Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Officiell frågetråd för Pokémonspel

24/03 -11 07:17 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Rikimaru skrev:
emma_dockan skrev:
Eftersom Smogon inte fått upp någon ev trainings guide för gen 5 (eller hur man nu kallar det.) Så undrar jag vad för Nature och IV's jag ska ha på min Axew? :3


Ta det första/bästa? För mig spelar det ingen roll vilken nature och iv man Har.

Men det kanske det gör för andra.

Men iaf, du kan kolla här:
http://www.smogon.com/forums/forumdisplay.ph...

Finns för varenda Pokémon som är i OU just nu. Haxorus ska vara med där.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

24/03 -11 14:48 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Rikimaru skrev:
emma_dockan skrev:
Eftersom Smogon inte fått upp någon ev trainings guide för gen 5 (eller hur man nu kallar det.) Så undrar jag vad för Nature och IV's jag ska ha på min Axew? :3


Ta det första/bästa? För mig spelar det ingen roll vilken nature och iv man Har.

Men det kanske det gör för andra.

Men iaf, du kan kolla här:
http://www.smogon.com/forums/forumdisplay.ph...

Finns för varenda Pokémon som är i OU just nu. Haxorus ska vara med där.

TACK!
Du är en räddare i nöden ibland när det gäller Pokémon ^^,

~ Aye!

26/03 -11 15:09 TheSeeker

TheSeeker

159 XP 17 inlägg

vart får man dive och flash på white

29/03 -11 21:58 Rikimaru

Rikimaru

233 XP 29 inlägg

Kag har ÄNTLIGEN fixat så att mitt wifi funkar! Så jag undrar fall ngn kan trada typ en schyther med metal coat eller en graveler eller ngn trade pkmn för ngn annan trade pkmn? Jag kör för att fånga alla pkmn i DP (har 100 av 135 sedda än så länge) ( har inte slagits mot elite4 än. Men det vore kul fall ngn kunde trada ngn rolig pkmn :) ni kan säga till i tråden eller i PM.


Ps. Tack Emma_dockan för tipset att läsa instructionerna* trot eller ej, MEN DET FUNKADE!! :O

Säg till fall du tradar på pkmn d/p eller är duktig på BO ps3 :D

30/03 -11 14:46 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

Okej, ska se om jag har fått ihop det här rätt nu. Jag ska köpa ett DSi. Jag har läst på Serebii att man kan spela online via Wi-Fi om man har WPA på DSi. Stämmer det? Jag har WPA och jag vill så gärna spela online men DS Lite stöder inte WPA, men det stod på Serebii att man kunde spela Black & White Wi-Fi på DSi med WPA. Går det??

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!

06/04 -11 07:44 TheSeeker

TheSeeker

159 XP 17 inlägg

Vart hittar man Gechisu i White.

06/04 -11 20:39 ingen

ingen

1623 XP 172 inlägg

liverpool93 skrev:
Okej, ska se om jag har fått ihop det här rätt nu. Jag ska köpa ett DSi. Jag har läst på Serebii att man kan spela online via Wi-Fi om man har WPA på DSi. Stämmer det? Jag har WPA och jag vill så gärna spela online men DS Lite stöder inte WPA, men det stod på Serebii att man kunde spela Black & White Wi-Fi på DSi med WPA. Går det??

Sí señor

The one, the only, the superlative (only good stuff), the master, the n00b, the C.Q.B:er, the sneaky bastard, the mayonnaise muncher, The artist...

17/04 -11 00:17 Rikimaru

Rikimaru

233 XP 29 inlägg

hej, jag kan inte klara av Elite 4 i mitt pkmn pearl !
Mitt team Är:
Garchomp : 52
Quagsire: 53
Palkia: 54
Staraptor:52
Drapion: 53
Infernape: 54
När jag verkligen satsar och anänder revives och fullrestore , max either och massa sånt där kommer jag bara till chyntia som aldrig jag vinner över.
Nu till saken, jag undrar om någon kan ''ge'' mig en bra pokemon som antagligen kan hjälpa mig att vinna ligan. Skicka FC i PM,
MVH// Rikimaru / Marabou

Säg till fall du tradar på pkmn d/p eller är duktig på BO ps3 :D

17/04 -11 08:26 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

En fråga angående Dream World; det hände en bugg när jag registrerade mig. Jag vet att jag hade Sverige på "Location", men det står att jag är från USA. Kan jag ändra på detta?

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

18/04 -11 08:16 TheSeeker

TheSeeker

159 XP 17 inlägg

ShinyLucario skrev:
En fråga angående Dream World; det hände en bugg när jag registrerade mig. Jag vet att jag hade Sverige på "Location", men det står att jag är från USA. Kan jag ändra på detta?

nej

18/04 -11 11:52 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Oki, på Pearl råkade jag ta att jag var från Afghanistan på jord globen, så gjorde en ny spar-fil (hade lagt ner nästan 300 timmar på't). Nu har jag fångat två shiny på Pearl; Zubat-->Golbat tänker inte utveckla, Girafarig dagen/arna(1/2) efter. Bättre att va från USA än Afghanistan. Jag tänker inte göra nytt, kolla min signatur. Jag har snart fyllt dexen innan E4:an med Sissel.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

19/04 -11 20:19 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen sportsnubben

B_Boy skrev:
vad står "x" för?

Kan du beskriva det lite tydligare så man förstår?

20/04 -11 13:35 ingen

ingen

1623 XP 172 inlägg

Yo!
Har en fråga angående PokeTransfer. Om man tar över t.ex en Machoke från DPPtHGSS utvecklas den då eller måste man göra en "riktig" trade?

The one, the only, the superlative (only good stuff), the master, the n00b, the C.Q.B:er, the sneaky bastard, the mayonnaise muncher, The artist...

20/04 -11 13:40 ingen

ingen

1623 XP 172 inlägg

TheSeeker skrev:
vart får man dive och flash på white

Dive får man i Undella town (Längst till höger på kartan).
Flash får du i Castelia city nånstans (kommer inte ihåg var)

The one, the only, the superlative (only good stuff), the master, the n00b, the C.Q.B:er, the sneaky bastard, the mayonnaise muncher, The artist...

20/04 -11 17:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Vad gör man i "The ruins of alphs"?
(HeartGold)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar