Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

17/03 -11 23:10 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Helt otroligt...som jag antagligen nämnt tidigare vill jag ha en Modest Munna med Synchronize, för att få en Modest Reshiram.

Nu har jag 18 Munna, alla med olika Natures. Då jag inte sparar de med "neutrala" Natures blir det att jag har 18/20. De två som fattas är Jolly och Modest.Jag har inte hller sparat dubletter, jag har fått totalt tre Adamant Munna, men det är inte Zekrom jag är ute efter! >_<

23.20: Är det inte lustigt att jag får en Modest Munna med Synchronize några minuter efter att ha skrivit om det ovan. Nu vet jag vad jag ska göra imorgon...fånga Reshiram - en Modest Reshiram. (Med lite tur förstås efter som det bara fungerar 50% av alla gånger att Synchronize låter dig möta Pokémon med samma Nature som din egen.)

18/03 -11 08:56 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

thomas_cool skrev:
Efter 7 timmar och 41 minuter så har jag nåt det här:
Klarat 5 gym
Min ZOTTER (Samurott) är i lvl 39
Kör fortfarande på enmans strategi (Att bara träna en pkmn, dvs min Samurott.)

Imorgon ska jag förhoppningsvis kunna klara de tre kvarstående gymmen och sedan skall jag nog ta mig till E4. Vi får se hur det går, det är riktigt tufft med bara en pokemon! :D

Jag klarade mig med bara Samurott på mitt japanska och bara Serperior på mitt engelska så det är inte så svårt egentligen.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

18/03 -11 18:03 shadowice

shadowice

738 XP 118 inlägg

SuperJOCKE skrev:
thomas_cool skrev:
Efter 7 timmar och 41 minuter så har jag nåt det här:
Klarat 5 gym
Min ZOTTER (Samurott) är i lvl 39
Kör fortfarande på enmans strategi (Att bara träna en pkmn, dvs min Samurott.)

Imorgon ska jag förhoppningsvis kunna klara de tre kvarstående gymmen och sedan skall jag nog ta mig till E4. Vi får se hur det går, det är riktigt tufft med bara en pokemon! :D

Jag klarade mig med bara Samurott på mitt japanska och bara Serperior på mitt engelska så det är inte så svårt egentligen.



Men du e ju pro

JAAY klarade cyntinia och e4 (andra gången igår) skaffat

"!"

19/03 -11 09:58 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

Ändrade mig med mitt nya team lite. Ska ha:
Serperior
Conkeldurr
Simipour/Beartic
Swoobat
Eelektross/Galvantula
Excadrill

Fan, det här var drygt, ska ha en Flying och en Electric men jag kunde inte bestämma mig, och samtidigt vill jag ha en Fighting och en Water men ändå en Ice...Kommer nog köra med Simipour fram till där man kan fånga Cubchoo.. Och en Electric måste jag ha och jag vill inte ha Zebstrika, så jag väntar med Electric fram till Chargestone cave, där jag kommer fånga antingen Tynamo eller Joltik. Flying vill jag inte ha Unfezant igen så jag satsar på Swoobat som även är Pshycic. Ground valde jag Excadrill eftersom man kan få Drillbur tidigt i spelet.

HUR TYCKER NI? :I

EDIT: Jag kan också välja att börja om igen och göra så här:
Emboar
Galvantula/Eelektross
Seismitoad
Conkeldurr
Beartic
Unfezant

Tror mer på den andra.. Ska fan ta och göra så.

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!

19/03 -11 13:21 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Fångade just en Modest Reshiram med dessa Individual Values: HP 30, Attack 30, Defense 22, Sp. Attack 14, Sp. Defense 10 och Speed 22.

Är det dumt att behålla den och EV-träna Sp. Attack och Sp. Defense när dessa stats har svagast IV's? Har jag använt IV-kalkylatorn rätt kan Reshiram ha max 420 i Sp. Attack under dessa förhållanden, vilket i så fall skulle vara det högsta jag någonsin haft hos en Pokémon.

Är det bättre att EV-träna HP till max istället?

15.20: Okej, behåller den här Reshiram och EV-tränar 252 Sp. Attack, 200 Sp. Defense, 52 Speed och 4 HP. Det tror jag blir jättebra, det måste inte bli en perfekt Reshiram. Det viktigaste är att man har roligt när man spelar. ^_^

20/03 -11 01:25 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Har klarat hela storyn nu. Ska vänta med att klå Alder ett tag. Gör det vid senare tillfälle ska fokusera på att levla min Kibago och Doryuuzu (Axew, Excadrill)
Sedan ska jag samla till NP. Och så kör jag elit four sedan.

~ Aye!

20/03 -11 10:02 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

Började om på det andra sättet. Har nu: Tepig, Tympole, Pidove, Timburr. Alla på lv 16 och jag ska få dem i lv 20 innan andra gymmet.

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!

20/03 -11 18:21 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Jag lyckades klara storyn efter att ha fångat Reshiram utan att träna upp mitt team några levels.
Hela mitt team var strax under Lv. 50, när jag sedan på en gång kom till östra Unova och började möta Pokémon på över Lv. 50, och tränares på över 60, blev jag ganska chockad över den stora skillnaden.

Var mitt team "underlevlat" eller är det meningen att det ska vara så? Mitt nuvarande team är Lv. 56 (en på 53) så jag är fortfarande något svagare än de tränare jag möter.

Mötte en vild Mandibuzz på Lv. 60 tidigare vid Village Bridge, den var alltså högre level än alla Pokémon i mitt team, kanske försöker fånga en senare...

20/03 -11 21:16 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Nu ska jag EV - träna en Axew hade jag tänkt till att börja med. Ska ta mig i kragen och börja med ev träning nu på riktigt. hahaha, börjar med en Axew så får jag se sedan :P

~ Aye!

21/03 -11 08:51 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Jag blev iaf färdig med min in-game "reserver" i fredags. Så nu har jag 30 st EV-tränade i lv. 80-84 som jag ska använda in-game. Ska fixa fler sen.
Nu håller jag på att fylla Pokédexen. Har snart fyllt Unova åter igen.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

21/03 -11 16:44 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

EV-tränade klart en Deino tidigare i dag, ungefär mitt i träningen i går kväll slog det mig att Deino bara lär sig Dark Pulse som Egg Move. Kör istället på Surf, Fly, Dragon Pulse och U-Turn för den här. (Hydreigon)

I framtiden när jag sätter i gång med spelande online skaffar jag kanske en annan Deino, med Dark Pulse. Någon berättade att en Gyarados med Dark Pulse från HG/SS var ett bra sätt att få en, den Deino jag har nu är Timid och har 29 IV's i Sp. Attack, så den kan säkert bli en lämplig "mamma" också. ^_^

Det slog mig också i går kväll att jag inte börjat spela Pokémon White än...ska nog fånga alla legendariska Pokémon i Black först. Fångade Tornadus i Master Ball för några dagar sedan, brydde mig inte om IV's eller Nature.

22/03 -11 16:07 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Måste fånga Tornadus.....
Har i alla fall börjat EV-träna mitt team nu, fast jag har precis börjat.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

22/03 -11 21:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Ska nu försöka fånga Volcarona Lv. 70 med Hydreigon Lv. 65 som min starkaste Pokémon. Har också Cobalion Lv. 62, Reshiram Lv. 57 och Musharna Lv. 57 med mig. Och en Lv. 8 Modest Munna för att få rätt Nature.

Älskar utmaningar! o__o

Utmaningen blir då alltså att hålla på tills Individual Values ser bra ut.
Serebii.net IV-kalkylator <3

23/03 -11 08:31 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Ska nu försöka fånga Volcarona Lv. 70 med Hydreigon Lv. 65 som min starkaste Pokémon. Har också Cobalion Lv. 62, Reshiram Lv. 57 och Musharna Lv. 57 med mig. Och en Lv. 8 Modest Munna för att få rätt Nature.

Älskar utmaningar! o__o

Utmaningen blir då alltså att hålla på tills Individual Values ser bra ut.
Serebii.net IV-kalkylator <3

Om jag var du skulle jag bara fånga den och sen fixa ägg istället.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

23/03 -11 12:51 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

SuperJOCKE skrev:
DevilDoom3 skrev:
Ska nu försöka fånga Volcarona Lv. 70 med Hydreigon Lv. 65 som min starkaste Pokémon. Har också Cobalion Lv. 62, Reshiram Lv. 57 och Musharna Lv. 57 med mig. Och en Lv. 8 Modest Munna för att få rätt Nature.

Älskar utmaningar! o__o

Utmaningen blir då alltså att hålla på tills Individual Values ser bra ut.
Serebii.net IV-kalkylator <3

Om jag var du skulle jag bara fånga den och sen fixa ägg istället.


0_0 Så har jag aldrig tänkt förr.

Spelar ingen roll, fångade en Modest Volcarona med bra IV's i alla stats klockan fyra i natt. (Hurra för lärarnas studiedag)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar