Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

23/02 -11 09:15 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

emma_dockan skrev:
Har förhandsbokat mina nu så jag får dem nästa fredag :D

Beror väl på hur många som har gjort det före dig. Inte för att vara negativ eller nåt liknande, men desto senare man bokar desto mindre är chansen att man får det. Men det beror ju på vart också. T.ex. jag bokade det förra året, om du förstår vad jag menar.
Även när man får det kan variera från ställe till ställe. Som när jag beställde Pearl från Webhallen så fick jag det dagen före istället. Hoppas dom gör det nu med, hehe... Fast det spelar ju ingen roll egentligen.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

23/02 -11 14:29 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

SuperJOCKE skrev:
emma_dockan skrev:
Har förhandsbokat mina nu så jag får dem nästa fredag :D

Beror väl på hur många som har gjort det före dig. Inte för att vara negativ eller nåt liknande, men desto senare man bokar desto mindre är chansen att man får det. Men det beror ju på vart också. T.ex. jag bokade det förra året, om du förstår vad jag menar.
Även när man får det kan variera från ställe till ställe. Som när jag beställde Pearl från Webhallen så fick jag det dagen före istället. Hoppas dom gör det nu med, hehe... Fast det spelar ju ingen roll egentligen.

Jag tyckte inte det var så speciellt negativt. bara fakta :)
Men det brukar inte vara så många som förhandsbokar på det Gamestopet som jag bokade det på. Det ligger i en lite mindra stad :)

~ Aye!

28/02 -11 09:32 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Bara 4 dagar kvar nu. Då ska man sitta hela dagen och klara spelet. Igen. Men det blir bara roligt, för nu förstår man vad dom säger.
Goda nyheter är att jag kommer hinna färdigt med Pokédexen.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

01/03 -11 01:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Kanske ingen bryr sig, men det är väl ändå goda nyheter för honom? :D

På fredag smäller det, har fortfarande inte bestämt hur jag ska skaffa spelen, köpa i affär, förbeställa i affär bara dagarna innan och få en Celebi (Toys'R'US då GameStop inte finns i Västerås) eller om jag beställer från Internet för bästa möjliga pris...hmm...har saker inplanerade nästan hela den här veckan också...

Upptäckte Whimsicott/Erufuun idag, tidigare har jag ignorerat denna men nu kan jag till och med tänka mig att använda en. ^_^
Den är ju så söt också!

01/03 -11 08:59 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Kanske ingen bryr sig, men det är väl ändå goda nyheter för honom? :D

På fredag smäller det, har fortfarande inte bestämt hur jag ska skaffa spelen, köpa i affär, förbeställa i affär bara dagarna innan och få en Celebi (Toys'R'US då GameStop inte finns i Västerås) eller om jag beställer från Internet för bästa möjliga pris...hmm...har saker inplanerade nästan hela den här veckan också...

Upptäckte Whimsicott/Erufuun idag, tidigare har jag ignorerat denna men nu kan jag till och med tänka mig att använda en. ^_^
Den är ju så söt också!

Köp det där du vet att du kommer få det på release. Tycker jag är bäst iaf. En del kan ju ha fått slut på spelet och då måste du ju vänta. Det var därför jag beställde mitt ifrån Webhallen förra året. Plus att man kan få spelet före releasen därifrån. Fick Pearl dagen före. Tummarna upp att denna generationen börjar så med.

Ok, tre dagar kvar. Dags att bestämma sitt in-gme team så man får rätt nature på sin starter. Ska ta Snivy denna gången istället för Oshawott som förra gången.

En sak som ganska dumt är att vi (eller ni, eftersom jag redan har spelet och började med vår) får börja med höst, som enligt mig är den tråkigaste årstiden i spelet. Vår och sommar är roligast och vinter slår höst.
Man fick ju börja med vår om man fick det japanska vid release.

Kan ju säga att det är officiellt att jag är den första att fylla National Pokédex i B/W på fuska. 646/646. Vet att det är 649 men man kan ju inte få Keldeo, Meoetta och Genesect lagligt än.
Så nu har jag ju:
Kanto 151/151
Johto 250/251 (Kan inte få Celebi)
Hoenn 202/202
Old Sinnoh 151/151
New Sinnoh 210/210
New Johto 256/256
Unova 153/156 (event inte släppts än)
National Pokédex Gen 2 250/251
National Pokédex Gen 3 386/386
National Pokédex Gen 4 493/493
National Pokédex Gen 5 646/649

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

01/03 -11 10:12 Abra

Abra

798 XP 82 inlägg

Jag ska inte köpa någon av dom på den 4de för inte kommer att ha råd med 3DS när det kommer ut. S:

men nej

01/03 -11 12:09 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Då har jag bestämt mitt in-game team:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Mitt in-game team i mitt japanska White är:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

01/03 -11 19:17 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Tråd rensad.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

01/03 -11 20:11 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Mitt black team som jag ska ha vet inte vilka jag ska ha på White än D:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Inte säker på om jag ska utveckla Oshawott eller inte om jag nu gör det blir det inte längre än till Dewott :'3
Dock ska jag ha de japanska namnen på dem. Tyckte dem var mycket bättre...

~ Aye!

01/03 -11 21:01 Abra

Abra

798 XP 82 inlägg

Jag tycker det är tråkigt att välja sina pokemanz innan man har börjat. S:

men nej

01/03 -11 21:08 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Abra skrev:
Jag tycker det är tråkigt att välja sina pokemanz innan man har börjat. S:

Jag har funderat och snurrat på vad jag ska ha för Pokémon ända sedan det japanska släpptes... så det är inte så konstigt att jag vet att jag vill ha just dessa Pokémon ^.^

~ Aye!

02/03 -11 07:33 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Abra skrev:
Jag tycker det är tråkigt att välja sina pokemanz innan man har börjat. S:

Förstår inte hur dock. Det borde ju inte spela någon roll.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

02/03 -11 07:48 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

emma_dockan skrev:
Mitt black team som jag ska ha vet inte vilka jag ska ha på White än D:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Inte säker på om jag ska utveckla Oshawott eller inte om jag nu gör det blir det inte längre än till Dewott :'3
Dock ska jag ha de japanska namnen på dem. Tyckte dem var mycket bättre...

Först ska bara nämna den här sidan om du ska använda sprites igen i ett forum:
http://www.pokemonelite2000.com/sprites.html
Allt samlat på ett ställe.

Bra att du har ett balanserat team. 50/50 med Physical och Special. Har ju jag med.

Serperior - Lilligant
Jellicent - Samurott
Scrafty - Mienshao
Haxorus - Krookodile
Braviary - Archeops
Volcarona - Hydreigon

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

02/03 -11 17:46 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Tack för tipset med hemsidan! Det ska jag använda i framtiden ;D

~ Aye!

03/03 -11 10:21 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

Imorgon kommer det.... Jag ska nog köpa det, fast jag har slutat spela Pokémon. 3D verkar awesome och några av dom nya Pokémans e rätt coola...

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar