Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pågående diskussion, PANELEN: Hääääng meeed! :D

Svara
07/12 -11 17:04 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

I dagens panel ska vi ta upp bland annat åsikter och hur vi anser dem framförs samt Wii, dess spelutbud och varför vi gillar eller ogillar den.

Argumenten baseras i första hand på utdrag från en annan tråd:

Daxter_SSJ4 skrev:

Allvarligt talat så är Wii väldigt nogaems.

Japp.

Oh.. Wait..
Wii_Recomendations skrev:

Super Mario Galaxy
Super Mario Galaxy 2
Klonoa
Sonic Colours
Kirby's Epic Yarn
New Super Mario Bros Wii
Super Paper Mario
Wario Land Shake
Donkey Kong Country Returns
A Boy and his Blob
Rabbids Go Home
Epic Mickey
De Blob
Goldeneye
Red Steel 2
Metroid Prime Trilogy/Corruption
Call of Duty: World At War
Call of Duty: Modern Warfare Reflex
Call of Duty: Black Ops
The Conduit
Madworld
No More Heroes
No More Heroes Desperate Struggles
Monster Hunter Tri
Metroid Other M
Legend of Zelda: Twilight Princess
Okami
Bully
Zack and Wiki
Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
Little King's Story
Fire Emblem: Radiant Dawn
Arc Rise Fantasia
Muramasa The Demon Blade
Tales of Graces (Import)
Phantom Brave
Shiren The Wanderer
Sakura Wars
Rune Factory Frontier
Opoona
Tales of Symphonia: Dawn of the New World
Sin and Punishment
House of the Dead Return
House of the Dead Overkill
Dead Space Extraction
Resident Evil Umbrella Chronicles
Resident Evil Darkside Chronicles
Silent Hill Shattered Memories
Resident Evil 4
Cursed Mountain
Project Zero 4/Fatal Frame 4
Smash Bros Brawl
Tatsunoko vs Capcom
Guilty Gear XX
Samurai Shodown Anthology
Punchout Wii
DBZ budokai tenkaichi 2-3
Mario Kart Wii
Excite Truck
Excite Bot
Need for Speed Nitro
Hawks 2
Sky Crawlers
Grand Slam Tennis
Tiger Woods PGA Tour 10/11
FIFA 10
Pro Evo 2010
Wii Sports Resort
Wii Party
Boom Blox Bash Party
Wii Party
Wii Play
Guitar Heroes World Tour/Warriors of Rock
Raving Rabbids Party
WarioWare: Smooth Moves
Battalion Wars 2
Dawn of Discovery
Trauma Team Series
Another Code R
Mercury Meltdown Revolution
Endless Ocean 2
Swords & Soldiers
Lost Winds
LostWinds 2: Winter of the Melodias
World of Goo
And Yet It Moves
Cave Story
Nyxquest
Strong Bad's Cool Game for Attractive People
Bit Trip Games
Bomberman Blast
And Yet It Moves
Fluidity
Artstyle Games
Contra Rebirth
Jett Rocket
Megaman Games
Sonic: Episode 1
Toki Tori
Crystal Chronicles: MLAAK
Crystal Chronicles: MLADL
Xenoblade Chronicles
The Last Story
Pikmin 3
Legend of Zelda: Skyward Sword
Project Zero 2/Fatal Frame Crimson Butterfly Remake
Dragon Quest X
The Conduit 2
The Grinder
Rune Factory
Rune Factory Oceans
Tales of Graces
Inazuma Eleven Strikers
Kirby Star

-& Virtual Console titles.



Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

07/12 -11 18:40 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Jag kan länka till alla världens PC-spel, men det hade inte ändrat något, hade det? Bara patetiskt att bifoga en lista där 90% är asiatiska skitspel. Det visar inget annat än att du själv en en äcklig fanboy.

Nintendo har marknadens överlägset sämsta online-tjänst, vilket är en stor nackdel hos NDS-varianterna. Wii, å andra sidan, har så många andra nackdelar att det får online-tjänsten att verka högklassig. Den tyvärr största nackdelen är precis densamma som får folk att köpa konsolen - Wii-remoten. Det finns ett fåtal spel som drar nytta utav teknologin (Läs; Wii Sports), men i resten av fallen blir det en stor nackdel som förstör hela spelglädjen, t.o.m i klassiska oförstörbara spelserier som Zelda och Mario.

Shooters till Wii är det inte heller tal om. Black Ops till Wii suger ärligt talat mer än vad det gör till övriga konsoler.

Nej, tacka vet jag NES, SNES, N64, GC, GB, GBC, DS OSV OSV OSV OSV, men Wii är tyvärr tragiskt dåligt. Tacka Gud att Twilight Princess släpptes till Gamecube så att man kunde få avnjuta spelet till fullo.


EDIT: Virtual Console är bara till för att mjölka sådana som dig på pengar. Man kan inte leva på gamla meriter för alltid, ladda ner och njut! (:

Have I ever told you the definition of insanity?

08/12 -11 06:00 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Danne_00 skrev:
Jag kan länka till alla världens PC-spel, men det hade inte ändrat något, hade det?

Yay, vi jämnför ett system som varit ute sen -81 med ett som varit ute i 5år. Vilken snilleblixt! :D

Danne_00 skrev:
Bara patetiskt att bifoga en lista där 90% är asiatiska skitspel. Det visar inget annat än att du själv en en äcklig fanboy.

Snarare att jag har argument. Har fortfarande inget motbevis.

Jag postar bevis --> Du säger att 90% är asiatiskt skit, vilket är ett helt befängt motargument med tanke på att det inte spelar någon roll vilket land spelen kommer ifrån så länge dem är bra. Haha, låter ju bara korkat.

Danne_00 skrev:
Wii, å andra sidan, har så många andra nackdelar att det får online-tjänsten att verka högklassig. Den tyvärr största nackdelen är precis densamma som får folk att köpa konsolen - Wii-remoten. Det finns ett fåtal spel som drar nytta utav teknologin (Läs; Wii Sports), men i resten av fallen blir det en stor nackdel som förstör hela spelglädjen, t.o.m i klassiska oförstörbara spelserier som Zelda och Mario.

Fortfarande inga argument. Bara en dålig åsikt.

Danne_00 skrev:
Nej, tacka vet jag NES, SNES, N64, GC, GB, GBC, DS OSV OSV OSV OSV, men Wii är tyvärr tragiskt dåligt. Tacka Gud att Twilight Princess släpptes till Gamecube så att man kunde få avnjuta spelet till fullo.

...
Fortfarande bara åsikt.

Danne_00 skrev:
EDIT: Virtual Console är bara till för att mjölka sådana som dig på pengar. Man kan inte leva på gamla meriter för alltid, ladda ner och njut! (:

Och.. Wait for it... Fortfarande bara åsikt! :D

Kan inte säga att du håller särskilt starka argument när du bara spyr ut skitsnack och dåliga jämnförelser xD

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/12 -11 09:50 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

19Robb92 skrev:

Japp.

Oh.. Wait..
Wii_Recomendations skrev:

Lista på alla släppta wiispel.




De flesta är antingen ganska mediokra spel eller sämre versioner av multiplatspel. Wii har färre bra spel än sina konkurrenter. Och Virtual Console? Wiiware kan räknas, men 20 år gamla spel som Nintendo försöker casha in på borde inte.
Snyggt argument mot Dnä förresten.
Mina åsikter>Dina åsikter

08/12 -11 14:15 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
De flesta är antingen ganska mediokra spel eller sämre versioner av multiplatspel. Wii har färre bra spel än sina konkurrenter


Fler exclusiva spel än sina konkurrenter, men mindre spel genrellt ja. Sämre håller jag inte med om dock. Men vem har ett Wii för 3e partis spel? Jag har min endast för 1st party spelen om jag ska vara ärlig. Har typ bara 2 3:e partis spel. xP

Daxter_SSJ4 skrev:
Och Virtual Console?


Haha, vad fjantigt. Varför inte nu då? För att dem är gamla? Ppffft.

Du sa SPEL, inte nya, inte gamla. Bara spel. Därför räknas definitivt VC.

Daxter_SSJ4 skrev:
Snyggt argument mot Dnä förresten.
Mina åsikter>Dina åsikter


Du får gärna citera mig där jag säger att mina åsikter är bättre än hans. Tack på förhand:
- Robb.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/12 -11 16:14 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

19Robb92 skrev:

Fler exclusiva spel än sina konkurrenter, men mindre spel genrellt ja. Sämre håller jag inte med om dock. Men vem har ett Wii för 3e partis spel? Jag har min endast för 1st party spelen om jag ska vara ärlig. Har typ bara 2 3:e partis spel. xP


Ja. Bra tredjepartyspel är i princip nonexistenta. Wiis bibliotek av förstapartyspel är tyvärr inte tillräcklig för att jämföras med andra konsoler. Även värt att nämna är att de flesta av Wiis exklusiva spel är bara shovelware såsom Party Babies och Family Slot Car Racers.

19Robb92 skrev:

Haha, vad fjantigt. Varför inte nu då? För att dem är gamla? Ppffft.

Du sa SPEL, inte nya, inte gamla. Bara spel. Därför räknas definitivt VC.


Akta, din fanboyism syns. VC finns för att Nintendo vill kränga gammal skit på dig och leva på gamla meriter. Du är också ganska löjlig som vill räkna till gamla VC-spel, men inte jämföra Wiiet med PC.

19Robb92 skrev:

Du får gärna citera mig där jag säger att mina åsikter är bättre än hans. Tack på förhand:
- Robb.


Känns inte som om jag behöver citera då i princip allt du sa innbar det. Tydligast var det när du kallade hans åsikt för dålig. Några andra fel du gjorde var att bygga en halmdocka på första citatet och rentutav ljög på sista. Innan du går och säger att jag är ett troll eller bara hatar att ha kul så vill jag säga att jag äger ett wii sedan 2007 och har de flesta spelen värda att spela på det. Jag har även DS som jag tycker är en av de bästa handhållna någonsin. Inte 3DS dock, för i dagsläget är det också nogaems. Samma med Vita.

08/12 -11 17:39 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg


Jag postar bevis --> Du säger att 90% är asiatiskt skit, vilket är ett helt befängt motargument med tanke på att det inte spelar någon roll vilket land spelen kommer ifrån så länge dem är bra. Haha, låter ju bara korkat.

Herregud. Nu är det ju så att de inte ÄR bra, och det var hela poängen men det jag skrev. Det enda du bevisar är vad bra du är på att göra argumentationsfel.

Fortfarande inga argument. Bara en dålig åsikt.

Jag anser att fungerande hårdvara är ett ganska bra argument.

Sedan så valde du att inte kommentera Nintendos onlinetjänst. Ganska förståeligt om jag ska vara ärlig.

Och.. Wait for it... Fortfarande bara åsikt! :D

Haha, det sista jag skrev är så mycket sanning att du inte vågar tro det själv! Tråkigt att det blir jag som säger det till dig, men Nintendo mjölkar dig som en ko! Köpte du Ocarina Of Time till 3DS också? Muu på dig i så fall.


Fler exclusiva spel än sina konkurrenter, men mindre spel genrellt ja. Sämre håller jag inte med om dock. Men vem har ett Wii för 3e partis spel? Jag har min endast för 1st party spelen om jag ska vara ärlig. Har typ bara 2 3:e partis spel. xP

Varför skulle man skaffa konsolen med det sämsta tredjepartsstödet om det är just det man är ute efter? Det är som sagt bara förstapartsspelen som är bra, och det är nogames. Nu har vi gått runt ett varv, vill du börja om igen?



Håller f.ö helt med Daxter ang. VC-spelen.

Have I ever told you the definition of insanity?

08/12 -11 18:21 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Wiis bibliotek av förstapartyspel är tyvärr inte tillräcklig för att jämföras med andra konsoler. Även värt att nämna är att de flesta av Wiis exklusiva spel är bara shovelware såsom Party Babies och Family Slot Car Racers.

Wait.. What? Har du levt under en sten de senaste 5 åren?

19Robb92 skrev:

Wii_Recomendations skrev:

Super Mario Galaxy
Super Mario Galaxy 2
Klonoa
Sonic Colours
Kirby's Epic Yarn
New Super Mario Bros Wii
Super Paper Mario
Wario Land Shake
Donkey Kong Country Returns
A Boy and his Blob
Rabbids Go Home
Epic Mickey
De Blob
Red Steel 2
Metroid Prime Trilogy/Corruption
The Conduit
Madworld
No More Heroes
No More Heroes Desperate Struggles
Monster Hunter Tri
Metroid Other M
Legend of Zelda: Twilight Princess
Okami
Zack and Wiki
Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
Little King's Story
Fire Emblem: Radiant Dawn
Arc Rise Fantasia
Muramasa The Demon Blade
Tales of Graces (Import)
Phantom Brave
Shiren The Wanderer
Sakura Wars
Rune Factory Frontier
Opoona
Tales of Symphonia: Dawn of the New World
Sin and Punishment
House of the Dead Return
House of the Dead Overkill
Resident Evil Umbrella Chronicles
Resident Evil Darkside Chronicles
Silent Hill Shattered Memories
Resident Evil 4
Cursed Mountain
Project Zero 4/Fatal Frame 4
Smash Bros Brawl
Tatsunoko vs Capcom
Guilty Gear XX
Samurai Shodown Anthology
Punchout Wii
Mario Kart Wii
Excite Truck
Excite Bot
Need for Speed Nitro
Grand Slam Tennis
Wii Sports Resort
Wii Party
Boom Blox Bash Party
Wii Party
Wii Play
Raving Rabbids Party
WarioWare: Smooth Moves
Battalion Wars 2
Dawn of Discovery
Trauma Team Series
Another Code R
Mercury Meltdown Revolution
Endless Ocean 2
Lost Winds
LostWinds 2: Winter of the Melodias
World of Goo
Cave Story
Nyxquest
Strong Bad's Cool Game for Attractive People
Fluidity
Artstyle Games
Contra Rebirth
Jett Rocket
Sonic: Episode 1
Toki Tori
Crystal Chronicles: MLAAK
Crystal Chronicles: MLADL
Xenoblade Chronicles
The Last Story
Legend of Zelda: Skyward Sword
Project Zero 2/Fatal Frame Crimson Butterfly Remake
Dragon Quest X
The Conduit 2
The Grinder
Rune Factory
Rune Factory Oceans
Inazuma Eleven Strikers
Kirby Star

-& Virtual Console titles.




Nämen, oj. Inte ett enda 'Party Babies' spel. Vad händer med världen! :o

Daxter_SSJ4 skrev:
Akta, din fanboyism syns.

Haha, åh nej! Random snubbe på ett svenskt internet forum tycker jag är en fanboy! Vad ska jag ta mig till!

Daxter_SSJ4 skrev:
VC finns för att Nintendo vill kränga gammal skit på dig och leva på gamla meriter.

Eller för att folk som faktiskt gillar att spela retro spel ska kunna spela det om dem vill?

Daxter_SSJ4 skrev:
men inte jämföra Wiiet med PC.

Motivera varför? Vad fyller den jämnförelsen för funktion?

Daxter_SSJ4 skrev:
Känns inte som om jag behöver citera då i princip allt du sa innbar det.

Mhm.. Så det gick ju inte så bra. Att du säger att 'det innebar det' är ju inte mycket att gå på. Det är bara att lägga ord i munnen på mig.

Du kan alltås inte hitta citat där jag påstår att min åsikt skulle vara mer värd än hans?

Du kan till och med få ett försök till, känner mig generös idag :D

Daxter_SSJ4 skrev:
Jag har även DS som jag tycker är en av de bästa handhållna någonsin. Inte 3DS dock, för i dagsläget är det också nogaems. Samma med Vita.

Låter som om du tror att man inte kan vara en 'fanboy' bara för att man äger systemt man skulle ogilla? xD

Och varför försöker du 'försäkra dig'? Är det en liten PC fanboy där bakom skärmen kanske? ;)

Danne_00 skrev:
Herregud. Nu är det ju så att de inte ÄR bra, och det var hela poängen men det jag skrev. Det enda du bevisar är vad bra du är på att göra argumentationsfel.

Men det är fortfarande bara en åsikt. Alla de spelen är av hög kvalitee vare sig du vill det eller inte.

Jag skulel kunna göra samma sak. Alla PC spel är skit och blir helt förstörda av de där skit kontrollerna mus och tangentbord. Musen är alltid för snabb eller för seg och tangenter är långt ifrån lika precist som en joystick.

Bra argument va? Det är du i ett nötskal.

Danne_00 skrev:
Jag anser att fungerande hårdvara är ett ganska bra argument.

Vad bra att den fungerar då.

Danne_00 skrev:
Haha, det sista jag skrev är så mycket sanning att du inte vågar tro det själv! Tråkigt att det blir jag som säger det till dig, men Nintendo mjölkar dig som en ko! Köpte du Ocarina Of Time till 3DS också? Muu på dig i så fall.

Tro på vad exakt? Dina åsikter?

Haha, med tanke på hur din tankebana ser ut så är jag nog glad för det xD

Och alla mjölkar alla den här generationen. Inget fel med det enligt mig. Så länge jag har kul med spelen jag köper så är det lugnt för min del. Bara sorgligt att det finns sånna som du som verkar bli irriterade på det av någon anledning xD

Danne_00 skrev:
Varför skulle man skaffa konsolen med det sämsta tredjepartsstödet om det är just det man är ute efter?

Hahahaha, varför skulle man det? Är ju ingen som påstått något sånt heller så vet inte ens var du fick det där ifrån. Haha, känndes fett random.

Danne_00 skrev:
et är som sagt bara förstapartsspelen som är bra. Nu har vi gått runt ett varv, vill du börja om igen?

Så.. Du upprepar bara det jag sa. Bra jobbat! :D

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/12 -11 19:02 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Grattis, inget av det du skrev är värt att svara på. Sluta med argumentationsfelen, inte minst halmdockorna, snälla. Förlöjligande är ännu en tragisk försvarsmekanism som du använder gång på gång bara för att du ställs svarslös.

Du har dessutom två gånger undvikit att prata om Nintendos onlinetjänster. Jag har aldrig diskuterat med någon mer ignorant, och att du ens förväntar dig att någon ska svara på dina påhopp är skrattretande.

Sedan är du uppenbart en helhjärtad fanboy, och frågar om Daxter är PC-fanboy? Ologiskt som fan, och en extremt dålig halmdocka. En diskussion som denna är ärligt talat inte värd att upprätthålla. Svara gärna på vad du tycker om Nintendos onlinetjänster, men förvänta dig inget mer svar från min sida.

Have I ever told you the definition of insanity?

08/12 -11 19:08 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Haha, ni och era "halmdockor". Kan inte ta en argumentationsförlust, huh? Jag som hade så skoj. Var länge sen jag fick en redig konversation på den här sidan.

Och vadå undvikit att prata om Nintendos online. Jag utgick från att du inte ville snacka om den? Du verkade så inne på alla andra "problem". Lika ologisk som vanligt märker jag.

Men visst; Den är dålig. Så nu har vi pratat om den.. Eller vad är det du vill komma fram till?

Håller helt med om att den inte är värd att upprätthålla. Jag menar, det är som att diskutera med en tegelmur med er. Ni rabblar ju bara åsikter utan grund. Inte det bästa sättet att övertyga folk på, mina små vänner.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/12 -11 19:45 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Vet inte hur, men jag misslyckades med citatfuntionen. --------------------- Får vikariera.

Wait.. What? Har du levt under en sten de senaste 5 åren?
---------------------

Super Mario Galaxy = Mediokert
Super Mario Galaxy 2 = Mediokert
Klonoa = Rehash
Sonic Colours = Mediokert
Kirby's Epic Yarn = Alla gillar Kirby
New Super Mario Bros Wii = Alla gillar Mario
Super Paper Mario = Mediokert
Wario Land Shake = Mediokert. För dyrt för sin längd.
Donkey Kong Country Returns = Inga problem
A Boy and his Blob = Rehash
Rabbids Go Home = Seriöst?
Epic Mickey = Inte spelat. Inte hört något sedan E3.
De Blob = Inga problem
Red Steel 2 = Inte spelat. Hört att det ska vara bra.
Metroid Prime Trilogy/Corruption = Rehash/Sämsta MP
The Conduit = Mediokert
Madworld = Inga problem
No More Heroes = Inga problem
No More Heroes Desperate Struggles = Inga problem
Monster Hunter Tri = Bra, men behöver clas.contr.
Metroid Other M = Bajs
Legend of Zelda: Twilight Princess = Underlägsen version
Okami = Rehash
Zack and Wiki = Inga problem
Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon = Inte spelat. Verkar som weeaboopandrande. Jag gillar dock JRPGn och skall pröva.
Little King's Story = Inga problem
Fire Emblem: Radiant Dawn = Hell yeah muthafuckle
Arc Rise Fantasia = VA förstör spelet. Japtalversionenen är ok som bäst.
Muramasa The Demon Blade = Hell yeah muthafuckle
Tales of Graces (Import) = Import. Vet inte om Wii är regionsfri, men de flesta kan inte läsa månsrunor. Bättre version kommer släppas på PS3. Den kommer att ha Code Geass och Miku kostymer. Det slåt inte Wii.
Phantom Brave = Rehash.
Shiren The Wanderer = Hell yeah muthafuckle
Sakura Wars = Mediokert
Rune Factory Frontier = Rehash
Opoona = Inga problem
Tales of Symphonia: Dawn of the New World = Mediokert
Sin and Punishment = Inga problem
House of the Dead Return = Rehash
House of the Dead Overkill = Dubbla vapen! PS3versionen är dock bättre.
Resident Evil Umbrella Chronicles = Mediokert
Resident Evil Darkside Chronicles = Inte spelat.
Silent Hill Shattered Memories = Inga problem
Resident Evil 4 = Rehash
Cursed Mountain = Magisk, laserskjutande hacka.
Project Zero 4/Fatal Frame 4 = Kräver fantranslation om man inte kan japanska.
Smash Bros Brawl = Inga problem. Utom när det kommer tourneyfags.
Tatsunoko vs Capcom = Kräver classic controller
Guilty Gear XX = Rehash
Samurai Shodown Anthology = Rehash
Punchout Wii = Rehash utan titelkaraktär.
Mario Kart Wii = Helt ok. Dålig online dock.
Excite Truck = Mediokert
Excite Bot = Inte släppt i europe.
Need for Speed Nitro = Rehash
Grand Slam Tennis = Inte spelat.
Wii Sports Resort = Bajs. Köpte bara för wii motion plus.
Wii Party = Bajs
Boom Blox Bash Party = Mediokert.
Wii Party = Se ovan
Wii Play = Bajs. Köpte bara för extra wiimote.
Raving Rabbids Party = Bajs
WarioWare: Smooth Moves = Inga problem
Battalion Wars 2 = Inga problem
Dawn of Discovery = Inga problem. Anno 1404 är bättre dock.
Trauma Team Series = Menar du Trauma Center series? För så vitt jag vet finns det bara ett Trauma Team spel. Second Opinion är en rehash, annars är det inga problem.
Another Code R = Hell yeah muthafuckle
Mercury Meltdown Revolution = Inga problem, ävenersonligen skulle jag reckommendera PSP versionen.
Endless Ocean 2 = Inga problem. Borde listat ettan också.
Lost Winds = Inga problem.
LostWinds 2: Winter of the Melodias = Inte spelat.
World of Goo = Rehash, men acceptabel p.g.a. ny multiplayer.
Cave Story = Rehash. PC versionen är gratis.
Nyxquest = Inga problem.
Strong Bad's Cool Game for Attractive People = Hell yeah muthafuckle.
Fluidity = Inga problem
Artstyle Games = Inte spelat
Contra Rebirth = Av någon anledning, inte spelat. Borde spela dock. Alla gillar Contra.
Jett Rocket = Mediokert
Sonic: Episode 1 = Mediokert
Toki Tori = Rehash
Crystal Chronicles: MLAAK = Mediokert
Crystal Chronicles: MLADL = Mediokert
Xenoblade Chronicles = Hell yeah muthafuckle
The Last Story = Inga problem
Legend of Zelda: Skyward Sword = Inga problem
Project Zero 2/Fatal Frame Crimson Butterfly Remake = Rehash
Dragon Quest X = Har inte ens släppts än
The Conduit 2 = Inga problem
The Grinder = Har inte ens släppts än.
Rune Factory = Vilken?
Rune Factory Oceans = Se ovan
Inazuma Eleven Strikers = Inte ens släppt utanför Japan
Kirby Star = Alla gillar Kirby

-& Virtual Console titles.

Nöjd nu?

---------------------

Nämen, oj. Inte ett enda 'Party Babies' spel. Vad händer med världen! :o

---------------------

Haha, åh nej! Random snubbe på ett svenskt internet forum tycker jag är en fanboy! Vad ska jag ta mig till!

---------------------

Snyggt jobbat med att helt missa poängen.

---------------------

Eller för att folk som faktiskt gillar att spela retro spel ska kunna spela det dem vill?


---------------------

Tycker du att det är rätt att de ska ta betalt för de spelen? De flesta utveklar har lagt sina gamla spel som abandonware, varför ska inte Nintendo göra det? De som tjänar pengar på det är förresten inte utveklarna, utan allt går direkt ned i Nintendos ficka. Om man gillar retrospel så är det inte svårt att ladda ned en emulator på PC

---------------------

Motivera varför? Vad fyller den jämnförelsen för funktion?

---------------------

Du sa tidigare att det inte gick att jämföra Wii med PC för att PC har existerat längre. Om man inte får använda sig av PC spel som funnits innan 2006 i denna diskussion, varför ska man då få använda sig av Nintendospel som funnits innan 2006?

---------------------

Mhm.. Så det gick ju inte så bra. Att du säger att 'det innebar det' är ju inte mycket att gå på. Det är bara att lägga ord i munnen på mig.

Du kan alltås inte hitta citat där jag påstår att min åsikt skulle vara mer värd än hans?

Du kan till och med få ett försök till, känner mig generös idag :D

---------------------

Snygg halmdocka där igen. Skulle vara en fördel om du läste allt jag skrev istället för bara hälften. Du skrev återigen i denna post att Dnäs åsikt är dålig. Om du inte menar att Dina åsikter>Hans åsikter så måste du också ha dåliga åsikter.

---------------------

Låter som om du tror att man inte kan vara en 'fanboy' bara för att man äger systemt man skulle ogilla? xD

Och varför försöker du 'försäkra dig'? Är det en liten PC fanboy där bakom skärmen kanske? ;)

---------------------

Du uttrycker dig ganska dåligt här. Menar du hatare istället för fanboy? Vad dillar du om när du säger "systemet man skulle ogilla"? Jag nämnde precis att jag gillade NDS. Jag ville berätta för dig att jag faktiskt hade Wii och tyckte om Nintendo för att du med största säkerhet skulle dra "Du har inte ens spelat!"-kortet annars.

Jag tvivlar på att du vet vad fanboy innebär ifall du säger att man kan vara en PC fanboy. Jag är imponerad över din ad hominem.

Trevligt att bara få svar på hälften av det jag skriver. Antar att det du inte svarade på är 100% korrekt.

Inte min duskussion, men vill lägäga in några viktiga saker om vad du svarade på Danne_00s post.

---------------------

Jag skulel kunna göra samma sak. Alla PC spel är skit och blir helt förstörda av de där skit kontrollerna mus och tangentbord. Musen är alltid för snabb eller för seg och tangenter är långt ifrån lika precision som en joystick.

Bra argument va? Det är du i ett nötskal.

---------------------

Full retard. Jag tycker synd om dig om du inte själv kan se varför detta är så dumt.

---------------------

Vad bra att den fungerar då.

---------------------

Wat? Antagligen så menade han att Wii har hårdvara som går att jämföra med en 10 år gammal PC.

---------------------

Tro på vad exakt? Dina åsikter?

Haha, med tanke på hur din tankebana ser ut så är jag nog glad för det xD

---------------------

Och alla mjölkar alla den här generationen. Inget fel med det enligt mig. Så länge jag har kul med spelen jag köper så är det lugnt för min del. Bara sorgligt att det finns sånna som du som verkar bli irriterade på det av någon anledning xD

---------------------

KOLLA ALLIHOPA! JAG ÄLSKAR ATT BARA SLÄNGA IVÄG MINA PENGAR!

---------------------

Hahahaha, varför skulle man det? Är ju ingen som påstått något sånt heller så vet inte ens var du fick det där ifrån. Haha, känndes fett random.

---------------------

För att det finns sådana människor. Inte så svårt att förstå.

---------------------

Så du håller med om att det inte finns några tredjepartspel?

08/12 -11 21:27 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Munchkin skrev:
Har ovanstående 3 fattat att tråden inte handlar om diskussioner vika som är bäst av Nintendo, Pc eller vad fan ni nu diskuterar..

Det enda jag vet är att detta inte har med något att göra här.

Men lägg av nu. Det är typ första gången på vadå, 6 månader (?) vi haft en redig diskusion på fuska.nu. If you don't like it, ignore the thread.

Don't ruin my fun.




Daxter_SSJ4 skrev:
Vet inte hur, men jag misslyckades med citatfuntionen.

Kan hända även den bäste.

Daxter_SSJ4 skrev:
Nöjd nu?

Inte för att vara taskig.. Men nej. Det där var bara onödigt arbete. Jag vet inte vad det är med er, om ni är trötta, eller nått. Men det är som om ni glömmer era egna påståenden under konversationerna och bara hoppar och hoppar.

Det där svaret var ju till att du sa det här:
"de flesta av Wiis exklusiva spel är bara shovelware såsom Party Babies och Family Slot Car Racers."

Det var det jag motbevisade. Jag frågade inte "Nämen hörru Dexter! Vad tycker du om alla dessa spel då?". För, inget illa menat, det struntar ju jag fullständig i om jag ska vara ärlig. Jag vet ju att dem är bra vare sig du tycker det eller inte xP

Daxter_SSJ4 skrev:
Snyggt jobbat med att helt missa poängen.

Haha, men det är lite sanning i det. Jag bryr mig verkligen inte om du tycker det. Du får gärna göra det om du vill. Jag vet ju själv att jag inte är det. Spelar allt jag tycker om och kan ha lika kul på alla system om jag gillar spelet som sitter i.

Det är som att påstå att jag skulle vara homosexuell. Varför skulle det spela någon roll om du påstod det? Jag vet ju att jag inte är det.

Daxter_SSJ4 skrev:
Tycker du att det är rätt att de ska ta betalt för de spelen? De flesta utveklar har lagt sina gamla spel som abandonware, varför ska inte Nintendo göra det? De som tjänar pengar på det är förresten inte utveklarna, utan allt går direkt ned i Nintendos ficka. Om man gillar retrospel så är det inte svårt att ladda ned en emulator på PC

Jag skulle kunna tänka mig en lösning där man får fotta de spel man redan äger och få ladda ned dem gratis.

Men annars tycker jag att det är sj'lvklart rätt att dem ska ta betalt för dem. Varför skulle dem ge ut dem gratis bara för att dem är gamla?

Om jag skapade ett spel skulle jag absolut inte börja ge ut det gratis. Jag vill ju tjäna pengar på min skapelse.

Tycker du har ett väldigt ensidigt perspektiv om jag ska vara ärlig. Sen är ju emulatorer i storts sett olagliga och tror det eller ej så finsn det garanterat folk som inte vill ladda ner emulatorer pga det eller att många är dåliga och dem har dålig erfarenhet av det.

Daxter_SSJ4 skrev:
Du skrev återigen i denna post att Dnäs åsikt är dålig. Om du inte menar att Dina åsikter>Hans åsikter så måste du också ha dåliga åsikter.

Haha, där kom halmdockan igen ;D

Du påstår alltså att jag inte kan ogilla andras åsikter? Det är ju också ett helt befängt tankesätt.

Jag röstar ju på partier jag sympatiserar med i valet. Inte pariter vilkas åsikter jag OGILLAR, dvs. tycker är dåliga. Det betyder ju inte att jag tycker att jag har bättre åsikter än det partiet, bara att jag tycker att deras åsikter är dåliga.

Jag påstod aldrig att mina åsikter var bättre. Bara att jag tyckte att Dannes var skräp.

Daxter_SSJ4 skrev:
Du uttrycker dig ganska dåligt här. Menar du hatare istället för fanboy? Vad dillar du om när du säger "systemet man skulle ogilla"? Jag nämnde precis att jag gillade NDS. Jag ville berätta för dig att jag faktiskt hade Wii och tyckte om Nintendo för att du med största säkerhet skulle dra "Du har inte ens spelat!"-kortet annars.

Jag tvivlar på att du vet vad fanboy innebär ifall du säger att man kan vara en PC fanboy. Jag är imponerad över din ad hominem.

Trevligt att bara få svar på hälften av det jag skriver. Antar att det du inte svarade på är 100% korrekt.

Nej. Jag menar att du bashar Wii och sedan säger att du äger en. Det framgick som om du sa det som: "Jag har Wii så jag kan inte vara en fanboy, jag vet hur det är." - Men det funkar ju inte riktigt så.

Sen tycker jag verkligen att man kan vara en PC-fanboy. Jag skulle benämna det som att man helt enkelt är PC extremist och tycker att allt annat är skit av olika anlednignar.

Sen att jag inte tog med hela argumentet var för att mycket är onödigt i de diskusioner jag drar fram. Som sag; ni postar bara tårta på tårta och drar in saker ur kontext med sammanhanget jämnt och ständigt. Det är ett sätt för mig att få koll på läget. Ni borde pröva.

Daxter_SSJ4 skrev:
Full retard. Jag tycker synd om dig om du inte själv kan se varför detta är så dumt.

Håller med. Det är dumt och helt retarded. Kul att du också ser det.

Daxter_SSJ4 skrev:
Wat? Antagligen så menade han att Wii har hårdvara som går att jämföra med en 10 år gammal PC.

Och vad har det med något att göra? Det går ju inte att ändra på. Så det är ju helt ovesäntligt när det gäller spelen.

Daxter_SSJ4 skrev:
KOLLA ALLIHOPA! JAG ÄLSKAR ATT BARA SLÄNGA IVÄG MINA PENGAR!

Om det är något jag känner är av värde så visst. Varför inte? En annan hobby jag har är att samla på nyckelringar. Vissa skulle väl säga att det är slöseri med pengar det med. Men det är det ju inte för mig.

Samma princip gäller för mig när jag köper spel.

Daxter_SSJ4 skrev:
För att det finns sådana människor. Inte så svårt att förstå.

Frågan var mer varför han drog upp det? Det kom från ingenstans och helt ur sammanhang.

"- Varför skulle man köpa ett Wii om man gillar Sony exclusiva spel?"

Helt ur kontext. Men det finns ju faktsiskt sånna människor så då är det fritt fram att bara ta upp lite slumpmässigt sådär, eller vad är det du menar? xP

Daxter_SSJ4 skrev:
Så du håller med om att det inte finns några tredjepartspel?

Ja. Kan iofs förstå om du inte hängde med på det. Det flyger ju grejer från er fram och tillbaka - höger och vänster. Men ja, jag är fullt medveten om för och nackdelar med praktiskt taget alla system jag äger.

Jag tänker mest att så länge spel jag gillar och har roligt med kommer ut så spelar systemet ingen roll. Jag får ju vad jag vill ha. Spel.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/12 -11 22:37 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Munchkin skrev:
Har ovanstående 3 fattat att tråden inte handlar om diskussioner vika som är bäst av Nintendo, Pc eller vad fan ni nu diskuterar..

Det enda jag vet är att detta inte har med något att göra här.


Tråden har utveklats. Den har ett mål, visserligen är det inte grundmålet, men den har en mening. Finns ingen anledning att ta bort denna tråd bara för att den inte uppfyller sitt originella mål.


19Robb92 skrev:

Inte för att vara taskig.. Men nej. Det där var bara onödigt arbete. Jag vet inte vad det är med er, om ni är trötta, eller nått. Men det är som om ni glömmer era egna påståenden under konversationerna och bara hoppar och hoppar.

Det där svaret var ju till att du sa det här:
"de flesta av Wiis exklusiva spel är bara shovelware såsom Party Babies och Family Slot Car Racers."

Det var det jag motbevisade. Jag frågade inte "Nämen hörru Dexter! Vad tycker du om alla dessa spel då?". För, inget illa menat, det struntar ju jag fullständig i om jag ska vara ärlig. Jag vet ju att dem är bra vare sig du tycker det eller inte xP


Inte konstigt att ingen shovelware hittades när ni inte tog med den. Gå och kolla wikipedias sida för wiispel eller något sånt för att se vad som finns. Och en liten sak till, jag heter inte Dexter. Tog det namnet efterssom jag var 9 och tyckte om Jak & Daxter. Inget du kunde veta.

19Robb92 skrev:

Haha, men det är lite sanning i det. Jag bryr mig verkligen inte om du tycker det. Du får gärna göra det om du vill. Jag vet ju själv att jag inte är det. Spelar allt jag tycker om och kan ha lika kul på alla system om jag gillar spelet som sitter i.

Det är som att påstå att jag skulle vara homosexuell. Varför skulle det spela någon roll om du påstod det? Jag vet ju att jag inte är det.


Welp. Jag sa inte att du var en fullfledgad fanboy, bara att du hade ett drag från fanboys. Du visade det


19Robb92 skrev:
Jag skulle kunna tänka mig en lösning där man får fotta de spel man redan äger och få ladda ned dem gratis.

Men annars tycker jag att det är sj'lvklart rätt att dem ska ta betalt för dem. Varför skulle dem ge ut dem gratis bara för att dem är gamla?

Om jag skapade ett spel skulle jag absolut inte börja ge ut det gratis. Jag vill ju tjäna pengar på min skapelse.

Tycker du har ett väldigt ensidigt perspektiv om jag ska vara ärlig. Sen är ju emulatorer i storts sett olagliga och tror det eller ej så finsn det garanterat folk som inte vill ladda ner emulatorer pga det eller att många är dåliga och dem har dålig erfarenhet av det.


Självklart ska bra utveklare ha pengar för bra spel. Det jag säger är att det är dålig stil att sätta prislapp på de gamla spelen. id, Valve, 3D Realms, Eidos, Konami och många fler ger ut sina gamla spel gratis. Varför ska inte Nintendo? Det visar bara att de inte behöver arbeta längre. Det är ganska tydligt i annat också. När skapade Nintendo sin senaste IP?

Ditt uttalande om emulatorer är objektivt fel. De är inte olagliga, inte heller är roms. De är i en laglig gråzon och behandlas just nu som lagliga. Att emulatorer är dåliga stämmer inte heller. Visst kan väldigt otekniska människor ha problem med dem, men för en vanlig person så är de överlägsna spelkonsolen de är ämnade för. Så vida man har en dator som klarar av det självklart.

19Robb92 skrev:
Haha, där kom halmdockan igen ;D

Du påstår alltså att jag inte kan ogilla andras åsikter? Det är ju också ett helt befängt tankesätt.

Jag röstar ju på partier jag sympatiserar med i valet. Inte pariter vilkas åsikter jag OGILLAR, dvs. tycker är dåliga. Det betyder ju inte att jag tycker att jag har bättre åsikter än det partiet, bara att jag tycker att deras åsikter är dåliga.

Jag påstod aldrig att mina åsikter var bättre. Bara att jag tyckte att Dannes var skräp.


Din anklagelse om halmdocka gäller inte då jag inte gjort någonting som kan klassifieras som en halmdocka. Det jag gjorde var att förkorta det du sa. Inte simplifiera det på en löjlig nivå. Ifall jag skulle göra det skulle det bli något i stil med: HURR WII HAR SPEL KOLLA PÅ MIN LISTA DURR!

Det är en sak att inte tycka om något och en annan sak att bedöma dem som dåliga.

Din jämförelse fungerar inte då du säger att du ser dem som dåliga. De åsikter du håller med är inte dåliga eller hur? Altså måste de vara bättre.

Om du själv inte tycker att dina åsikter kan rankas som bättre än "dåliga" så förstår jag inte varför du står upp för dem.


19Robb92 skrev:
Nej. Jag menar att du bashar Wii och sedan säger att du äger en. Det framgick som om du sa det som: "Jag har Wii så jag kan inte vara en fanboy, jag vet hur det är." - Men det funkar ju inte riktigt så.

Sen tycker jag verkligen att man kan vara en PC-fanboy. Jag skulle benämna det som att man helt enkelt är PC extremist och tycker att allt annat är skit av olika anlednignar.

Sen att jag inte tog med hela argumentet var för att mycket är onödigt i de diskusioner jag drar fram. Som sag; ni postar bara tårta på tårta och drar in saker ur kontext med sammanhanget jämnt och ständigt. Det är ett sätt för mig att få koll på läget. Nu borde pröva.


Sheet, måste uttryckt mig otydligt isf. Jag tror dock att jag uttryckte mig tillräckligt i min andra post. Om du inte är säker på min ställning så får du säga.

En fanboy är någon som älskar ett visst företag orimligt mycket och är blind för alla dess nackdelar. De som älskar produkter hör inte in i den kategorin. Jag vet inte heller vad de skulle klassifieras som.

Får du koll på saker genom att ignorera andras argument?

19Robb92 skrev:

Håller med. Det är dumt och helt retarded. Kul att du också ser det.


Gör du det där med flit eller förstår du allvarligt talat inte vad jag menar?

19Robb92 skrev:
Och vad har det med något att göra? Det går ju inte att ändra på. Så det är ju helt ovesäntligt när det gäller spelen.


Ett argument mot Wii. Det klarar inte av saker som det borde klara av. Den har inte ens en DVD-spelare.

19Robb92 skrev:
Om det är något jag känner är av värde så visst. Varför inte? En annan hobby jag har är att samla på nyckelringar. Vissa skulle väl säga att det är slöseri med pengar det med. Men det är det ju inte för mig.

Samma princip gäller för mig när jag köper spel.


Det är slöseri, men jag bryr mig inte.
Du låter som att du är väldigt naiv och köper saker mest för att du kan. Jag personligen ser inte glädjen i att köpa samma produkt 2 gånger.

19Robb92 skrev:
Frågan var mer varför han drog upp det? Det kom från ingenstans och helt ur sammanhang.

"- Varför skulle man köpa ett Wii om man gillar Sony exclusiva spel?"

Helt ur kontext. Men det finns ju faktsiskt sånna människor så då är det fritt fram att bara ta upp lite slumpmässigt sådär, eller vad är det du menar? xP


Han säger det för att visa att det finns få som faktiskt vill ha ett Wii. Han visade att Wii har få spel om man inte vill spela Mario, Zelda eller Kirby.

19Robb92 skrev:
Ja. Kan iofs förstå om du inte hängde med på det. Det flyger ju grejer från er fram och tillbaka - höger och vänster. men ja, jag är fullt medveten om för och nackdelar med praktiskt taget alla system jag äger.

Jag tänker mest att så länge spel jag gillar och har roligt med kommer ut så spelar systemet ingen roll. Jag får ju vad jag vill ha. Spel.


Jo, det kan jag itne säga något emot. Om du tycker om det så gör du. Men för de flesta så är inte Wiis spelbibliotek speciellt attraktivt. och det gäller inte bara för de som vill ha "hardcore games for hardcore gamers such as myself" utan även för många andra.

08/12 -11 23:21 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Inte konstigt att ingen shovelware hittades när ni inte tog med den. Gå och kolla wikipedias sida för wiispel eller något sånt för att se vad som finns. Och en liten sak till, jag heter inte Dexter. Tog det namnet efterssom jag var 9 och tyckte om Jak & Daxter. Inget du kunde veta.


Och? Det du sa stämmer fortfarande inte. "De flesta" spelen är inte "Party Babies" spel. Det finns massvis med seriösa titlar.

Om du kollar det första citatet angående spelen så ser du också att det är -Rekomendationer-. Det är givet att inte showelware är med såklart.

Det där med Dexter var bara ett stavfel praktiskt taget. Har inte mycket av intresse för ditt riktiga namn.

Daxter_SSJ4 skrev:
Welp. Jag sa inte att du var en fullfledgad fanboy, bara att du hade ett drag från fanboys. Du visade det.


Det här behövde du inte svara på egentligen. Som sagt, du får tänka precis vad du vill om mig. Tecken eller 100% fanboy, spelar inte så stor roll :P

Kommer lixom fortfarande inte absorbera det.
Daxter_SSJ4 skrev:
Varför ska inte Nintendo? Det visar bara att de inte behöver arbeta längre. Det är ganska tydligt i annat också. När skapade Nintendo sin senaste IP?


För att dem är ett företag och behöver tjäna pengar. Att dem borde göra det för att andra gör det är ju bara barnsligt.
"Kalle fick en mobil jag vill också ha en mobil mamma!"

Senaste nya IPn var Xenoblade. Underligt att du kunde missa det. Annars har det för övrigt varit bl.a Excite Truck, Disaster Day of Crisis eller hela Wii-serien.

Daxter_SSJ4 skrev:
Att emulatorer är dåliga stämmer inte heller.


Håller jag inte med om. Jag har haft fullt av dåliga emulatorer innan jag hittade bra själv.

Daxter_SSJ4 skrev:
Ditt uttalande om emulatorer är objektivt fel.


Att spela något som kostar gratis utan att betala för det är stöld. Så det BÖR inte vara lagligt.

Har inte så stor koll på det dock. Så förlitar mig på att ditt 'grå zons' påstående stämmer. 

Daxter_SSJ4 skrev:
Din anklagelse om halmdocka gäller inte då jag inte gjort någonting som kan klassifieras som en halmdocka.


Var ingen anklagelse, bara ett påstående. Finner det lite humoristiskt att ni använder det ordet ständigt x)


Daxter_SSJ4 skrev:
Din jämförelse fungerar inte då du säger att du ser dem som dåliga. De åsikter du håller med är inte dåliga eller hur? Altså måste de vara bättre.


Varför måste dem vara det? Kan jag inte känna mig neutral med mina tankar men fortfarande ogilla något?

De åsikter jag håller med om är alltså BRA. Inte BÄTTRE än de andra.
Daxter_SSJ4 skrev:
Om du själv inte tycker att dina åsikter kan rankas som bättre än "dåliga" så förstår jag inte varför du står upp för dem.


Vad löjligt. Jag gillar tomat och tycker mindre om gurka. Det är inte precis som om jag skiter i att säga att jag gillar tomaten mer än gurkan för det.

Man ska stå för alla åsikte man har. Jag har gott om dem. Men jag tänker ju inte vara överdrivet godtycklig med dem och värdera allt jag säger högre än andra. Då skapar man ingen dsikusion.

Du kan se på Dannes "argumentation". Han la upp sin åsikt och stog vid den som om det vore det enda rätta. Det blev ingen diskusion av det. Man kan inte prata med folk som ställt in sig på något och vägrar ändra sig. Det är som att försöka övertyga religösa att gud inte finns.

Daxter_SSJ4 skrev:
En fanboy är någon som älskar ett visst företag orimligt mycket och är blind för alla dess nackdelar. De som älskar produkter hör inte in i den kategorin. Jag vet inte heller vad de skulle klassifieras som.


Enligt dig, kanske det. Det finns flera dussin tolkningar på vad en fanboy är och inte är.

Daxter_SSJ4 skrev:
Får du koll på saker genom att ignorera andras argument?


Ja, jag föredrar att bearbeta laktoniska svar istället för att ta upp all ovesäntlig information. Det är lättare att bara köra Ockhams Rakkniv på det och ta fram det jag vill säga.

Jag gillar inte att prata luft. Det är till ingen nytta.

Daxter_SSJ4 skrev:
Gör du det där med flit eller förstår du allvarligt talat inte vad jag menar?


Med flit. (a)

Men det är vad han säger. han beskyller kontrollerna att spelen är dåliga. Det är en subjektiv åsikt av honnom. Inte baserat på mer än han själv.

Jag skulle lika gärna kunna säga att jag tycker att alla PC spelen suger för att kontrollerna är dåliga också. Men skulle det vara sant för det? Nej.

Daxter_SSJ4 skrev:
Ett argument mot Wii. Det klarar inte av saker som det borde klara av. Den har inte ens en DVD-spelare.


Wii har en DVD spelare. *hint* alla Wii spel är på DVD skivor *hint*.

Den har bara inte möjligheten att spela DVD skivor i form av film. (Däremot kan man göra så att Wii:t gör det genom att ladda hem 'HomeBrew Channel').

Möjligheten finns där med en patch. Men Nintendo är för tröga för att göra nått.

Daxter_SSJ4 skrev:
Du låter som att du är väldigt naiv och köper saker mest för att du kan. Jag personligen ser inte glädjen i att köpa samma produkt 2 gånger.


Det gör inte jag heller. Du påstår att Super Mario 3D Land och Super Mario Galay är "samma produkt" bara för att dem har samma huvudkaraktär?

Vilket är bland de mest ignoranta saker man kan säga praktiskt taget.

På vilket sätt låter det som att jag köper för att jag kan? Jag köper för att jag vill ha kul med min hobby. Du vet ROLIGT, UNDERHÅLLNING, SKOJ.

Du framstår som att du köper spel för att dem har en viss åldersgräns eller för att du är för osäker att spela något med en gnutta färg. Jag spela för att jag tycker det är kul, jag köper spel jag tycker är roliga och jag har roligt. Inte mycket mer med det.

Daxter_SSJ4 skrev:
Han säger det för att visa att det finns få som faktiskt vill ha ett Wii.


Det har jag ju lite svårt att tro dock. Wii har haft det sämsta året i hela sitt liv (bortsett från Zelda) i år. Men ändå så såldes det flest Wiis någonsin under 'Black Friday' än det gjort något annat år.
http://content.usatoday.com/communiti...


Daxter_SSJ4 skrev:
utan även för många andra.


Det är därför man har en bra data ju. Jag skulle bli galen om jag bara hade ett Wii. Men data, Wii, DS, 3DS räcker gott.

Sen har några polare Ps3 och XB. Så man får ju spela allt ändå.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

09/12 -11 00:11 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg


Du kan se på Dannes "argumentation". Han la upp sin åsikt och stog vid den som om det vore det enda rätta. Det blev ingen diskusion av det. Man kan inte prata med folk som ställt in sig på något och vägrar ändra sig. Det är som att försöka övertyga religösa att gud inte finns.

Det enda jag hävdade utan sakliga argument bakom var att din lista på spel innehöll många dåliga spel, som du kontrade med ett EXTREMT generaliserat påstående om att ALLA spel på listan var bra. Bara en ologisk anklagelse från en lika god kålsupare.

Sedan så verkar du inte kunna se det fina i att ha en åsikt så länge man har ett argument bakom den. Hela anledningen till en diskussion är att vi inte delar samma åsikter. Det är inget argumentationsfel att säga att något är dåligt så länge du kan förklara VARFÖR det är dåligt.

Men det är vad han säger. han beskyller kontrollerna att spelen är dåliga. Det är en subjektiv åsikt av honnom. Inte baserat på mer än han själv.

Tja, hur vill du att jag skall definera att kontrollen är dålig? Att Wii är starkt underrepresenterat i seriösa tävlingssammanhang som MLG och av majoriteten av seriösa gamers kan ju signalera att spelen inte håller hög standard gällande competitive play, men jag vet inte riktigt om det är sådan fakta du är ute efter. Du kommer inte heller få ut samma exakthet ur en Wii-remote som ur en datormus eller joystick, men i grund och botten handlar det inte om det, utan vad man föredrar som person. Jag är och har alltid varit en seriös gamer, och tycker om när ett spel kräver precision och skicklighet, och Wii-remoten uppfyller tyvärr inte den standard som jag önskar. Det finns inte heller två joysticks på kontrollern, och på så sätt saknar den hårdvaran för att lyckas med shooter-spel.

Finns även massor av bra emulatorer, i alla fall till de spel som vår diskussion berör. När konsolerna ökar i prestanda är det klart att emulatorerna får problem, men jag har aldrig haft problem med emulatorer till konsoler med sämre prestanda än N64, nej.


Om någon uttrycker sin åsikt, och du inte håller med, så kan du kontra med dina egna åsikter istället för att hävda att någon har dåliga åsikter. Det är grundläggande i en diskussion, och framförallt får det dig att inte framstå som ett blockmongo.

Och btw gjorde du ett stort felcitat i

"- Varför skulle man köpa ett Wii om man gillar Sony exclusiva spel?"
. Inte nog med att jag inte sade det där, utan jag syftade på tredjepartsspel, så du gjorde en halmdocka och ett felcitat i samma veva. Där har du dålig argumentation i högsta grad.

Have I ever told you the definition of insanity?

09/12 -11 05:12 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Danne_00 skrev:
Det enda jag hävdade utan sakliga argument bakom var att din lista på spel innehöll många dåliga spel, som du kontrade med ett EXTREMT generaliserat påstående om att ALLA spel på listan var bra. Bara en ologisk anklagelse från en lika god kålsupare.


Hur kan det vara ologiskt. Du tycker spelen är dåliga, jag tycker spelen är bra. Inte mer med det. Problemet med dina påståenden är att du verkar se det du säger som fakta snarare än åsikt.

Danne_00 skrev:
Sedan så verkar du inte kunna se det fina i att ha en åsikt så länge man har ett argument bakom den.


En åsikt som inte grundas på fakta är omöjlig att argumentera emot och skapa diskusiion om. Därför ser jag inte poengen i att du ska säga exempelvis:

"Alla Wii spel är asiatiskt skit". Sen inte mer med det. Det bara är så utan anledning. Blir ingen diskussion på det sättet kära Danne.

Danne_00 skrev:
Det är inget argumentationsfel att säga att något är dåligt så länge du kan förklara VARFÖR det är dåligt.


Men det gör du ju aldrig. Du säger bara att du tycker spelen är dåliga för att kontrollerna är dålig. Vilket också bara är en åsikt. Du bygger bara upp en illusion.

En åsikt som bygger på en till åsikt.

Danne_00 skrev:
men i grund och botten handlar det inte om det, utan vad man föredrar som person.


Sådär ja. Nu börjar vi komma någonstans.

Men jag tror det är som du säger. Vi har olika mål. Jag skulle också se mig själv som en seriös 'gamer'. Skillnaden verkar vara att jag vill ha roligt med min hobby och du vill ha en mer konkurrenskraft i din hobby med multiplayer.

Du säger exempelvis att du ogillar att Wii är dåligt när det kommer till FPS spel. jag menar, jag spelar knappt FPS spel. Det enda jag äger är praktiskt taget Half-Life spelen till datan.

Danne_00 skrev:
Om någon uttrycker sin åsikt, och du inte håller med, så kan du kontra med dina egna åsikter istället för att hävda att någon har dåliga åsikter. Det är grundläggande i en diskussion, och framförallt får det dig att inte framstå som ett blockmongo.


Men att bara prata åsikter skapar ju ingen diskussion. Det skapar bara en återvändsgränd.

Om jag säger att jag gillar Wii och du säger att du ogillar Wii så är det inget mer med det. Där tog diskussionen slut.

Däremot om jag säger att jag gillar Wii och lägger en faktabasaerad grund till det för att övertyga går det att argumentera både för OCH emot det. Då skapas diskussion.

Att du skulle anse att det vore bra att kontra åsikter med andra åsikter även om dem är utan grund är faktsikt bara skrattretande.

Danne_00 skrev:
Och btw gjorde du ett stort felcitat i:

[rätt citat]

. Inte nog med att jag inte sade det där, utan jag syftade på tredjepartsspel, så du gjorde en halmdocka och ett felcitat i samma veva. Där har du dålig argumentation i högsta grad.

Åååååååh..! HALMDOCKA! Haha. kommer börja använda den termen själv snart känner jag x)

Men jag påstod aldrig att du sa det heller. Läs om läs rätt.

Hade jag citerat dig hade det stått det i samma stycke. Det vara bara ett exempel på en till mening med samma uppbyggnad för att visa hur mysko det känndes att du drog upp något ur kontext med vad vi argumenterade om xP

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)


Svara

Denna tråd är låst och man kan inte längre skriva inlägg i tråden.

Hoppa till forum

Trådar