Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Xbox 360, PS3 eller Wii

Svara
11/03 -12 12:43 nobbie9_cool

nobbie9_cool

176 XP 18 inlägg

Personligen tycker jag Xbox 360 är bäst men vad tycker ni?



Leave a message after tone.

PIP!

11/03 -12 13:14 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Wii såklart! ;)

11/03 -12 13:22 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

PS3.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

11/03 -12 13:35 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

1a. Wii, dock gillar jag inte motion-spelen
2a. Ps3
3a. Xbox 360

11/03 -12 13:38 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Nintendoguy skrev:
Wii såklart! ;)


+1

11/03 -12 15:10 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Wii.

Får man fråga varför PC inte är med?

What can i say i´m a bad man.

11/03 -12 15:11 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Ännu en sådan här tråd! Ingen idé då alla vet att PS3 är den överlägsna konsolen.

Coucou

11/03 -12 16:32 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

ingen skillnad på ps3 pch xbox och om ni säger att ps3 har blueray så är ändå grafiken bättre på xbox wii ska vi inte snacka om jävla fjant sak mario och pokemon

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

11/03 -12 16:51 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Xbox = bäst imo
PS3 = Haxx
Wii = Varför finns du ens kvar?

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

11/03 -12 17:38 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

God Tier:
PC

High Tier:
PS3

Low Tier:
360
Wii

PS3 har
360 har inga exklusiva spel.
Wii är småbarnsleksaker.

11/03 -12 17:53 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Jag tycker ingen konsol är bättre än den andra direkt - utan det beror helt på vilka spel, då vissa finns endast till Wii, PS3 och Xbox 360, ett exempel är ju:
TLoZ: Wii
Alan Wake/Fable: Xbox 360
God of War: PS3

Så, jag föredrar dem alla! :)

11/03 -12 18:27 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

jag vet inte helt, men definivt inte xbox. ps3 är bättre än xbox på alla sätt. punkt slut.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

11/03 -12 18:42 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Egentligen står den här generationens konsolkrig mellan Xbox och PS3. Wii är bara en gimmickkonsol som inte kan mäta sig med de andra över huvud taget. Spel som Zelda är ganska nice, men hallå, det är 2012 var är onlinestödet? När kan jag spela online med mina kompisar? Nej fy fan.

Sedan så föredrar jag Xbox framför PS3. Protestera den som vill, men jag ser ingen större skillnad i grafik mellan de två förutom vissa specialfall till PS3 där grafik prioriteras så mycket att resten av spelet suger. I tredjepartstitlarna som kommer till de båda konsolerna (CoD, AC, etc) ser jag ingen skillnad egentligen.

Online så kan jag inte säga alltför mycket. Som inbiten Xboxare är det klart att jag tycker om chat och allt därtill till xbox bättre än det är på PS3, men vad jag klart kan säga är att folket man möter och spelar med på Xbox oftast är mycket mer rutinerade spelare än de man möter på PSN. Har t.ex. en K/D på runt 3.0 på MW3 på PS3 och runt 1,6 på 360. Det känns också som att man oftare spelar mot riktiga lag, klaner etc, på Xbox.

Något som talar för PS3 är väl gratis online. Förstår inte varför 360 inte har det, men det är väl kanske en av anledningarna till att man möter färre noobs på 360.


Vad gäller de exklusiva titlarna så har jag ingen jättekoll på exakt vad som släpps till vad. I stort sett så är det för min del ett val mellan Halo, Mass Effect och Gears Of War/God Of War och Uncharted. Finns väl en del titlar jag inte har så stor koll på, till exempel LBP till PS3 och valet mellan Forza/GT, men i det stora hela så blir det ett självklart val (360) på den här punkten.


Tilläggas kan att jag avskyr kontrollern till PS3. Jag gillade bananen de annonserade (2005 E3 kanske?) inför releasen, men att de återvann den kantiga dosan från PS2 var en besvikelse. Att Trigger-knapparna dessutom är riktigt jobbiga att använda (små, dålig form, fingrarna får inte grepp) gör inte saken bättre.


Sen råder det inget tvivel om att Nintendo dominerar som bärbart, även om jag avskyr friend codes och internetsäkerhet. Jag är lite besviken på att de valde att satsa på ännu en gimmick (3D) i deras nyaste konsol, och hade gärna sett en konsol med bättre prestanda istället. Gillar inte heller hur de ständigt försämrar Pokémon-serien, som egentligen är det bästa bärbara spelet, sumpa 3D-effekterna och ge mig ett bättre gameplay.

Have I ever told you the definition of insanity?

11/03 -12 19:40 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Nej, men mer seriöst så föredrar jag PS3 av några anledningar.

1. Gratis online. Jag ser ingen som helst anledning att ta betalt för onlinet. De måste få in tillräckligt med pengar på konsoler/spel för att inte behöva ta betalt för det. Eftersom online är en stor del av konsolen så känns det som att man bara köper en del av upplevelsen när man köper konsolen. Gratis online = självklarhet i mina ögon.

2. Skönare kontroller. Inte mycket att säga här, smaken är som baken. Jag har spelat PS sedan det första, så jag har vant mig vid dessa. Xbox kontroller tycker jag känns så stor och klumpig.

3. Överlägset bäst exklusiva spel. Wii har Super Mario, Xbox har Halo. Sedan ser jag inte mycket som kan konkurrera med PS3s spel.

Demon's Souls
God of War III/HD Collection
Gran Turismo 5
InFamous 1/2
Ico & Shadow of the Colossus HD Collection
Jak and Daxter HD Collection
Killzone 2/3
LittleBigPlanet 1/2
Motorstorm 1/Pacific Rift/Apocalypse
Ratchet & Clank
Resistance 1/2/3
Twisted Metal
Uncharted 1/2/3
Wipeout HD

och kommande The Last of Us

Det jag vill ha sagt med den listan är att var och en av de spelen är bättre än alla exklusiva titlar till Xbox/Wii (förutom de jag nämnde förut).

4. Sedan har jag spelat Playstation sedan PSone, så det handlar väl förutom ovanstående punkter lite om en vana också.

Coucou

11/03 -12 19:56 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Fix_d skrev:
1. Gratis online. Jag ser ingen som helst anledning att ta betalt för onlinet. De måste få in tillräckligt med pengar på konsoler/spel för att inte behöva ta betalt för det. Eftersom online är en stor del av konsolen så känns det som att man bara köper en del av upplevelsen när man köper konsolen. Gratis online = självklarhet i mina ögon.

Håller med dig fullständigt, där har PS3 ett +. Dock är ju Xbox 360 billigare av den anledningen MEN det blir ändå dyrare i längden.

Fix_d skrev:
2. Skönare kontroller. Inte mycket att säga här, smaken är som baken. Jag har spelat PS sedan det första, så jag har vant mig vid dessa. Xbox kontroller tycker jag känns så stor och klumpig.

Jag gillar faktiskt den stora och klumpiga kontrollen. När jag har en PlayStation-kontroll känns det som om jag ska tappa den. Men med Xbox-kontrollen har jag ett fast grepp runt den. Sedan tycker jag att spakarna sitter för långt ner på PS3

Fix_d skrev:
3. Överlägset bäst exklusiva spel. Wii har Super Mario, Xbox har Halo. Sedan ser jag inte mycket som kan konkurrera med PS3s spel.

Jag har faktiskt ingen koll på det, dock vet jag att Xbox brukar få spel före, ett exempel är GTA: TBoGT som om jag inte minns helt fel kom till Xbox 1-2 månader innan det kom till PS3

Fix_d skrev:
4. Sedan har jag spelat Playstation sedan PSone, så det handlar väl förutom ovanstående punkter lite om en vana också.


Man skulle kunna tro att jag skulle köpa PS3 då jag har PlayStation och PlayStation 2. Har även "vanlig" Xbox. Jag valde att köpa Xbox 360 av mina svar ovan.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

11/03 -12 20:24 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

DarknessSky skrev:
Xbox = bäst imo
PS3 = Haxx
Wii = Varför finns du ens kvar?

Haxx?

Sen förstår jag mig inte på folk som säger att PS-kontrollen har dåliga bumpers eller vad ni nu vill kalla dem. Hur håller ni i kontrollen egentligen? Har ni kontrollen hållande med fyra fingrar över alla bumpers?
Sen att den är för tunn/lätt att hålla i förstår jag mig inte heller på, det är väl det bästa enligt mig.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar