Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

07/03 -11 14:34 chicco

chicco

3505 XP 34 inlägg

Behöver ett bra ställe att träna på har nån nåt förslag?

Mass Effect...

07/03 -11 15:07 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

chicco skrev:
Behöver ett bra ställe att träna på har nån nåt förslag?

Helt klart ligan. Men det finns även sportarenorna i Nimbasa City och Route 13, 14 och 15 (mindre bra men ändå).
Sen finns det en person som är avbildad av en GF anställd i GF byggnaden i Castelia City. Bara om du har National Pokédex dock. Han har Pokémon i 75. Ligan är uppe i 71 och 73 och Alder har 73 och 75. Cynthia finns också men bara på våren och sommaren i Undella Town. Där finns även ett stort hus med tränare. Det kommer en ny för varje du besegrar men bara en gång om dagen.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

07/03 -11 15:13 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

Är i Nimbasa City, tränar vid Route 5. Mitt team är:
Dewott, lv 27
Tranquill, lv 26
Sandile, lv 22
Pansage, lv 23
Blitzle, lv 25
Gothita, lv 22

Ska få alla i lv 28 innan jag tar mig an Elesa.

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!

07/03 -11 15:44 chicco

chicco

3505 XP 34 inlägg

SuperJOCKE skrev:
chicco skrev:
Behöver ett bra ställe att träna på har nån nåt förslag?

Helt klart ligan. Men det finns även sportarenorna i Nimbasa City och Route 13, 14 och 15 (mindre bra men ändå).
Sen finns det en person som är avbildad av en GF anställd i GF byggnaden i Castelia City. Bara om du har National Pokédex dock. Han har Pokémon i 75. Ligan är uppe i 71 och 73 och Alder har 73 och 75. Cynthia finns också men bara på våren och sommaren i Undella Town. Där finns även ett stort hus med tränare. Det kommer en ny för varje du besegrar men bara en gång om dagen.

Ok tack :)

Mass Effect...

07/03 -11 16:50 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

F-ing amazing! Mötte min första Shiny den här generationen! En Shiny Litwick! :3 Så här tidigt också!
Skulle bara fånga en Litwick med Flame Body och så dök en Shiny upp!

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

07/03 -11 20:59 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

Min kompis fångade en Shiny Klink på dagen efter releasen. :P
Vart j*kligt avundsjuk, fast skulle helst vilja ha en Shiny Mienfoo.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

08/03 -11 18:11 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Pokémon Black! :D Brick (Gurdurr), Monarch (Serperior), Zeza (Unfezant), Dweama (Musharna), Seism (Seismitoad) och Darum (Darmanitan) - Alla är de Lv 36! Det kommer bli svårt att byta ut det här teamet sen, (jag tycker om det så mycket!) men de flesta kommer nog följa med mig genom hela storyn i alla fall.

Pokémon White däremot...jag hoppades att jag skulle kunna spela båda spelen på samma gång, men tyvärr har jag lagt Pokémon White åt sidan för tillfället.

Så småningom ska jag ta mig lite längre fram även i White så att jag kan utveckla Gurdurr och få Conkeldurr, i Black då. (Just nu har jag inte ens C-Gear i White)

Total speltid på Pokémon Black är tydligen 24 timmar...och en kvart!

08/03 -11 19:05 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Hur är de här spelen? De har fått förvånansvärt höga betyg och hör lite överallt att dem ska kännas fräsha och nya.

Är det så? Tror till och med att jag läste om någon som inte ens mötte en Subat i en grotta under hela spelet. Det låter ju för bra för att vara sant :o

Fundar på att byta in Heart Gold och köpa White lr Black? Bra/dålig idee? Eller ska man behålla HG ändå?

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/03 -11 20:04 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Behåll HeartGold, finns väl ingen anledning att byta in det såvida du är helt pank och inte har minsta möjlighet att skaffa pengar för Black/White. Man kan få spelen för under 400 kr på de rätta ställena.

Ja, Black och White är de bästa Pokémon-spelen hittills, just som spel. Sen kritiserar ju vissa de nya Pokémon men det är bara de som inte tål förändring. Dessutom har några av de nya Pokémon otroligt bra stats man aldrig sett tidigare. (Chandelure med Base 145 Sp.Atk? Do want!)

Det är helt sant att man kan gå igenom en grotta utan att möta en enda Zubat, under hela main storyn i spelen möter man inte en enda Pokémon från Generation 1-4.

08/03 -11 21:29 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

DevilDoom3 skrev:

Det är helt sant att man kan gå igenom en grotta utan att möta en enda Zubat, under hela main storyn i spelen möter man inte en enda Pokémon från Generation 1-4.


Fy sjutton vad härligt! Är så trött på Geodude x10 samt Zubat x10 i varenda jääääkla grotta. Irritation till max. Samma sak med tentacool i vattnet xP

Tror inte jag hade sålt HG ändå :P Är för kär i det spelet. Trist att jag tappade bort orginalet till GB bara :c

Tror kanske jag tar och skaffar PKM Black när 3DS släpps då :3

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

09/03 -11 08:22 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

19Robb92 skrev:
Hur är de här spelen? De har fått förvånansvärt höga betyg och hör lite överallt att dem ska kännas fräsha och nya.

Är det så? Tror till och med att jag läste om någon som inte ens mötte en Subat i en grotta under hela spelet. Det låter ju för bra för att vara sant :o

Fundar på att byta in Heart Gold och köpa White lr Black? Bra/dålig idee? Eller ska man behålla HG ändå?

1. Vadå förvånasvärt?
2. Behåll HG och köp detta.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

09/03 -11 14:56 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

Tränar inför sjunde gymmet.. Ska få alla i lv 40

Har:
Samurott lv 39
Unfezant lv 38
Simisear lv 40
Gothielle lv 41 (Hade bara den kvar mot en tränare)
Krokorok lv 37
Zebstrika lv 40

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!

09/03 -11 16:11 Creeper

Creeper

5466 XP 243 inlägg

Äntligen fick jag mitt Pokemon White :D

Hoppade över HG/SS.

Ssssssssssss...

09/03 -11 21:57 chicco

chicco

3505 XP 34 inlägg

Har gjort en del träning nu så nu har jag:

Serperior Lv. 66
Simipour Lv. 65
Unfezant Lv. 65
Zebstrika Lv. 65
Krookodile Lv. 65
Haxorus Lv. 65

Mass Effect...

10/03 -11 07:28 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

EV tränade klart mitt in-game team igår. Så nu ser det ut så här för tillfället:
Serperior Lv. 79 (86 Exp från 80)
Scrafty Lv. 39
Jellicent Lv. 40
Galvantula Lv. 37
Fraxure Lv. 45
Rufflet Lv. 14

Fast tränar inte speciellt mycket för jag letar TMs för tilfället. Sen ska man ju fånga alla Pokémon och så, så det blir ju träning under tiden. Sen ska jag även fixa reserver till in-game teamet som t.ex. Zoroark, Klinklang, Bisharp, Golurk osv.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar