hon gjorde i början då fick våran riktiga gympalärare säga till. Det är inte så att jag bryr mig om dans på gympa lektionerna tvärt om jag skiter i de men när hon ska hålla på och särbehandla folk så där blir jag hur arg som helst. Det är väl inte bra för någon av oss om hon behandlar tjejerna som om de är oskyldiga och alla killar som satan själv har uppfostrat de. Hon berättade att hon hade en dansgrupp för 8-åringar undrar hur killarna har det där. Har ni några liknande historier skriv här isf spelar ingen roll vem som blev särbehandlad pga hur de såg ut eller kön!


skrev allt utan punkt så jag slängde in så många jag orkade:)



Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

19/03 -12 16:49 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Jo, jag minns att mina lärare (främst männen) brukade ge tjejerna förtur. Man märkte väldigt lätt att de direkt gick till tjejernas sida om det blev en diskussion/bråk. Jag råkade en gång slänga ur mig att läraren var peddo som var på jakt pga att en tjej klart och tydligt började men jag fick straffet istället.

Fyfan till värdesättning säger jag.

What can i say i´m a bad man.

19/03 -12 17:40 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

en gång kom jag o en kompis för sent 5 minuter. läraren (för övrigt min mentor) blev förbannad o hotade med kvarsittning. vi hade försovit oss. när 45 minuter av lektionen hade gått kom en tjej försent för att hon hade försovit sig (precis som oss). samma lärare sa: "det gör inget. ingen är perfekt." jag o min kompis fick kvarsittning o tjejen hände ingenting med.

fyfan asså...

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

19/03 -12 17:56 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

en gng komm ja till skoln  oc vi skule ha mattprov jag var jettänärnvös men skrev bar poeng när vi fick tillbaks proet so fik ja o en shej samma poeng menn hon fick mvg o jag bara vg så ja sa till lärarn varför fick elisabätt mer en mej och då svarade min lrrrrre (en ful tjock gubbe förresten >:( att han inte brydde sej om vad jag tykte sedan såg jag hur hann tittade på elisabtts rumpa jg jik til rektån o klagae menn hon blev arj o sa att jag skulle bbli relesherad omm deta hende igenn så jag vågadde innte jöra något mer o gick hem o grät o min mama o papp bryde sej inte om mej

19/03 -12 18:04 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Är det något nytt att den svenska skolan är till för att gynna kvinnan? Är det något nytt att pojkar måste slita och jobba för att få bra betyg i gympa medan tjejer bara behöver komma till lektionen? Är det något nytt att tjejer aldrig behöver visa sina språkkunskaper muntligt utan bara kan glida igenom och få högre betyg. En tröst är i alla fall att det blir bättre i gymnasiet....även om det är fyllt med tjejkurser som DISA

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

19/03 -12 18:48 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Får mig alltid att tänka på ett citat som en av våra lärare använde sig av i sitt klassrum på högstadiet:

"I skolan får tjejerna bättre betyg än killarna. Detta jämnar ut sig genom att killarna får högre lön än tjejerna i arbetslivet."

~ Kigsz ~

2002-2012

19/03 -12 20:09 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Kigsz skrev:



welp. Har han kvar jobbet?

20/03 -12 16:39 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

Håller med, vita män är så nertryckta i samhället

"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

20/03 -12 17:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Hade en lärare i fyran som alltid behandlade tjejerna bättre än killarna. Blev det bråk mellan killarna och tjejerna så var det precis alltid vi killar som fick all skit. Spelar ingen roll om tjejerna hade slagit oss eller mobbat någon. Det var vi som startade hela tiden enligt läraren. De flesta fall, så var det inte vi killar som startade, då tjejerna mycket väl visste att vi fick all skit oavsett vad som hände. Räckte med att någon kille var inblandad så drog läraren alla över en kant.

20/03 -12 18:03 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

ToonLink skrev:
så drog läraren alla över en kant.

Vilken kant drog han er över? Precisera dig!

Have I ever told you the definition of insanity?

20/03 -12 18:07 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Kigsz skrev:



welp. Har han kvar jobbet?

Så vitt jag vet, ja.

~ Kigsz ~

2002-2012

20/03 -12 20:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Danne_00 skrev:
ToonLink skrev:
så drog läraren alla över en kant.

Vilken kant drog han er över? Precisera dig!

Var det en kille som jävlades mycket så fick alla ut för det. Vi fick ofta höra att vi alla killar alltid var så dumma mot tjejerna. Det fanns killar som inte ens hade så mycket som petat på tjejerna som ändå fick skit för att några var dumma mot tjejerna. Det är ju fel.

25/04 -12 21:44 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

Tjejer blir och kommer alltid att bli behandlade bättre i skolan för vi killar har helt annan uppfattning på oss av samhället, men helt klart värt det när jag får mycket bättre betalt i arbetslivet. Hah.

01/05 -12 22:38 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Housecat skrev:
Tjejer blir och kommer alltid att bli behandlade bättre i skolan för vi killar har helt annan uppfattning på oss av samhället, men helt klart värt det när jag får mycket bättre betalt i arbetslivet. Hah.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

"Death is the beginning of immortality.."

02/07 -12 07:44 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen rie204

Det ni säger är sant faktiskt... Typ som den här årskursen (innan sommarlovet) så gjorde jag nästan ingenting på gympan och jag fick VG i slutbetyg, en annan kille hade kämpat som fan hela året men han fick bara G >.>
Stör mig på såna lärare.

02/07 -12 21:12 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Har och kommer alltid varit så. Lärarna tror att de är så coola när de har makt över någon...

Killarna måste jobba för att få betyg. Säkerligen bland annat därför killarna får högre löner.

(:=           
):=
|:=


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar