Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

23/03 -11 14:50 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

Ska byta ut min Tranquill mot Archeos sen.

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!

23/03 -11 18:48 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Skjuter upp Mothra's (Volcarona) EV-träning till senare. Nu ska jag fånga Virizion istället, som sedan så småningom (tyvärr) ska ersätta Monarch, min Serperior.

Vill ha en med Jolly Nature, Jolly är den enda Nature som ingen av mina Synchronize Munna har, så det får bli den gamla hederliga "soft-reset"-metoden istället.

Till skillnad från när jag fångade Cobalion har jag inte ett fullt team med mig så jag får se Virizion's Nature på en gång utan att behöva gå till ett PokéCenter... -.-

25/03 -11 20:07 shadowice

shadowice

738 XP 118 inlägg

Mitt team i Blakc är
Samurott  lv. 95
Volcarona lv. 78
Accelgor lv 75
Sharpedo lv. 67
Haxorus lv. 60
Klinklang lv. 54 eller Vanilluxe lv. 51

Jag orkar inte bry mig om typer eller EV träning jag bara kör

"!"

25/03 -11 21:22 Lajban97

Lajban97

1382 XP 4 inlägg

Jag klarade pokemon ligan på 52 h -.-. Är det mycket? Då hade jag:
Samurott lv 50
Victini lv 59
simisage lv 51
Cryogonal lv 49

Det var mina bästa

Gå med i Super_Mario_Klubb! DEn handlar ite bara
om Super Mario utan om annat också! Joina!!

25/03 -11 23:22 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Lajban97 skrev:
Jag klarade pokemon ligan på 52 h -.-. Är det mycket? Då hade jag:
Samurott lv 50
Victini lv 59
simisage lv 51
Cryogonal lv 49

Det var mina bästa


Hyfsat lång tid, men det är inget dåligt med det :)
Ingen idé att stressa med ett sådant underbart spel, njuta ska man göra!

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

26/03 -11 00:15 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Volcarona EV-tränad. Nu ska jag snart fånga Victini och byta ut Musharna. Sedan kommer mitt team behöva mycket vanlig träning, två av de permanenta medlemmarna är Virizion på Lv. 48 och Volcarona på Lv. 71, ganska stor skillnad.

Spelar från och med i dag på Nintendo 3DS, synd att grafiken blir sämre...

26/03 -11 23:01 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Spelar från och med i dag på Nintendo 3DS, synd att grafiken blir sämre...


Blir grafiken sämre? :-O

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

27/03 -11 07:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

mariobros1 skrev:
DevilDoom3 skrev:
Spelar från och med i dag på Nintendo 3DS, synd att grafiken blir sämre...


Blir grafiken sämre? :-O



Låter inte så roligt...

28/03 -11 16:06 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Grafiken blir något suddigare, och jag tyckte i alla fall första gången att färgerna var lite otydligare. Jag har vant mig i alla fall och det funkar bra.

Det finns en lösning dock, medan spelet laddar håller man ner "Select" och "Start", då startas spelet i den ursprungliga upplösningen, vilket innebär att grafiken blir tydligare och av någon anledning att spelfönstren blir pyttesmå. (Mindre än på DS)

Man får välja själv!

Fångade förresten Victini i går kväll, ska EV-träna i dag ^_^

28/03 -11 16:43 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Wiiih!
Igår fångade jag en Shiny Tyrogue! ^^
Det var Swarm, och jag tänkte fånga tre Tyrogues för att få alla tre utvecklingarna, och då min tredje Tyrogue dök upp var det en Shiny. ^^

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

28/03 -11 17:18 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

mariobros1 skrev:
Wiiih!
Igår fångade jag en Shiny Tyrogue! ^^
Det var Swarm, och jag tänkte fånga tre Tyrogues för att få alla tre utvecklingarna, och då min tredje Tyrogue dök upp var det en Shiny. ^^

Grattis! :D
(Hoppas jag hittar någon Shiny snart D:)

~ Aye!

28/03 -11 17:42 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

mariobros1 skrev:
Wiiih!
Igår fångade jag en Shiny Tyrogue! ^^
Det var Swarm, och jag tänkte fånga tre Tyrogues för att få alla tre utvecklingarna, och då min tredje Tyrogue dök upp var det en Shiny. ^^

Tredje gången gilt? Jag och min kompis kör igenom spelen (från Platinum och framåt) så man tycker ju att nån borde möta minst en shiny nångång. Däremot så har Sissel mött en shiny unown( L ) som han döpte till Lucky.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

28/03 -11 18:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Jag förstår inte hur ni gör för att hitta alla Shinys...någon gång kanske jag försöker* hitta en Shiny Litwick. Men eftersom jag tror på Murphy's lag är jag också övertygad om att i fall jag skulle hitta en skule den ha värdelösa IV'S...


* Egentligen är chansen att hitta en Shiny så låg att "försöka" inte är ett passande ord. Att gå till Celetial Tower och sedan drömma om en Shiny medan man gång på gång flyr från helt vanliga Litwicks är bättre.

29/03 -11 08:21 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

ShinyLucario skrev:
mariobros1 skrev:
Wiiih!
Igår fångade jag en Shiny Tyrogue! ^^
Det var Swarm, och jag tänkte fånga tre Tyrogues för att få alla tre utvecklingarna, och då min tredje Tyrogue dök upp var det en Shiny. ^^

Tredje gången gilt? Jag och min kompis kör igenom spelen (från Platinum och framåt) så man tycker ju att nån borde möta minst en shiny nångång. Däremot så har Sissel mött en shiny unown( L ) som han döpte till Lucky.

Vad menar du med det? Det 1 på 8192 Pokémon att man möter EN Shiny. Det handlar om tur och inget annat.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

29/03 -11 15:48 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

Jag fångade en Shiny Hoothoot på Soul Silver i morse x)

On Topic: Jag ska träna alla mina till level 47 till sista gymmet. Än så länge har jag bara Emboar, Galvantula och Beartic i level 47, ska få Unfezant och Seismitoad också. Ska inte ha kvar Gurdurr, ska byta ut den mot Deino.

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar