Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Djurförsök

Svara
11/04 -11 18:12 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Med ett sådant viktigt ämne tycker jag det är viktigt att man ska få säga sin åsikt om det. Jag är mot all form av djurförsök av olika anledningar men kan ta upp dem senare om det uppstår en debatt. :-)



11/04 -11 18:13 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Finns det ens kvar i stor utsträckning?

7 år på fuska.nu

11/04 -11 18:16 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Ja. I alla fall tillräckligt stort för att det ska ha en betydelse. ;-)

11/04 -11 19:32 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Jag är emot det. Det finns gott om djurförsök kvar. Oftast säger man att det används i "fosknings syften".

Men när man smittar små stackars apor med livsfarliga sjukdommar som Ebola mm. tycker jag det känns väldigt illa. Ush och fy.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

11/04 -11 20:43 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Ja, klart att inte oskyldiga djur ska behöva lida för att någon forskare är lite nyfiken...

11/04 -11 20:44 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Spruta in lite gift i djuren så blir det bra.

11/04 -11 21:26 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Jag har inga problem alls med att man testar 2-3 apor om året i forskningssyften. Kanske om 3 år har vi ett botemedel till Ebola tack vare det.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

11/04 -11 21:33 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Munchkin skrev:
Spruta in lite gift i djuren så blir det bra.

Väldigt omoget, det här är inget att skämta om. Har du inget vettigt att säga så håll tyst. Tack.

11/04 -11 21:53 xelander

xelander

6668 XP 176 inlägg

Tycker det är både rätt och fel.
Det går till en vis gräns tyckre jag.
Djur är i alla fall fortfarande just det, djur.
Men så klart kan man ju inte slänga runt dom hej vilt.

Citera för svar!

12/04 -11 13:37 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

Är inte så kunnig i detta ämne men anser att det är rätt att testa mediciner och liknande saker på djur som kan rädda livet på människor, nog fan är det okej för mig att offra nån råtta för att rädda tiotusentals människor om det skulle vara situation. elr?
Dock så anser jag att test/experiment med djur för att få fram smink o parfymer är fel.
Och självklart anser jag att testen ska hållas noga uppsynt för att undvika en stor mängd lidande.

?

12/04 -11 15:34 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Fresh har helt rätt, 3 apor mot ett botemedel för Ebola, vad väljer man.

Parfym och sånt, är en helt annan sak.

*

12/04 -11 19:40 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Såvitt jag vet är djurförsök som innefattar kosmetika, inte tillåtet.
Många säger tex att man offrar några djur för att rädda desto fler människor men sen när har människan störst rätt att leva. Enligt min åsikt krävs det inte många IQ för att räkna ut vilken är den mest destruktiva rasen. ;-)

12/04 -11 20:05 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Bara en fråga, vad finns det för alternativ istället för djurförsök? Om vi inte använder djurförsök, vad ska vi då använda?

Djurförsök är rätt hemskt kan jag tycka, men samtidigt vet jag inte riktigt var jag ställer mig. Djurförsök kanske är det mest effektiva?

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD

12/04 -11 21:18 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

zvensksoldat skrev:
Bara en fråga, vad finns det för alternativ istället för djurförsök? Om vi inte använder djurförsök, vad ska vi då använda?

Djurförsök är rätt hemskt kan jag tycka, men samtidigt vet jag inte riktigt var jag ställer mig. Djurförsök kanske är det mest effektiva?






men vissa djur försök går till ont syfte

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

12/04 -11 21:38 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

zvensksoldat skrev:
Bara en fråga, vad finns det för alternativ istället för djurförsök? Om vi inte använder djurförsök, vad ska vi då använda?

Djurförsök är rätt hemskt kan jag tycka, men samtidigt vet jag inte riktigt var jag ställer mig. Djurförsök kanske är det mest effektiva?





Alternativ finns det, dock är jag personligen inte säkra på vad dessa är. Tyvärr.

13/04 -11 18:25 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Djurförsök är fel. Vi hämtar in lite svältande afrikanska småungar istället och testar på dem.

Eller så kanske djurförsök är till av en anledning annat än att små adhd-sadister kan leka av sig?

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar