Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Uppgradera Datorn Tips

29/02 -12 15:19 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Hej funderade på att byta ut lite komponenter i min dator.
Det som sitter i min dator nu är följande:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Inte dator högtalarna då ;) och har en 1TB hårddisk + en ssd som inte ger särskilt mkt med det där moderkortet.
Lust att byta moderkort iaf, men tänkte om de kanske är lika bra att byta cpu då också? tittat lite på amd. Jag vill iaf hör vad de kunniga tkr.



>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

29/02 -12 20:23 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Enligt vad jag har hört är AMD inte bra. Om du ska ha en ny processor bör du satsa på en Intel i7:a.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

01/03 -12 10:54 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Mer tips tack ;) har ju btw en i7:a dock en äldre och så sitter det på ett dåligt moderkort meden sockel som inte är så vanlig.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

03/03 -12 21:35 Noxman

Noxman

2678 XP 164 inlägg

Det enda du behöver byta är Grafikkortet om du inte är nöjd.. Systemet är starkt även 1 - 2 år till. Klocka bara CPU'n till lite över 3GHz så klarar du dig ett bra tag.

Bulldozer är inget att satsa på nu. Kommer en ny generation snart, så vänta med att se hur bra den är.

Men som sagt tidigare.. Ditt system kommer hålla ett tag till, så byt grafikkortet, det är den ända som kanske skulle bytas ut om du inte är nöjd.

Vänta tills Nvidias Kepler (104GK) och kolla pris, för då kommer nog AMD sänka priserna på 7950/70.

Ditt moderkort är riktigt nice.. Så varför byta?

FX8350 @ 4.4GHz || 16GB 1600MHz Corsair
ASUS CROSSHAIR V FORMULA-Z || R9 280X
FD Newton R2 800W || Corsair H80

04/03 -12 10:43 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Noxman skrev:
Det enda du behöver byta är Grafikkortet om du inte är nöjd.. Systemet är starkt även 1 - 2 år till. Klocka bara CPU'n till lite över 3GHz så klarar du dig ett bra tag.

Bulldozer är inget att satsa på nu. Kommer en ny generation snart, så vänta med att se hur bra den är.

Men som sagt tidigare.. Ditt system kommer hålla ett tag till, så byt grafikkortet, det är den ända som kanske skulle bytas ut om du inte är nöjd.

Vänta tills Nvidias Kepler (104GK) och kolla pris, för då kommer nog AMD sänka priserna på 7950/70.

Ditt moderkort är riktigt nice.. Så varför byta?


Tack för svar ;) men mitt moderkort stödjer inte ssd eller jag menar har en snabb sata ingång eller vad de heter? letade lite och fick svar på google att den inte hade det, men det går fort ändå :) Och än en gång väldigt tacksam för ditt svar.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

04/03 -12 16:53 Noxman

Noxman

2678 XP 164 inlägg

Sata 600 skulle inte göra systemet så mycket snabbare. Jag vet inte vilken SSD du har, för alla använder inte Sata 600 gränssnittet så du skulle kanske inte se någon skillnad alls om du bytte Moderkort.

Tror det finns ett test på Tomshardware.com där dom testade Sata 300 och 600.. Kommer dock inte ihåg resultaten, men har för mig det inte var så mycket snabbare med 600.

MEN OM du skulle vilja byta delar så släpper Intel deras nya CPUer (Ivy Bidge) inom ett halvår. Så jag rekommenderar att vänta ca 6 månader om du vill byta allt.

Men som jag sa på inlägget innan.. Byt GPU när nya generationer kommer, där kommer du märka störst skillnad. :)

FX8350 @ 4.4GHz || 16GB 1600MHz Corsair
ASUS CROSSHAIR V FORMULA-Z || R9 280X
FD Newton R2 800W || Corsair H80

04/03 -12 18:21 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Noxman skrev:
Sata 600 skulle inte göra systemet så mycket snabbare. Jag vet inte vilken SSD du har, för alla använder inte Sata 600 gränssnittet så du skulle kanske inte se någon skillnad alls om du bytte Moderkort.

Tror det finns ett test på Tomshardware.com där dom testade Sata 300 och 600.. Kommer dock inte ihåg resultaten, men har för mig det inte var så mycket snabbare med 600.

MEN OM du skulle vilja byta delar så släpper Intel deras nya CPUer (Ivy Bidge) inom ett halvår. Så jag rekommenderar att vänta ca 6 månader om du vill byta allt.

Men som jag sa på inlägget innan.. Byt GPU när nya generationer kommer, där kommer du märka störst skillnad. :)



Okej ;D litar på dig, du låter påläst. Kan en del själv men är inget proffs. Jag är dock ett freak på att ha bra prylar inom teknik. Dammsög och körde med kompressorn i datorn. Tänkte att han skulle få lite ompyssling iaf.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

05/03 -12 00:25 Noxman

Noxman

2678 XP 164 inlägg

Låter vettigt med lite "ompyssling". ;)
Jag är också en Teknik freak.. Dock har jag inte ekonomi till det. Så jag vet känslan man får när man vill köpa saker.. Itchy fingers. hah. :D

FX8350 @ 4.4GHz || 16GB 1600MHz Corsair
ASUS CROSSHAIR V FORMULA-Z || R9 280X
FD Newton R2 800W || Corsair H80

06/03 -12 22:33 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Med tanke på att jag fortfarande kör med en gammal s775-rigg så skulle jag nog inte säga att du behöver uppgradera den biten. Beroende på vad du kör för spel är väl grafikkortet det enda som kanske bör bytas ut, precis som Noxman säger.

Tonight's the night.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar