Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



The Sims Medieval, Release 22 Mars 2011

13/03 -11 03:48 Qwark

Qwark

2059 XP 25 inlägg

Jag blev mäkta förvånad att denna tråd inte skapats än så jag tänkte att när jag ändå är upp i varv efter fyra års kryosömn så kan jag väl se till att skapa det själv då :)

Som sagt, i "slutet" av mars kommer en enligt mig efterlängtad nysatsning inom Sims-serien, The Sims Medieval som utspelar sig på- ja- medeltiden!

Som jag har förstått det så kommer det vara som ett vanligt sims-spel med undantaget att man får sköta ett kungarike, göra uppdrag ("quests" som true rpg:are kallar det) och massa annat smått och gott!

Tråden är till för nu i början att diskutera spelet- Vad kommer det innehålla? = Sneakpeaks
Vad hoppas ni att det kommer innehålla?

Och självklart, tills ett mer officiellt subforum dyker upp, som en hjälptråd där man kan be om tips och även ge tips till andra som kanske har fastnat under spelets gång :)

För er som inte har en aning om vad jag yrar om så finns det lite klipp på tuben, t.ex detta:
http://www.youtube.com/watch?v=aGhVDz37hkI

Eller kanske detta-
http://www.youtube.com/watch?v=qY4p0H6rSqE

Enjoy!

/Qwark, fuska.nu-pensionär



Qwark is back baby!
Den vise söker visheten- dumbommen har funnit den.
Tänk först, skriv sen- det underlättar för alla!

13/03 -11 08:20 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Jag är inte intresserad över huvudtaget på detta spel.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

13/03 -11 09:24 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Darkness_sky skrev:
Jag är inte intresserad över huvudtaget på detta spel.

Varför ens kommentera då?


Ser fram emot det, hörde talas om det för ett tag sen och tror att det faktiskt kan bli ganska bra.

Dock gillar jag inte att de förstör konceptet lite med själva medeltiden.

Tonight's the night.

13/03 -11 11:56 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

JoY_BoY_94 skrev:
Darkness_sky skrev:
Jag är inte intresserad över huvudtaget på detta spel.

Varför ens kommentera då?


Ser fram emot det, hörde talas om det för ett tag sen och tror att det faktiskt kan bli ganska bra.

Dock gillar jag inte att de förstör konceptet lite med själva medeltiden.

Jag ser dig ofta med den kommentaren i liknande trådar och då om man tänker så här frågan är "Vad tror ni om det här spelet" eller "Vad tycker ni om det här spelet" och någon skriver en kommentar som liknar min kommer du sen med den kommentaren och det är samma sak som när någon är positiv mot det och då borde man ha lika stor rätt att få kommentera som när man är negativ.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

13/03 -11 18:42 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Darkness_sky skrev:
JoY_BoY_94 skrev:
Darkness_sky skrev:
Jag är inte intresserad över huvudtaget på detta spel.

Varför ens kommentera då?


Ser fram emot det, hörde talas om det för ett tag sen och tror att det faktiskt kan bli ganska bra.

Dock gillar jag inte att de förstör konceptet lite med själva medeltiden.

Jag ser dig ofta med den kommentaren i liknande trådar och då om man tänker så här frågan är "Vad tror ni om det här spelet" eller "Vad tycker ni om det här spelet" och någon skriver en kommentar som liknar min kommer du sen med den kommentaren och det är samma sak som när någon är positiv mot det och då borde man ha lika stor rätt att få kommentera som när man är negativ.

Har du inget vettigt att kommentera ska du inte kommentera. Enklare än så blir det inte.


Dessvärre måste jag be dig att skriva om meningen ovan med punkt och/eller kommatecken. Jag förstod ärligt talat inte ett smack av det du skrev.

Tonight's the night.

13/03 -11 20:53 Qwark

Qwark

2059 XP 25 inlägg

Nu lugnar vi ned oss!
One-liners är inte så poppis på de flesta forum så jag förstår att det blev lite dispyter nu, men försök hålla er till topic!

Visst kan man se det som att de går ifrån sin original-idé men ändå, samma skapare gjorde Sim City såvitt jag vet vilket går ut på att sköta en stad, men ändå fortsätter de massproducera "vanliga" sims :)

Det ska bli intressant att se om uppdragen är något ansträngda eller faktiskt håller måttet, för de är väl helt nya på att skriva "quests" och liknande till spel?

/Qwark, fuska.nu-pensionär

Qwark is back baby!
Den vise söker visheten- dumbommen har funnit den.
Tänk först, skriv sen- det underlättar för alla!

19/03 -11 19:18 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

De har väl kommit ut nu då? =P

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

30/03 -11 18:17 fuskarennr2

fuskarennr2

1037 XP 14 inlägg

ursäkta, men de är inte helt nya med "quests", redan sims Historier om Husdjur och Livets Historier har uppdrag, men mer som en story dock, så ok, det är väl något nytt, men jag tror ändå på att de kommer köra på det "historie-liknande" sätt de gjorde i historie-serien... ni får rätta mig om jag har fel, jag har nämligen inte kört det

\"The cycle of life and death continues, we will live, they will die.\"

07/04 -11 12:07 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Tycker själv att spelet verkar kul. Trodde först att det var till 3:an med tanke på den likadana grafiken men upptäckte sedan att det tydligen inte fanns med någon 3:a.

(:=           
):=
|:=


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar