Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Mappar för Caesar 4

11/12 -11 13:31 Ackinna

Ackinna

685 XP 31 inlägg

Korsning alla!!


Jag behöver lite hjälp. Vart placerar man mappfilerna (de so man laddar ner), alltså kartorna, spelbanorna. För att det ska fungera??? Jag får inte de kartor som jag laddar ner att fungera. samtliga paket utav kartan har fler än en fil i sig... så det blir väl kanske 3 filer. Men vart ska dessa filer läggas in för att jag ska kunna spela banan? Snabb hjälp uppskattas

11/12 -11 14:04 Ackinna

Ackinna

685 XP 31 inlägg

Det är ganska irriterande när man inte kommer underfull med hur man får mapparna att fungera.. Jag lyckades får så att "staden" alltså namnet på mappen kom upp på kartan. Men resten av informationen kom inte uppså att man kunde starta mappen i spelet. Det måste vara så att man måste lägga in de olika filerna på olika platser i system-mapparna

11/12 -11 14:23 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Kan du länka till vilken map det är du har laddat ner?

I alla fall så testade jag att ladda ner en mapp och det fungerade alldeles utmärkt för mig.

  • 1. Packa upp filen du får (om det är en .rar fil dvs.)
    2. Till denna banan så fanns det två .DDS filer, en .csn fil och ett XML-dokument.
    3. Jag tog alla de filerna och kopierade in de i Dator/Lokal Disc/Program Files/Sierra/Caesar IV/Data/Scenarios
    4. Sedan när jag startade spelet så var det bara att spela.

Så borde det fungera om du inte har en mer komplicerad bana med fler filer. Så om inte detta fungerar så får du gärna länka till var du laddade ner din bana så ska jag se om jag kan få det att fungera.

Coucou

11/12 -11 17:20 Ackinna

Ackinna

685 XP 31 inlägg

Jag ska prova... om det fortfarande krånglar så länkar jag till filen jag har laddat ner.

12/12 -11 11:13 Ackinna

Ackinna

685 XP 31 inlägg

tackar... det fungerade nu. det var ALLA filer som behövdes i samma mapp. Då var de det jag gjorde fel på första gången... tackar tackar....


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar