Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många kvarsittningar har du fått?

14/08 -11 21:26 amelia

amelia

8042 XP 93 inlägg

Jag är en sådan där jobbig fan som måste komma i tid, så jag har helt enkelt aldrig kommit för sent till en lektion. Så nej, aldrig haft en.

HURRA FÖR VÄXTHUSEFFEKTEN! GASA PÅ ORDENTLIGT I
SOMMAR!!!!!!!!

11/10 -11 15:51 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen icebears4eve

Har aldrig fått en enda kvarsittning!

22/10 -11 18:01 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

En gång i 6:an kanske för jag vägrade gå ut på rasten. Det snöade hur mycket som helst.... Dryg lärare. Hon hade btw tre barn med no:läraren fyi......

22/10 -11 19:05 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

wtfwjd skrev:
En gång i 6:an kanske för jag vägrade gå ut på rasten. Det snöade hur mycket som helst.... Dryg lärare. Hon hade btw tre barn med no:läraren fyi......

Haha, irl garv. Minns sådant också.

Coucou

23/10 -11 04:08 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Fix_d skrev:
wtfwjd skrev:
En gång i 6:an kanske för jag vägrade gå ut på rasten. Det snöade hur mycket som helst.... Dryg lärare. Hon hade btw tre barn med no:läraren fyi......

Haha, irl garv. Minns sådant också.

Samma här. I 6:an dessutom. Fick aldrig kvarsittning dock, men det var ju lite tragiskt när man stod i kylan och frös ihjäl samtidigt som man genom fönstret såg lärarna dricka kaffe och äta kakor. Not fair.

Have I ever told you the definition of insanity?

23/10 -11 18:47 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Danne_00 skrev:
Fix_d skrev:
wtfwjd skrev:
En gång i 6:an kanske för jag vägrade gå ut på rasten. Det snöade hur mycket som helst.... Dryg lärare. Hon hade btw tre barn med no:läraren fyi......

Haha, irl garv. Minns sådant också.

Samma här. I 6:an dessutom. Fick aldrig kvarsittning dock, men det var ju lite tragiskt när man stod i kylan och frös ihjäl samtidigt som man genom fönstret såg lärarna dricka kaffe och äta kakor. Not fair.

Minns det som om det vore igår. Alla tjejer stod och tröck sig mot väggen för att hålla värmen medan killarna kastade snöbollar på oss.
En dag i veckan satt alltid lärarna i ett klassrum och fikade och vi var tvungna att sitta och motvilligt titta in och bli suktade för väggen som skiljde klassrummen åt var liksom uppbyggd av massa fönsterrutor på varann, typ.
Och på tal om fika, min dator har tydligen gått på högvarv under tiden jag varit ute. Får brännskador, literally. Skulle döda för en frappuccino just nu.

22/11 -11 10:17 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Lol den tråden skapades 2004!

Nej det har jag inte.

Ride The Lightning

22/11 -11 23:42 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen J0KUc

Ja när jag gick i.. tror att det var 6:an, då fick hela klassen kvarsittning när det var vikarie. (Vi var väldigt dumma mot henne, t.ex hängde upp hennes skor i lampan..)

09/03 -12 20:03 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Tomboy

HAHAHA!!! Kvarsittning vafan... Bara när jag sket i att göra läxorna och fick omprov. Men jag sket förståss i att göra det jävla omprovet också.
Fick typ kvarsittning i alla ämnen när jag började skolka för mycket... men det var ingen sorts straff utan mer så att lärarna sa åt mig att börja sköta mig, men jag var så uttråkad att jag inte lyssnade på vad dem sa. Satt mest och käftade emot när jag inte fick som jag ville. -

18/08 -12 14:20 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Man får inga på min skola

Fucking weebs...

19/08 -12 15:03 Nola

Nola

28 XP 34 inlägg

Jag har aldrig fått kvarsittning eller blivit "straffad" i skolan. Jag är tjej, vad tror ni?

End of story, bitch.

03/09 -12 23:38 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Solaska

Min svenskalärare under vårterminen i 9:an gav mig + en vän tre kvarsittningar som straff för att vi gått tidigare från sista lektionen dagen innan då uppgiften vi skulle göra var färdig och vi inte kände för att sitta av tiden. Snubben var bra annars men av någon anledning dampade den jäveln sönder och vi fick ta hela smällen. Efter det är jag övertygad om att han har någon form av dold, psykisk störning.

04/04 -14 16:12 fannyfae

fannyfae

15 XP 7 inlägg

Är helt förbluffad, finns detta fortfarande? Har aldrig fått det på min skola..

14/04 -14 14:58 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Nu under min gymnasietid så har detta aldrig inträffat. Har inte heller hört om någon som tvingats sitta kvar. Skulle kännas jävligt skumt då vi inte har skolplikt som gäller längre.

Wii U PS4 XBone PC

30/06 -14 12:55 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

Aldrig haft olovlig frånvaro under gymnasiet,förutom ett par missförstånd som sedan rättats till.

Under högstadiet däremot skolkade jag i slutet en hel del, i nian. Vill inte gå in på detaljer varför, då det är ett känsligt ämne. Men trivdes inte alls bra i den skolan. Kom dock oftast på ursäkter som lärarna för det mesta godtog, direkta kvarsittningar har jag nog aldrig varit på utan var mest valfria tillfällen där man kunde ta igen sånt man missat.

Ursprungligen medlem sedan 2009.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar