Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Abort bra eller dåligt?

Svara
29/05 -11 15:30 Railing_Kayn

Railing_Kayn

563 XP 145 inlägg

Är abort bra eller dåligt, motivera era svar.

Jag själv tycker det är bra, eftersom en kvinna ska få välja själv om hon vill ha sitt barn. Detta är ju självklart min egen åsikt.



You Just Got Kayn'D

29/05 -11 16:17 Yobbo

Yobbo

5149 XP 666 inlägg

Jag tycker det är bra att det finns som alternativ, dock så skulle jag själv aldrig kunna godkänna att ett barn som jag själv var gravid med (om jag var kvinna alltså) dödades i ett icke medicinskt syfte. Jag skulle heller inte kunna förlåta mig själv efter en abort. Men som jag sa, jag tycker att det är bra att alternativet finns.

29/05 -11 16:57 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Bra, om man inte är redo för att ta hand om ett barn på bästa sätt så ska man kunna ha möjligheten att slippa.

7 år på fuska.nu

29/05 -11 17:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Helt klart är det bra att det finns.

29/05 -11 17:44 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Jag hittar mycket mer possitivt än negativt iaf. Så skulle säga att det är bra för det mesta.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

30/05 -11 11:35 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

Anser att det bör vara lagligt och att personerna själv får bestämma om dom ska göra abort eller inte.
Fel att tvinga nån att föda barn om personen inte själv vill det.
Dock så tycker jag det är uselt att det blir så många aborter, onödigt att slösa skattepengar på att folk inte orkar/vill köpa en ask kondomer för en femttilapp på ICA...

?

30/05 -11 14:47 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Om föräldrarna väljer att göra abort men inte får så blir barnet oönskat, och ett oönskat barn får sällen en lycklig barndom.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

30/05 -11 16:10 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Abort är aldrig att rekommendera, men jag tycker det är lösning på ett oönskat barn.

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

30/05 -11 16:31 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Att alternativet finns där är alltid bra. Men sedan hur vissa har utnyttjat detta är värre.. Då syftar jag inte på oönskad graviditet utan mer att man gör abort när man inte vill ha pojke/flicka etc.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

30/05 -11 20:10 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Som alternativ är det bra, men inte som rekommendation.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

31/05 -11 15:03 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

ReservoirDog skrev:
Som alternativ är det bra, men inte som rekommendation.

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

02/06 -11 08:18 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Anser som många andra att det ska finnas som ett alternativ. Vill man verkligen inte ha barn ska man inte tvingas till det. Att ha ett barn som man inte vill ha och inte klarar av, det blir inte kul för varken föräldrarna eller barnet.

Dock ska man tänka noga först. Inga impuls-beslut.

*

04/06 -11 17:20 amelia

amelia

8042 XP 93 inlägg

Man är allmänt dum om man tycker att abort skall vara olagligt. Men, man skall ju inte göra en abort när det inte behövs. Det finns ju sådana som gjort abort för att barnet haft fel kön enligt modern.

Men jag menar är man 15 år och blivit gravid genom våldtäkt, tro fan att abort är bra då!

HURRA FÖR VÄXTHUSEFFEKTEN! GASA PÅ ORDENTLIGT I
SOMMAR!!!!!!!!

05/06 -11 09:29 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Det är ju bra att abort finns, fast synd för barnet D:

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

18/06 -11 20:47 Erahnia

Erahnia

5533 XP 515 inlägg

Det är en sak här som jag tycker att folk inte förstår riktigt.
Abort är nästan aldrig ett lätt beslut oavsett barnet om barnet är önskat eller inte.

Majs
Är
Najs.

18/06 -11 22:48 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Erahnia skrev:
Det är en sak här som jag tycker att folk inte förstår riktigt.
Abort är nästan aldrig ett lätt beslut oavsett barnet om barnet är önskat eller inte.

Min mamma gjorde en abort vid ung ålder, och säger att man fäster sig vid barnet efter ultraljud mm.

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar