Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Melodifestivalen 2012

04/02 -12 17:52 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Squirtle skrev:
Förstår inte att det finns sånna som fortfarande gillar det här -.-
Sällan det är något bra med, fast man kan ju liksom inte se i framtiden. Hoppas att ni som kollar kommer tycka att det är bra :)

Om man inte tyckte om det skulle man väl inte titta? Alla har vi ett val.

Daxter_SSJ4 skrev:
Apower skrev:


Shit, mang. Bor du i Rinkeby eller Södertälje? Alla svenskar som lyssnade på mainstream radio 2009 kommer ihåg hur otroligt mycket den spelades. Jag slår vad om att alla i tråden vet vilka DBA är.

Hehe, nej, fyfan. :)
Ja men då kommer vi ju tillbaka till det jag sade UNGDOMAR. Det är UNGDOMAR som lyssnar på mainstream radio, UNGDOMAR som hänger på den här sajten och det är INTE representativt för Sveriges befolkning.

7 år på fuska.nu

04/02 -12 20:06 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Apower skrev:



Mainstream behöver inte vara Skrillex eller Lil Wayne.

Mainstream är i princip allt som spelas på radion. Nästan alla vuxna jag träffat brukar lyssna på Rix FM, Mix Megapol, Bandit, Rockklassiker, Vinyl eller P1-5.

Om en låt spelas åtminstonde 1 gång/dag på någon av dessa radiostationer så är de defenitivt mainstream.

Losing You spelades åtminstonde 50 gånger/dag 2009.

Melodifestivalen bärjade precis btw. Feels good man.

Längtar till eurovision, hoppas att Sakis representerar grekland igen.

04/02 -12 20:17 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Nej jag har inget bättre för mig, så jag tänker betygsätta alla. :)

Sean Banan - Sean Den Förste Banan = 3/10
Abalone Dots - På Väg = 4/10
The Moniker - I Want To Be Chris Isaak
(This Is Just the Beginning) = 4/10
Afro-Dite - The Boy Can Dance = 4/10
Dead By April - Mystery = 8/10
Marie Serneholt - Salt and Pepper = 5/10
Thorsten Flinck &
Revolutionsorkestern - Jag Reser Mig Igen = 6/10
Loreen - Euphoria = 5/10

Coucou

04/02 -12 20:37 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Åh herregud. Har det alltid varit såhär dåligt?

Hoppas verligen inte att sverige kommer behöva representeras av Sean Banan eller MISTERIII, MISSERIII, MISTERIII, MISSERIII.

Ingen låt kommer över 3,5. DAGS ATT POSTA EUROVISION DREAM TEAM.

Sverige: pg.lost
Norge: Burzum
Island: Sigur Ros
Irland: Richard James eller My Bloody Valentine
Storbrittanien: Kyte, Burial eller Radiohead
Frankrike: Alcest
Holland: Stillhet
Tyskland: Alec Empire
Schweiz: Evpatoria Report (nära nog)
Spanien:
Grekland:

Är för pleb för att kunna nämna bra artister från de andra länderna.

04/02 -12 21:07 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Dead By April vidare. Då finns det än hopp.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

04/02 -12 23:20 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Åh herregud. Har det alltid varit såhär dåligt?

Hoppas verligen inte att sverige kommer behöva representeras av Sean Banan eller MISTERIII, MISSERIII, MISTERIII, MISSERIII.

Ingen låt kommer över 3,5. DAGS ATT POSTA EUROVISION DREAM TEAM.

Sverige: pg.lost
Norge: Burzum
Island: Sigur Ros
Irland: Richard James eller My Bloody Valentine
Storbrittanien: Kyte, Burial eller Radiohead
Frankrike: Alcest
Holland: Stillhet
Tyskland: Alec Empire
Schweiz: Evpatoria Report (nära nog)
Spanien:
Grekland:

Är för pleb för att kunna nämna bra artister från de andra länderna.

Den här deltävling var lite tam, även om den på förhand verkade grym.
F.ö var det inget fel på DBA, även om de knappast briljerade men Herr Trångsint verkar vara inne på sitt.

Det enda jag har att säga är att jag är i chocktillstånd över Loreens finalplats. Hon var pissdålig, hade sämre låt än förra året osv, osv. Hade hellre låtit Bananen gå vidare, han var i alla fall lite rolig.

7 år på fuska.nu

05/02 -12 13:33 amelia

amelia

8042 XP 93 inlägg

Såg det bara för Dead by April. Och de gjorde mig itne besvikna, inte deras bästa men jag var lite rädd att de skulle hoppa över growl för att "normalt" folk verkar tycka det är så hemskt för öronen. Glad att de gick vidare. :3

HURRA FÖR VÄXTHUSEFFEKTEN! GASA PÅ ORDENTLIGT I
SOMMAR!!!!!!!!

05/02 -12 15:13 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Apower skrev:



1: Generisk uppbyggnad och ackordföljnad.
2: Gnällig sångare.
3: lol deras hår.
4: Text om saker som får 12åringar att bli känslosamma.
5: loldans.
6: Repetitiv på ett dåligt sätt.
7: Fortsätter på p.1. Helt inoriginell oh devierar inte från deras tidigare låter. Spelar bara säkert utan att experimentera.

Och på grund av att jag inte tycker om låten så blir jag kallad trångsynt av en bigot som lyssnar på musik inriktad för 12åringar?

Fortsätt plebba, pleb.

05/02 -12 16:26 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Apower skrev:



1: Generisk uppbyggnad och ackordföljnad.
2: Gnällig sångare.
3: lol deras hår.
4: Text om saker som får 12åringar att bli känslosamma.
5: loldans.
6: Repetitiv på ett dåligt sätt.
7: Fortsätter på p.1. Helt inoriginell oh devierar inte från deras tidigare låter. Spelar bara säkert utan att experimentera.

Och på grund av att jag inte tycker om låten så blir jag kallad trångsynt av en bigot som lyssnar på musik inriktad för 12åringar?

Fortsätt plebba, pleb.

1. Jaha?
2. Det är ju liksom deras grej. En som låter "gullig" och en som growlar. Det är kontrasten de vill åt.
3. Lol, skulle de vara vattenkammade eller? Har du sett hårdrocksfrisyrer? Lol.
4. Förstår inte hur du drar parallellen med tolvåringar. Förstår inte argumentet överhuvudtaget.
5. Vilken dans?
6. Helt okej.
7. Men de vill inte experimentera här? Har du förstått att de vill göra en låt helt okej, medryckande låt som speglar deras stil så bra som möjligt? Deras målsättning har aldrig varit att ställa upp med tango med Snoddas på sång. De vill bara nå ut med sin stil med så många som möjligt.
Jag har inte sagt att låten är något mästerverk, jag har sagt att den är helt okej. Helt okej var just var den var.

En bigot? Menar du bigott? Och om du tror tolvåringar lyssnar på detta är du otroligt insnöad. Tolvåringar FÖRKASTAR det här för David Guetta och Avicii. Om man som tolvåring lyssnar på det här anses man var udda, ibland störd. Snälla, du kanske vill höra Mozarts Sjunde Symfoni men fan heller i festivalen. Skona mig. Förövrigt har du ingen aning om vilken musik jag lyssnar på så sluta spekulera, tomte.

Vad är pleb?

7 år på fuska.nu

05/02 -12 17:47 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Fyfan. Så jävla förutsägbart alltihop. Skitmusik dessutom. Om ett år är ALLA dom där "låtarna" ju bortglömda. Oroande att folk tar det där på allvar, och "hejar" på låtar osv.

*

05/02 -12 18:03 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Apower skrev:



1: Vet inte om du helt enkelt inte förstår, du inte bryr dig eller inser att du inte kan kontra.

2: Gullig? Det är inte deras grej heller, många andra gör det. Kontrast=/=Kvalitet.

3: Snyggt jobbat medd forkortningarna. Sedan finns det inga fastsatta "hårdrocksfrisyrer". De som tror att rock är en livsstil är efterblivna och det spelar ändå ingen roll eftersom DBA är mer pop än rock. Growlare och rockinstrument gör inte att det magiskt blir rock.

4: Förstår inte hur du kan missta den otroligt simpla, generiska och mediokra lyriken som är skriven i huvudsak för att unga utan större erfarenhet av musik ska tycka om.

5: Den när de försöker skalla sig själva i skrevet.

6: Se punkt ett.

7: Shit, mang. Snyggt jobb med att missa poängen. Brukar du lyssna på Skrillex och Linkin Park också?

Du sa att det inte var något fel med låten och jag nämnde några saker som var fel.

Du lämnar inte ditt rum så ofta va? Det märks.
Snygga ogrundade antagelser förresten brah.

Jojomen, att du lyssnar på pissig rock vet jag. Antagligen tror du att du är bättre än alla andra fåren som lyssnar på vad som är populärt eftersom du lyssnar på det som var  populärt för 30 år sedan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Plebej

05/02 -12 18:08 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Eric_ skrev:
Fyfan. Så jävla förutsägbart alltihop. Skitmusik dessutom. Om ett år är ALLA dom där "låtarna" ju bortglömda. Oroande att folk tar det där på allvar, och "hejar" på låtar osv.

Hur kan du säga så? Om det är så förutsägbart, berätta för mig asap exakt vilka som kommer vara i final? Ge mig en lista på 10 bidrag, nu så ska vi se om det stämmer.
Och vadå "skitmusik" och "bortglömda"? Kollade statistik. Eric Saade - Popular har nästan 15 MILJONER visningar på Youtube. Låten är förövrigt den 23:e mest spelade låten på Spotify för hela 2011. Loreen - My Heart Is Refusing Me återfinns med en 75:e plats.
Flera av låtarna återfinns dessutom på de stora svenska radiokanalernas veckolistor över mest spelade låtar.
Folk "hejar" på låtar som de tycker om. Ännu ett bevis på att låtarna håller klass.

Till sist lite statistik på mest sedda tv-programmet 2011. Det säger en hel del av festivalens popularitet. Det är ingen som tvingat dessa människor att kolla. Drygt en tredjedel av Sveriges befolkning tittade. Hade programmet varit så dåligt - hade folk verkligen tittat då? Eller är det någon lag på att man måste se som jag inte känner till?
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/det-har...

Daxter_SSJ4 skrev:
Apower skrev:



1: Vet inte om du helt enkelt inte förstår, du inte bryr dig eller inser att du inte kan kontra.

2: Gullig? Det är inte deras grej heller, många andra gör det. Kontrast=/=Kvalitet.

3: Snyggt jobbat medd forkortningarna. Sedan finns det inga fastsatta "hårdrocksfrisyrer". De som tror att rock är en livsstil är efterblivna och det spelar ändå ingen roll eftersom DBA är mer pop än rock. Growlare och rockinstrument gör inte att det magiskt blir rock.

4: Förstår inte hur du kan missta den otroligt simpla, generiska och mediokra lyriken som är skriven i huvudsak för att unga utan större erfarenhet av musik ska tycka om.

5: Den när de försöker skalla sig själva i skrevet.

6: Se punkt ett.

7: Shit, mang. Snyggt jobb med att missa poängen. Brukar du lyssna på Skrillex och Linkin Park också?

Du sa att det inte var något fel med låten och jag nämnde några saker som var fel.

Du lämnar inte ditt rum så ofta va? Det märks.
Snygga ogrundade antagelser förresten brah.

Jojomen, att du lyssnar på pissig rock vet jag. Antagligen tror du att du är bättre än alla andra fåren som lyssnar på vad som är populärt eftersom du lyssnar på det som var  populärt för 30 år sedan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Plebej

1. Förstod faktiskt inte.
2. Äh, de gör det tydligen tillräckligt bra för att gå till final. Men det kanske var smurfarna som röstade? Jag vet inte.
3. Pop är bara ett samlingsnamn för populär musik. Om exempelvis AC/DC toppade alla listor idag och var det enda som spelades i folk iPods skulle det också vara pop, men det är väl fortfarande rock för det? Jag kan hålla med om att DBA kör pop-rock, det är ju deras grej men jag har inget problem med det.
Jag håller f.ö med om att det inte är en livsstil och förstår inte varifrån du fått det. Får ofta höra "men du ser ju inte ut som en rockare".
4. Jag dömer inte låten efter texten. Sällan intresserar texter mig på samma sätt som melodin. Undantag där är väl Tobias Sammets texter.
5. Kallas headbang tror jag och är väl rätt vanligt att hårdrocksband gör, om jag inte är helt ute och cyklar.
6. Nu har jag sett den! Jättefin!
7. Mangas? (:
Nej, Skrillex är det äckligaste jag vet. Linkin Park är helt ok, gillar ett fåtal av deras låtar.
Om du nu är så jävla intresserad av min musik så bjuder jag på min favoritlåt, här och nu:
http://www.youtube.com/watch?v=SNuwOYQPr-s
Kan bjuda på en annan jag gillar, störtskön låt:
http://www.youtube.com/watch?v=-y3CMlvrkN0&a...
Vill tillägga (så inte frisyrexperten blir missnöjd) att sångaren klippt sig och numer ser ut såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=quH_vUCdy2o&a...

Jomen du missar poängen - du tycker det är fel. Tydligen inte svenska folket! (:

Jo, jag lämnar väldigt ofta mitt rum. Jag har rätt långt till skolan (tar runt 40 min med tuben) eftersom jag går i friskola, och mina kompisar är spridda runt hela Stockholm så jag reser ofta. Dessutom är jag topp 10 i Sverige vad gäller slägga så det blir en hel del resande med friidrotten, både till träningen på andra sidan Stockholm samt tävlingar.

Till sist, är jag stolt över att lyssna på musik influerad av vad som var populärt för 30 år sedan.

Gå hem och lyssna på Eminem nu och känn djupet i hans magnifika texter om droger och sex.

Jaha plebej. :DD
Jag tänker inte diskutera huruvida jag har det gott ställt eller ej, både för att det är ovärdigt och för att det är omöjligt, eftersom folk vill visa att de har mer pengar än de egentligen har nu för tiden och vad man har för bil, hus eller mobil inte längre visar hur mycket pengar man egentligen har. En ledtråd får du: jag har aldrig blivit nekad någonting jag behövt.

7 år på fuska.nu

05/02 -12 20:57 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Apower skrev:



1: Vet inte om du helt enkelt inte förstår, du inte bryr dig eller inser att du inte kan kontra.

2: Gullig? Det är inte deras grej heller, många andra gör det. Kontrast=/=Kvalitet.

3: Snyggt jobbat medd forkortningarna. Sedan finns det inga fastsatta "hårdrocksfrisyrer". De som tror att rock är en livsstil är efterblivna och det spelar ändå ingen roll eftersom DBA är mer pop än rock. Growlare och rockinstrument gör inte att det magiskt blir rock.

4: Förstår inte hur du kan missta den otroligt simpla, generiska och mediokra lyriken som är skriven i huvudsak för att unga utan större erfarenhet av musik ska tycka om.

5: Den när de försöker skalla sig själva i skrevet.

6: Se punkt ett.

7: Shit, mang. Snyggt jobb med att missa poängen. Brukar du lyssna på Skrillex och Linkin Park också?

Du sa att det inte var något fel med låten och jag nämnde några saker som var fel.

Du lämnar inte ditt rum så ofta va? Det märks.
Snygga ogrundade antagelser förresten brah.

Jojomen, att du lyssnar på pissig rock vet jag. Antagligen tror du att du är bättre än alla andra fåren som lyssnar på vad som är populärt eftersom du lyssnar på det som var  populärt för 30 år sedan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Plebej




Jag menade inte att det är förutsägbart vilka som vinner, mer hela programmet liksom.

Förresten, bara för att många tittar måste det inte vara bra.

Jag tycker det är skittrist, och kass musik bara. Enligt mig är det kanske det sämsta programmet i svensk TV just nu, och varje år.
Om du gillar det så är det upp till dig, alla får självklart tycka vad de vill.


EDIT: Dessutom är ju texterna i princip ALLTID vedervärdiga, som någon annan påpekade. T.ex. "In The Club" från förra året. Ett jäkla SKÄMT ju. Dessutom skriver artisterna oftast inte låtarna själva.

*

05/02 -12 21:01 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Eric_ skrev:

Jag menade inte att det är förutsägbart vilka som vinner, mer hela programmet liksom.

Förresten, bara för att många tittar måste det inte vara bra.

Jag tycker det är skittrist, och kass musik bara. Enligt mig är det kanske det sämsta programmet i svensk TV just nu, och varje år.
Om du gillar det så är det upp till dig, alla får självklart tycka vad de vill.


Återigen, tror du 3.6 miljoner tittar på ett program som är dåligt?

Jag tror du helt enkelt bestämt dig för att programmet är skit, istället för att ge det en ärlig chans.

7 år på fuska.nu

05/02 -12 21:04 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Apower skrev:
Eric_ skrev:
Daxter_SSJ4 skrev:
Apower skrev:



1: Vet inte om du helt enkelt inte förstår, du inte bryr dig eller inser att du inte kan kontra.

2: Gullig? Det är inte deras grej heller, många andra gör det. Kontrast=/=Kvalitet.

3: Snyggt jobbat medd forkortningarna. Sedan finns det inga fastsatta "hårdrocksfrisyrer". De som tror att rock är en livsstil är efterblivna och det spelar ändå ingen roll eftersom DBA är mer pop än rock. Growlare och rockinstrument gör inte att det magiskt blir rock.

4: Förstår inte hur du kan missta den otroligt simpla, generiska och mediokra lyriken som är skriven i huvudsak för att unga utan större erfarenhet av musik ska tycka om.

5: Den när de försöker skalla sig själva i skrevet.

6: Se punkt ett.

7: Shit, mang. Snyggt jobb med att missa poängen. Brukar du lyssna på Skrillex och Linkin Park också?

Du sa att det inte var något fel med låten och jag nämnde några saker som var fel.

Du lämnar inte ditt rum så ofta va? Det märks.
Snygga ogrundade antagelser förresten brah.

Jojomen, att du lyssnar på pissig rock vet jag. Antagligen tror du att du är bättre än alla andra fåren som lyssnar på vad som är populärt eftersom du lyssnar på det som var  populärt för 30 år sedan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Plebej




Jag menade inte att det är förutsägbart vilka som vinner, mer hela programmet liksom.

Förresten, bara för att många tittar måste det inte vara bra.

Jag tycker det är skittrist, och kass musik bara. Enligt mig är det kanske det sämsta programmet i svensk TV just nu, och varje år.
Om du gillar det så är det upp till dig, alla får självklart tycka vad de vill.


Återigen, tror du 3.6 miljoner tittar på ett program som är dåligt?



Återigen, 3,6 millioner kan gilla det, men jag kan fortfarande ogilla det?

*


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar